Η νέα γενιά ASX είναι ένα μοντέλο-σταθμός στην ευρωπαϊκή γκάμα της Mitsubishi Motors. Πρόκειται για το επόμενο συναρπαστικό βήμα στην ανάπτυξή της και υιοθετεί τον πρωτοποριακό συνδυασμό PHEV x SUV που η Mitsubishi Motors χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στο Outlander PHEV (D-SUV) και στη συνέχεια στο Eclipse Cross PHEV (C-SUV).
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Με το νέο ASX η Mitsubishi Motors εισέρχεται στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ευρωπαϊκή ιστορία της. Το εξηλεκτρισμένο SUV ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις βασικές αξίες της μάρκας.
Στο εμπρός τμήμα, η μάσκα Dynamic Shield αναδεικνύει το εμβληματικό λογότυπο με τα τρία διαμάντια και εκφράζει τον ισχυρό, δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος. Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται στο πλαϊνό και το πίσω μέρος, σε συνδυασμό με το νέο λογότυπο ASX και το λεκτικό σήμα της Mitsubishi στην πίσω πόρτα.
Στο ίδιο πνεύμα είναι σχεδιασμένο και το εσωτερικό, ενσωματώνοντας απρόσκοπτα την ψηφιακή εμπειρία που προσδοκούν οι πελάτες από τα σύγχρονα οχήματα, με πλήρη συνδεσιμότητα και δυνατότητα πρόσβασης στον ψηφιακό κόσμο. Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, η νέα γενιά ASX ενσωματώνει Apple CarPlay® και Android Auto™, Smartphone-link Display Audio (SDA) σε οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών σε οριζόντια ή κάθετη διάταξη αντίστοιχα, ψηφιακή οθόνη οδηγού (Digital Driver Display) και ηχοσύστημα BOSE® Premium στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού.
Συστήματα ασφαλείας
Εμπλουτισμένο με μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως Forward Collision Mitigation με ανίχνευση πεζών, προειδοποίηση απόστασης (Distance Warning), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), cruise control, αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας (Rear View Camera), το νέο ASX είναι ένα απίστευτα ασφαλές όχημα.
Η προσθήκη της τεχνολογίας MI-PILOT, που ελέγχει την επιτάχυνση, την πέδηση και το σύστημα διεύθυνσης, μειώνει την κούραση του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ή στην κίνηση της πόλης.
Και για τους πελάτες που επιθυμούν να βάλουν την προσωπική τους σφραγίδα στο αυτοκίνητο, εκτός από τις απλές χρωματικές επιλογές, η νέα γενιά ASX προσφέρει μια εκτενή γκάμα αξεσουάρ που καθιστούν το B-SUV κατάλληλο για κάθε είδους χρήση, είτε πρόκειται για πλαϊνά σκαλοπάτια είτε για μπαγκαζιέρες οροφής.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου ASX έχει αναπτυχθεί με στόχο τη δημιουργία ενός B-SUV που ξεχωρίζει στον δρόμο. Αισθητικά αποπνέει δύναμη, δυναμισμό, στιβαρότητα και σπορ χαρακτήρα.
Από τη στιγμή που ο πελάτης πλησιάζει το νέο ASX ξεκινάει η high-tech εμπειρία: πρώτη και καλύτερη είναι η hands free λειτουργία ξεκλειδώματος χάρη στο Keyless Operation System, το οποίο προσφέρεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τις βασικές. Όταν ο οδηγός φτάσει σε απόσταση περίπου ενός μέτρου από το αυτοκίνητο, το σύστημα ανιχνεύει την κάρτα Hands Free και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες. Ομοίως, κατά την έξοδο από το όχημα, μόλις η κάρτα Hands Free βρεθεί σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός μέτρου από το αυτοκίνητο και δεν μπορεί πλέον να ανιχνευθεί, το σύστημα κλειδώνει αυτόματα τις πόρτες.
Η νέα γενιά ASX προσφέρει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν εμπρός και πλευρικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, δύο αερόσακους τύπου κουρτίνας σε κάθε πλευρά, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, προσκέφαλα προστασίας αυχένα (anti-whiplash) και σημεία πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISOFIX. Όλα τα συστήματα είναι σχεδιασμένα για να εξασφαλίζουν βέλτιστη ασφάλεια για τους επιβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν καινοτόμο, υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L MPI-T, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μονάδα παρέχει πολύ καλές επιδόσεις, αποδίδοντας ισχύ 67kW και ροπή 160Nm.Όμως, οι επιδόσεις δεν επηρεάζουν την αποδοτικότητα του οχήματος και στον επίσημο κύκλο WLTP καταναλώνει 5,7* λίτρα/100km, ενώ εκπέμπει μόλις 130* g/km CO2.
Αυξημένες επιδόσεις υπόσχεται η έκδοση 1.3L DI-T, η οποία περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3L με άμεσο ψεκασμό, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Ενσωματώνοντας μια μίζα-γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V, επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας τόσο κατά τη φάση της επιβράδυνσης όσο και κατά τη φάση της πέδησης, καθώς και την ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής. Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 103kW με χειροκίνητο κιβώτιο και 260Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 10,3 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έχουν μετρηθεί αντίστοιχα στα 5,7* λίτρα/100km και τα 130* g/km CO2.