Τη θέση ότι δεν αποτελούν εισοδήματα σειρά επιδομάτων και έτσι δεν πρέπει να φορολογούνται εξέφρασε το Συμβούλιο της Επικρατείας, που δικαίωσε καθηγήτρια του Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει η καθηγήτρια σχετικά με τη φορολόγηση των επιδομάτων δημιουργίας και ενημέρωσης βιβλιοθήκης και συμμετοχής σε συνέδρια, αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα που λαμβάνουν τα μέλη, κάθε βαθμίδας, του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ) της χώρας. Το ανώτατο δικαςτήριο έκρινε πως η ένα λόγω φορολόγηση είναι αντισυνταγματική και υποχρέωσε την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να επιστρέψει του φόρους που παρακράτησε για τα επίμαχα επιδόματα.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια έκρινε ότι δεν αποτελούν προσαύξηση μισθού, δηλαδή εισόδημα και σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος και το άρθρο 4 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δεν φορολογούνται.
Το Β΄ Τμήμα του ΣτΕ το 2012 είχε κρίνει ότι είναι αντισυνταγματική η φορολόγηση της μηνιαίας αποζημίωση που χορηγείται στους πανεπιστημιακούς καθηγητές για τη δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε συνέδρια (2.112 ευρώ), αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα για την πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων (3.169,4 ευρώ).
Όμως, λόγω της αντισυνταγματικότητας η υπόθεση παραπέμφθηκε από το Β΄ Τμήμα στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική λύση.
Η Ολομέλεια ακολούθησε τις απόψεις του Τμήματος και έκρινε ότι τα εν λόγω επιδόματα δεν αποτελούν προσαύξηση μισθού, δηλαδή εισόδημα. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος και το άρθρο 4 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δεν φορολογούνται.
Επίσης, η Ολομέλεια αναφέρει στην απόφασή της ότι η μη φορολόγηση των επιδομάτων αυτών, δεν αποτελεί «συγκεκαλυμμένο φορολογικό προνόμιο» υπέρ των μελών του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ της χώρας.
Σημειώνεται ότι η φορολόγηση των εν λόγω επιδομάτων ξεκίνησε από τις 8/7/2002, μετά την εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν. 3052/2002.