Το Skoda Kamiq είναι ένα από τα πιο σωστά τοποθετημένα και αξιόλογα μικρομεσαία Crossover. Διαθέτει άνετους χώρους, καλό εξοπλισμό μικρές διαστάσεις και μια πλήρη γκάμα κινητήρων. Η προσθήκη της έκδοσης φυσικού αερίου, του δίνει τη δυνατότητα να κινείται με μικρό κόστος αλλά ταυτόχρονα μικραίνει και το οικολογικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου.
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Με αρκετές αλλαγές για να καταναλώνει φυσικό αέριο, µε 90 ίππους και 16 κιλά ροπής
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται είναι ο χιλιάρης tsi του group wag. Έχει υποστεί αρκετές αλλαγές για να καταναλώνει φυσικό αέριο. Πλέον αποδίδει 90 ίππους και 16 κιλά ροπής και συνδυάζεται με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο της Skoda.
H πραγματική κατανάλωση είναι κοντά στα 5,4 kg ανά 100 χιλιόμετρα. Πράγμα που σημαίνει ότι με περίπου 10 ευρώ το Kamiq g tec καλύπτει κοντά στα 260 χιλιόμετρα.
Κινητήρας
Η κύλιση του τσέχικου Crossover παραμένει καλή και άνετη. Παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα και το αυξημένο βάρος από τις δεξαμενές του αερίου η ανάρτηση συμπεριφέρεται καλά σε όλες τις συνθήκες. Στον δρόμο δεν αντιλαμβάνεσαι κάποια ιδιαίτερη διαφορά ή μείωση της απόδοσης. Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δεν είναι τόσο πρόθυμος να ανεβάσει αλλά η διαφορά είναι μικρή και δύσκολα αντιληπτή σε κανονικές συνθήκες.
Κατά τα άλλα, το πλαίσιο παραμένει ευχάριστο και σταθερό, με το τιμόνι να δίνει επαρκείς πληροφορίες για το οδόστρωμα. Εντός πόλης οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις και η χαμηλή κατανάλωση είναι τα δυνατά του σημεία με τα ταξίδια να είναι ένα μικρό θέμα λόγω της συνολικής αυτονομίας των 400 χιλιομέτρων. Η έλλειψη πρατηρίων φυσικού αερίου στην επικράτεια και το ντεπόζιτο βενζίνης που είναι μόλις 9 λίτρα θα δυσκολέψουν τις μακρινές εξορμήσεις.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, με μαλακά υλικά σε συνδυασμό με καλή εργονομία και ελληνική σχεδιαστική πινελιά. Ο εξοπλισμός είναι επαρκής και διαθέτει μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών αλλά και σουίτα υποβοήθησης του οδηγού. Οι χώροι είναι από τους πιο άνετους στην κατηγορία με το πορτ-μπαγκάζ να έχει μειωθεί στα 270 λίτρα λόγω των τριών δεξαμενών φυσικού αερίου, συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών.
Πρατήρια
Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός ότι ακόμα στην Ελλάδα υπάρχουν γύρω στα 20 πρατήρια φυσικού αερίου, με σωστό προγραμματισμό ένα αυτοκίνητο σαν το Kamiq g tec μπορεί να καλύψει άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Αν, δε, το αυτοκίνητο διανύει αρκετά χιλιόμετρα, τότε η διαφορά των 2.500 ευρώ σε σχέση με την έκδοση βενζίνης μπορεί να καλυφθεί αρκετά γρήγορα αν και η αρχική τιμή των 19.900 ευρώ παραμένει χαμηλή.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί