Μια καινούργια τουριστική λεωφορειακή γραμμή express θέτει από Τη Δευτέρα σε λειτουργία ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), συνδέοντας το λιμάνι του Πειραιά με την Ακρόπολη και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Πρόκειται για τη γραμμή Χ80 Πειραιάς-Ακρόπολη-Σύνταγμα, η οποία συνδέει τον τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ξαβερίου και Ακτή Μιαούλη), με την Ακρόπολη, το κέντρο της Αθήνας και την πλατεία Συνάγματος.
Η γραμμή η οποία καλύπτει κυκλικά συνολική απόσταση 25 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει 11 στάσεις, εκ των οποίων δύο βρίσκονται μέσα στο λιμάνι (στις εξόδους του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας), στο κέντρο του Πειραιά, στο σταθμό του Μετρό Συγγρού-Φιξ, στην Ακρόπολη και στο Σύνταγμα, με ξεχωριστά σημεία επιβίβασης – αποβίβασης των επιβατών.
Από τις ενδιάμεσες στάσεις της νέας λεωφορειακής γραμμής, παρέχεται η δυνατότητα μετεπιβίβασης σε βασικούς σταθμούς του Μετρό (Συγγρού-Φιξ και Σύνταγμα) και στις λεωφορειακές γραμμές Χ96 (από τον Πειραιά) και Χ95 (από Σύνταγμα) προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τα δρομολόγια της νέας γραμμής θα εκτελούνται ανά μισή ώρα, όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Το πρώτο δρομολόγιο ξεκινά στις 7 το πρωί από την αφετηρία επί της ακτής Ξαβερίου, ενώ το τελευταίο θα εκτελείται στις 9.30 το βράδυ.
Με τη νέα κυκλική λεωφορειακή γραμμή οι επιβάτες και κυρίως οι τουρίστες, μπορούν να μετακινούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα (εντός 30 λεπτών) από και προς τον Πειραιά, την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, με δύο τρόπους:
* Με το ημερήσιο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών κόστους 4 ευρώ, με το οποίο κάποιος έχει τη δυνατότητα να μετεπιβιβαστεί μέσα στην ίδια ημέρα και σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο συγκοινωνιών του ΟΑΣΑ.
* Με το τουριστικό εισιτήριο κόστους 20 ευρώ, το οποίο ισχύει για τρεις μέρες και επιτρέπει την απεριόριστη μετεπιβίβαση σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένης και της μετακίνησής του από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
«Πρόκειται για μια γραμμή που συνδέει αποτελεσματικά τον τουρισμό με τον πολιτισμό, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας», επισημαίνει ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγ. Δημητριάδης, προσθέτει: «Η νέα γραμμή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του ΟΑΣΑ σε επιβατοκεντρικό φορέα συγκοινωνιών διεθνών προτύπων».