Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

Mike Karanikolas: Έλληνας κροίσος µε την… πλάτη των influencers

Ένας από τους πολλούς δισεκατομμυριούχους που ατενίζουν με αισιοδοξία τη μετα-COVID εποχή είναι και ο ελληνικής καταγωγής, αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας Mike Karanikolas. Για το ευρύ κοινό το όνομά του είναι σχετικά άγνωστο, όπως και η σταδιοδρομία του, που κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.

Η απίστευτη ιστορία του Mike Karanikolas, που χωρίς να έχει ιδέα από τη βιομηχανία της μόδας κατάφερε να χτίσει έναν κολοσσό δισεκατομμυρίων δολαρίων!

Το γεγονός ότι με αρχικό κεφάλαιο 50.000 δολάρια κατάφερε να αναρριχηθεί ψηλά, να αναπτυχθεί και να μετρά τεράστια κέρδη κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών διεθνών ΜΜΕ.
Χωρίς να έχει ιδέα από τη βιομηχανία της μόδας, τόσο ο ίδιος όσο και ο συνεταίρος του, ειδικοί και οι δύο σε θέματα τεχνολογίας, κατάφεραν να φτιάξουν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες διαδικτυακές εταιρείες πώλησης ρούχων στον κόσμο, στηριζόμενοι στην καινοτομία τους και στους χιλιάδες influencers. Κι όταν λέμε καινοτόμοι, το εννοούμε. Πρόσφατα λάνσαραν την καμπάνια «έτοιμοι για το εμβόλιο», για τη νέα συλλογή ρούχων που προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στον ώμο, για όσους ετοιμάζονται να δεχτούν το τσιμπηματάκι.

Η Revolve, που πλέον απασχολεί περίπου 1.000 υπαλλήλους, διέπεται από μία διαφορετική φιλοσοφία και διοικείται λιγότερο ως εταιρεία μόδας και περισσότερο ως μια τεχνολογική εταιρεία που πουλά ρούχα, με τους δικούς της data analysts και μηχανικούς.

Η Revolve

RevolveΟ 43χρονος Mike Karanikolas μαζί με τον 40χρονο Michael Mente ίδρυσε -πριν από περίπου δύο δεκαετίες- την εταιρεία διαδικτυακού λιανικού εμπορίου ένδυσης Revolve που έμελλε να την καταστήσει ως μία από τις πιο ισχυρές online αυτοκρατορίες. Mente και Karanikolas δημιούργησαν τη Revolve το 2003, σε ένα μικρό σπίτι στο Μπουένα Παρκ της Καλιφόρνια με κεφάλαιο μόλις 50.000 δολάρια, τα οποία είχαν συγκεντρώσει από τις προηγούμενες δουλειές τους ως μηχανικοί λογισμικού.

Οι δύο συνδιευθύνοντες σύμβουλοι της Revolve γνωρίστηκαν στην εταιρεία λογισμικού Nexstrat, η οποία οδηγήθηκε στη χρεοκοπία κατά τη διάρκεια της «φούσκας» των dot.com το 2001. Mε πείρα στη μηχανική υπολογιστών και τις επιχειρήσεις, αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα τη σημασία της αξιοποίησης των δεδομένων και των αναλύσεων.

Για να δελεάσουν τους πελάτες προσέφεραν δωρεάν αποστολή προϊόντων και δυνατότητα επιστροφής από την πρώτη μέρα. Συνειδητοποίησαν, επίσης, πολύ νωρίς τη δύναμη των influencers, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και συνάπτοντας συνεργασίες με bloggers ήδη από το 2009 – πολύ πριν ο όρος «influencer» γίνει must για τις διάφορες εταιρείες.

Με την κατακόρυφη άνοδο της μετοχής +150%, την εκτόξευση των online παραγγελιών εν μέσω πανδημίας και τη δύναμη των influencers η εταιρεία «τρέχει» γοργά και, σύμφωνα με το «Forbes», οι δύο συνεταίροι «γέμισαν» με περισσότερα από 2 δισ. δολάρια το χαρτοφυλάκιό τους.

