Ποια πρόσωπα αγαπήθηκαν από το τηλεοπτικό κοινό; Ποιοι είναι ηττημένοι; Πόσοι κατάφεραν να ξεχωρίσουν μέσα στη λαίλαπα της μυθοπλασίας, που φέτος σάρωσε τις μικρές οθόνες; Ποιοι τελικά θα πάνε και του χρόνου και θα τους δούμε ανανεωμένους πάλι να ξεκινούν για τα καλύτερα;
Της Άννας Τσιάλτα
Ποιές εκπομπές και σήριαλ έκλεψαν την παράσταση και κέρδισαν την εμπιστοσύνη των τηλεθεατών και σε ποιούς…γύρισαν την πλάτη
Στην εποχή που η τηλεόραση παίζει με τα νούμερα και κάποιος που κάνει ακόμα και 8% θεωρείται καλός, πάμε να δούμε μέσα από την «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» πώς διαμορφώθηκε το τηλεοπτικό τοπίο τη σεζόν του τελειώνει και πώς αυτό επηρεάζει και την επομένη!
Σε ό,τι αφορά τα κανάλια, στην πρώτη γραμμή βρέθηκε το Mega, το οποίο για το 2021-2022 κατέκτησε την κορυφή με ποσοστό 13,6% στο σύνολο του κοινού και ποσοστό 12,8% στο δυναμικό κοινό 18-54.
Σίριαλ VS ριάλιτι: 1-0
Αυτό που καταλάβαμε πολύ καλά φέτος είναι πως η μυθοπλασία κέρδισε τα ριάλιτι. Και μάλιστα με μεγάλη διαφορά! Είχαμε από τη μία πλευρά έναν «Σασμό» που κατέκτησε την πρωτιά και έδωσε άλλο νόημα στη μυθοπλασία αποδεικνύοντας τελικά πως όταν γίνεται καλή δουλειά το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο.
Η μυθοπλασία σε γενικές γραμμές άγγιξε το 35% χωρίς φόβο και πάθος, την ώρα που κάποια ριάλιτι και εκπομπές με το που έκαναν 8% μπορεί και να άνοιγαν σαμπάνιες γιατί τα… κατάφεραν. Όμως, όπως και να το κάνεις, στην τηλεόραση οι αριθμοί είναι αυτοί που μετράνε πάντα και το αποτέλεσμα κρίνεται από αυτούς.
Οι τρεις δραματικές σειρές της κεντρικής ζώνης, «Η Γη της Ελιάς», ο «Σασμός» και οι «Άγριες Μέλισσες», έκαναν… περίπατο στη ζώνη τους, και μάλιστα κάποιες φορές ο μόνος ανταγωνισμός ήταν οι ίδιες οι σειρές.
Ανάλογη επιτυχία έκανε και η εβδομαδιαία κωμική σειρά οι «Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα», οι οποίοι ξαναζωντάνεψαν το ενδιαφέρον για καλή κωμωδία, εξ ου και την επόμενη σεζόν αναμένουμε ολική επαναφορά του είδους. Ακόμα και κάποιες σειρές στην ΕΡΤ όπως «Τα καλύτερά μας χρόνια» και το «Αγάπη παράνομη», με ωραία σκηνικά και σενάριο, απέσπασαν καταπληκτικά σχόλια. Πολύ καλές κριτικές επίσης πήρε και η νέα σειρά «Ψέματα» που προβλήθηκε από τον Alpha.
Αντιθέτως δεν τα πήγαν καθόλου καλά οι καθημερινές σειρές τριών σταθμών, του ΑΝΤ1, του ΣΚΑΪ και του Mega, οι οποίες αν και έχουν φανατικό γυναικείο κοινό φέτος δεν πέτυχαν τον στόχο γι’ αυτό και οι δύο εξ αυτών ολοκληρώθηκαν εσπευσμένα.
Τα ριάλιτι δεν νικήθηκαν μόνο από τα σίριαλ αλλά και από τον ίδιο τους τον -κακό- εαυτό, με πολλά από αυτά να οδηγούνται στην ολική καταστροφή.
Η «Φάρμα» και το «Bachelor» δεν έχασαν μόνο σε αριθμούς αλλά σε επίπεδο αισθητικής περιεχομένου. Αν και καλές παραγωγές, το «Top Chef» και το «Game of Chefs», δεν άγγιξαν ούτε καν τα διψήφια νούμερα αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά πως ο κόσμος έχει πλέον κουραστεί από παραγωγές του είδους που επαναλαμβάνονται χρόνια.
Η Πάτρα και η δολοφονία των παιδιών τερμάτισε την τηλεθέαση!
Αγγελική Νικολούλη, Ζήνα Κουτσελίνη, Νίκος Ευαγγελάτος και Τατιάνα Στεφανίδου είναι οι πιο μεγάλοι κερδισμένοι από το «θρίλερ της Πάτρας», αφού έχουν αφιερώσει πολλές εκπομπές στο εξαιρετικά σοβαρό θέμα του θανάτου των τριών παιδιών. Η τηλεθέαση εκτοξεύθηκε και όπως όλα δείχνουν οι εκπομπές με κοινωνικό χαρακτήρα είναι αυτές που κέρδισαν τον κόσμο με αποδείξεις πια!
