Μειώθηκε ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2013 στη Δυτική Ελλάδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012, όπως επίσης και ο αριθμός των ατόμων που τραυματίστηκαν σοβαρά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2013 σημειώθηκαν 31 τροχαία δυστυχήματα, έναντι 30 που είχαν καταγραφεί το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012, 30 τροχαία με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, έναντι 44 το πρώτο εξάμηνο του 2012 και 159 τροχαία με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων, έναντι 126 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2013 έχασαν τη ζωή τους 32 άτομα, έναντι 37 το πρώτο εξάμηνο του 2012, 38 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά, έναντι 60 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι και 247 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά, έναντι 217 το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Σύμφωνα πάντα με την στοιχεία της Αστυνομίας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια καταγράφεται στη Δυτική Ελλάδα μία σταθερή μείωση των τροχαίων και των θυμάτων. Σύμφωνα με αξιωματικούς της Τροχαίας, η μείωση αυτή οφείλεται, αφενός στη μείωση της κίνησης των οχημάτων, κυρίως λόγω της κρίσης και αφετέρου στο γεγονός, ότι σε μεγάλο τμήμα της εθνικής οδού Πατρών- Κορίνθου, έχουν τοποθετηθεί κορύνες, λόγω των έργων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Έτσι, σύμφωνα πάντα με αξιωματικούς της Τροχαίας, οι οδηγοί δεν μπορούν να κάνουν προσπεράσεις και να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, που ήταν και είναι μία από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του γραφείου ενημέρωσης της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, αστυνόμο Β΄, Χαράλαμπο Σφέτσο, σημαντικό ρόλο στη μείωση των τροχαίων έχουν παίξει και οι συνεχείς δράσεις των υπηρεσιών Τροχαίας. Οι δράσεις αυτές, όπως αναφέρει ο Χ. Σφέτσος, αφορούν τόσο στους ελέγχους που πραγματοποιούνται όλο τον χρόνο και ιδιαίτερα στις μέρες μαζικών μετακινήσεων, όσο και στον τομέα της πρόληψης. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, πραγματοποιούνται συχνά ενημερωτικές ημερίδες, ενώ παράλληλα αξιωματικοί της Τροχαίας επισκέπτονται σχολεία και ενημερώνουν τους μαθητές, πάνω σε ζητήματα πρόληψης και οδικής ασφάλειας.
Σχετικά με τον απολογισμό των τελευταίων χρόνων, το 2009 σημειώθηκαν 125 τροχαία δυστυχήματα, το 2010 μειώθηκαν στα 97, το 2011 έφθασαν τα 76 και το 2012 καταγράφηκαν 66 θανατηφόρα τροχαία. Επίσης το 2011, 83 άτομα έχασαν την ζωή τους σε τροχαία, ενώ πέρυσι ο αριθμός των θυμάτων μειώθηκε στους 74. Ακόμη το 2011 τραυματίστηκαν σοβαρά 125 άτομα, ενώ το 2012 οι σοβαρά τραυματίες έφθασαν τους 124.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, οι κυριότερες αιτίες πρόκλησης των τροχαίων που σημειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2013, ήταν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η παραβίαση της προτεραιότητας, η υπερβολική ταχύτητα κ.α. Ακόμη το ίδιο χρονικό διάστημα έγιναν 42.645 έλεγχοι αλκοτέστ και βεβαιώθηκαν 1.372 παραβάσεις, έναντι 1.644 τον προηγούμενο χρόνο.
Επίσης το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν 3.078 επικίνδυνες παραβάσεις, μεταξύ των οποίων 13.938 για υπερβολική ταχύτητα, 3.716 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση, 3.100 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, 1.093 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και 733 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.