Μέχρι το 2019, η Revolve είχε 1.500.000 πελάτες, αριθμός αυξημένος κατά 27% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ετήσια έσοδα 601.000.000 δολάρια και 110.000 μοναδικούς κωδικούς προϊόντων. Όταν οι Mente και Karanikolas εισήγαγαν την εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, τον Ιούνιο του 2019, οι επενδυτές αποτίμησαν τη Revolve πάνω από 1,5 δισ. δολάρια.

Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει περισσότερες από 500 φίρμες μόδας, καθώς και πάνω από 20 δικά της brands, συμπεριλαμβανομένων δύο σειρών προϊόντων που έχει δημιουργήσει με influencers της.

Η Revolve κατάφερε να διαχειριστεί τις αντιξοότητες της προβληματικής περσινής χρονιάς πραγματοποιώντας κέρδη σχεδόν 57.000.000 δολαρίων έναντι 36.000.000 δολαρίων το 2019. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε για το 2020 κέρδη 56.800.000 δολαρίων, αυξημένα κατά 25% σε ετήσια βάση.

Ο ένας εταίρος αποδίδει την ανθεκτικότητα της Revolve τον τελευταίο χρόνο στην άμεση και αποφασιστική στροφή της εταιρείας προς τα καλλυντικά, τα δερματολογικά προϊόντα και τα καθημερινά ρούχα άθλησης, την ώρα που οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι λόγω της πανδημίας. Στροφή που επετεύχθη χάρη στο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση δεδομένων που αναπτύσσει η εταιρεία εδώ και χρόνια. Η τεχνολογία της αντλεί στοιχεία από τη βάση δεδομένων που έχει «χτίσει» η εταιρεία στην πολύχρονη πορεία της, η οποία στηρίζεται σε χιλιάδες στυλ ρούχων και στις εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες της.

Revolve

Η ομάδα

Σύμφωνα με τον Mente, η ομάδα του έπρεπε να αλλάξει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και να προσαρμοστεί σε αυτήν την αλλαγή γρήγορα.

Το στοίχημα απέδωσε… Περίπου το 77% των καθαρών πωλήσεων της Revolve το 2020 προήλθε από προϊόντα χωρίς έκπτωση. Το 1.500.000 των πελατών της, κυρίως γυναίκες ηλικίας μεταξύ 18 και 44 ετών, δαπάνησε κατά μέσον όρο 250 δολάρια ανά παραγγελία.
Σημαντικό μέρος της ανάπτυξης της Revolve όλα αυτά τα χρόνια οφείλεται στη συνεργασία με ένα ισχυρό δίκτυο 7.500 influencers, που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους για την προώθηση των brands και των προϊόντων που προσφέρει η εταιρεία μέσω του ιστοτόπου της.

Η Revolve αντί για την παραδοσιακή διαφήμιση, στρατηγικά επέλεξε μέρος του προϋπολογισμού του μάρκετινγκ να επενδυθεί στους Instagram influencers. Πριν από την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού, η εταιρεία πραγματοποιούσε προωθητικές εκδηλώσεις με τους «πρεσβευτές» της σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως το Χάμπτονς, το Λονδίνο και την Ίμπιζα.

Κατ’ εκτίμηση, πάνω από 100 κοινωνικές εκδηλώσεις ετησίως.

Αναμφισβήτητα η πιο προβεβλημένη εκδήλωση της εταιρείας ήταν το Revolve Festival -ένα πριβέ πάρτι που λάμβανε χώρα κατά τη διάρκεια του μουσικού φεστιβάλ Coachella- όπου οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν διασημότητες όπως οι Skrillex, Kendall Jenner, Migos και Chiara Ferragni. Λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν παγκοσμίως εξαιτίας της πανδημίας, η εταιρεία κινήθηκε αστραπιαία διοργανώνοντας εικονικές εκδηλώσεις, διαδικτυακές προπονήσεις μέσω Instagram, επιδείξεις μαγειρικής και προωθητικές ενέργειες για την παρουσίαση των νέων συλλογών της.

Έτσι, οι 4.600.000 «ακόλουθοί» της στο Instagram έδιναν διαδικτυακά ραντεβού σε virtual εκδηλώσεις.

Revolve

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