κόμα και το «Πρωινό» αλλάζοντας λίγο προφίλ στο κοινωνικό, με τον Γιώργο Λιάγκα να ηγείται της παρουσίασης, έχασε μία παρουσιάστρια. Κέρδισε λίγο στα νούμερα αλλά τελικά θα χάσει τη Φαίη του…
ι εκπομπές που σημείωσαν άνοδο ήταν αυτή της Δανάης Μπάρκα και για μικρό χρονικό διάστημα της Μπέττυς Μαγγίρα εξασφαλίζοντας μάλιστα το εισιτήριο για την επόμενη σεζόν.
Όχι όμως και το πρόγραμμα του «Breakfast@Star», που δεν δικαίωσε τις προσδοκίες τελικά και το τηλεοπτικό κοινό το έδειξε με όλους του τρόπους.
Αποχαιρετισμός ήρθε και από την Ιωάννα Μαλέσκου η οποία προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να πείσει κοινό και ΣΚΑΪ ότι μπορεί να αντιστραφεί η κατάσταση και να συνεχίσει και του χρόνου. Ήταν πολύ σκληρός ο ανταγωνισμός και συνήθως οι «Μπάρμπι» δεν τον αντέχουν.
Η ανατροπή φέτος ήταν το «Στούντιο 4» με τους Νάνσυ Ζαμπέτογλου και Θανάση Αναγνωστόπουλο (στην ΕΡΤ) οι οποίοι παρουσίασαν μια εκπομπή με μεγάλο ενδιαφέρον, εξαιρετικούς καλεσμένους και όλα αυτά τα περίεργα που έκαναν αίσθηση στο τηλεοπτικό κοινό και τους έδωσε κάποια καλά μονοψήφια νούμερα!
Το Σαββατοκύριακο η Σίσσυ Χρηστίδου είναι ξεκάθαρα η νικήτρια της πρωινής ζώνης, με το «Χαμογέλα και πάλι» στο Mega. Μια εκπομπή με έντονο κοινωνικό προφίλ που ο τηλεθεατής φαίνεται ότι απολάμβανε!
Το μεσημέρι για μία ακόμη χρονιά η Ναταλία Γερμανού με μεγάλη διαφορά πήρε την παρτίδα με το «Καλύτερα δε γίνεται» στον Alpha και άφησε πιο πίσω το «Όλα Γκουντ» το οποίο δεν πήρε «εισιτήριο» για την επόμενη σεζόν στον ΣΚΑΪ. Η Κατερίνα Καραβάτου (με το «Τι λες τώρα;» στο Mega) είναι εκτός συναγωνισμού, η οποία δεν θα συνεχίσει στη ζώνη αυτή (που μάλλον δεν της ταίριαζε) και το πιθανότερο είναι να την δούμε σε κάτι πιο… πρωινό. Λέτε;
Τηλεπαιχνίδια
Η «βασίλισσα των τηλεπαιχνιδιών» και το μεσημέρι και το βράδυ είναι η Ζέτα Μακρυπούλια, με το «Ρουκ Ζουκ» να σαρώνει σε τηλεθέαση. Πολύ καλό το ποδαρικό για το «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου και φυσικά ανοδική η πορεία για το «5Χ5» με τον Μάρκο Σεφερλή. Σταθερά καλά ο «Τροχός της Τύχης» με τον Πέτρο Πολυχρονίδη και το «Deal» με τον Χρήστο Φερεντίνο, ενώ έκπληξη της τελευταίας στιγμής οι «100» με τον Λάμπρο Φισφή που τα πηγαίνει περίφημα.
Φυσικά η μεγάλη επιτυχία ανήκει στο «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου στον ΑΝΤ1 με πολύ υψηλά ποσοστά. Η συγκεκριμένη ζώνη αποδεικνύεται χρυσή τελικά για όποιον την κατακτά.
Η απόλυτη αποτυχία της σεζόν ήταν τα σόου!
Η μεγαλύτερη αποτυχία της σεζόν αναλογικά και με το κόστος παραγωγής δεν ήταν άλλο από το «Dancing with the stars» στο Star, το οποίο δεν είχε ούτε τηλεθέαση αλλά ούτε και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Το «Just the 2 of Us» κράτησε λίγο τον δείκτη της νοημοσύνης μας σε επίπεδο γέλιου, αλλά από νούμερα καταποντίστηκε. Μετά, το «Chart Show» και το «X Factor» έδειξαν πως κάτι μπορούν να κάνουν, μια και όλοι όσοι μπήκαν είχαν κάτι να πουν, ακόμα και ο Ηλίας Ψινάκης σε κάνει να γελάς με όλα όσα λέει. Άφησα για το τέλος αυτό το «Masked Singer» που εκτός από τον Σάκη Ρουβά που θέλεις να βλέπεις, αποδείχτηκε κάτω του μετρίου!
Γενικότερα τα σόου έδειξαν κόπωση και όπως ήταν αναμενόμενο η ανακύκλωση κάποιες φορές δεν είναι καλή, παρά μόνο αν γίνεται για τα απορρίμματα!
Όμως η τηλεόραση δεν κρίνεται μόνο από αυτό που φαίνεται στη μικρή οθόνη στα λαμπερά πρόσωπα και στο πρωινό χαρτάκι με τα νούμερα …Είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο και πολύ σημαντικό, είναι αυτό των ανθρώπων που φέτος ξεπέρασαν τον εαυτό τους, όπως πολλοί ηθοποιοί αλλά και άλλοι που βρίσκονται πίσω από κάμερες, σενάρια, σκηνοθέτες και μοναδικοί άνθρωποι του ρεπορτάζ που τρέχουν για την είδηση.
Ας κρατήσουμε αυτή την τηλεόραση της καλής εποχής και ας πάμε δυνατά για μια νέα σεζόν πιο ποιοτική και αληθινή!