Μετά τις έντονες αντιδράσεις των βιολόγων για την αφαίρεση του κεφαλαίου της «αναπαραγωγής» από το σχολικό βιβλίο, ο υφυπουργός Παιδείας, έδωσε άμεση απάντηση.
Ο κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος ανέφερε ότι το κεφάλαιο δεν αφαιρέθηκε, αλλά μεταφέρθηκε στο βιβλίο της Β’ Γυμνασίου, κάτι το οποίοι οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να γνώριζαν.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση τονίζεται: «Με αφορμή δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου σχετικά με τη διδασκαλία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης τα οποία στηρίχθηκαν σε Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.), σύμφωνα με το οποίο αφαιρέθηκε από τη διδακτέα ύλη της Βιολογίας της Α΄ Γυμνασίου το κεφάλαιο της Αναπαραγωγής του Ανθρώπου, οφείλουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Η αφαίρεση του κεφαλαίου της «Αναπαραγωγής» του ανθρώπου από τη σχολική ύλη θα ήταν αδιανόητη, λόγω ακριβώς και της σημασίας που έχει στη διαπαιδαγώγηση του αυριανού ενήλικα και πολίτη, και ιδιαιτέρως της θωράκισής του από τον κίνδυνο που αποτελεί για την υγεία του η άγνοια του συστήματος αναπαραγωγής και του τρόπου συμπεριφοράς του. Και φυσικά δεν υπήρξε καμιά τέτοια αφαίρεση.
Η πραγματικότητα, λοιπόν, την οποία, γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και φαίνεται να αγνοεί (;) η Π.Ε.Β., είναι ότι στο Νέο Γυμνάσιο, στο οποίο προβλέπεται πλέον η διδασκαλία της Βιολογίας να διεξάγεται στην Α΄, στη Β΄ και στη Γ΄ Γυμνασίου (αντί της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου που ίσχυε παλαιότερα) το κεφάλαιο της Αναπαραγωγής μεταφέρεται από την Α΄ Τάξη στη Β’ με έναρξη από το σχολικό έτος 2015-2016. Και τούτο γιατί οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β΄ Τάξη Γυμνασίου είχαν ήδη διδαχθεί πέρυσι το κεφάλαιο αυτό ως μαθητές της Α΄ Τάξης. Σ’ αυτό και μόνο σ’ αυτό οφείλεται το γεγονός ότι δεν διδάσκεται το παραπάνω κεφάλαιο στη Β΄ Τάξη φέτος. Από το επόμενο σχολικό έτος και εξής οι μαθητές της Β΄ Τάξης θα διδάσκονται κανονικότατα το κεφάλαιο της Αναπαραγωγής, αφού δεν θα το διδάσκονται ως μαθητές της Α΄ Τάξης.
Επισημαίνουμε ότι η μεταφορά του κεφαλαίου της Αναπαραγωγής από την Α΄ στη Β΄ Γυμνασίου, πρώτον έγινε με βάση αποτελέσματα πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος της Βιολογίας που ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι και δεύτερον απηχεί αιτήματα εκπαιδευτικών και γονέων που θεωρούν καλύτερο το σπουδαιότατο αυτό κεφάλαιο να διδάσκεται σε μαθητές που ηλικιακά είναι ωριμότεροι να το προσλάβουν.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μια Επιστημονική Ένωση όφειλε, εάν πιστέψουμε ότι δεν γνώριζε, τουλάχιστον να ζητούσε να ενημερωθεί επίσημα από το Υπουργείο ή από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με το θέμα αυτό, πριν εκδώσει οποιαδήποτε ανακοίνωση, και μάλιστα όταν το Υ.ΠΑΙ.Θ, μόλις πρόσφατα, αναγνώρισε, με τον πιο εμφατικό τρόπο, τη μεγάλη σημασία της Βιολογίας καθιστώντας την, πρώτη φορά στην ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης, μάθημα που διδάσκεται και στις 3 τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, και μάλιστα με αναβαθμισμένο αριθμό ωρών (διδάσκεται πλέον 2 ώρες στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, αντί της 1 ώρας που διδασκόταν ως πρόσφατα και θα διδάσκεται οκτώ ώρες! στους μαθητές που στην Γ΄ Τάξη Λυκείου θα επιλέγουν την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που περιλαμβάνει και τη Βιολογία)».