Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Νέες ανατιμήσεις και έξαρση της ακρίβειας λόγω της κρίσης στο Σουέζ- Πέφτει η κίνηση στο λιμάνι

Καμπανάκι για τσουνάμι νέων ανατιμήσεων στα εισαγόμενα στα εισαγόμενα προϊόντων εξαιτίας της κρίσης στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του τριπλασιασμού του κόστους χτυπούν οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, οι οποίοι καλούν την ελληνική κυβέρνηση να παρέμβει σε επίπεδο ΕΕ για να ζητήσει την επιβολή πλαφόν στα κόστη μεταφοράς.

Ήδη το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου για τα φορτηγά πλοία που διασχίζουν το Σουέζ πληρώνει μεγάλο τίμημα. Σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, μόνο στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου το λιμάνι έχει υποστεί καθίζηση κίνησης σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Απογευματινή”, τα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής έχουν μειωθεί κατά 45%, τα έμφορτα εξαγωγής κατά 14%, τκαι οι μεταφορτώσεις έχουν μειωθεί κατά 20%.

Οι επιθέσεις των Χούθι

Από τα μέσα Νοεμβρίου 2023, η ομάδα ανταρτών Χούθι που εδρεύει στην Υεμένη και υποστηρίζεται από το Ιράν έχει επιτεθεί σε δεκάδες εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, προκαλώντας αναταραχή στο παγκόσμιο εμπόριο, προκαλώντας φόβους για ανατιμήσεις και επάρκεια προϊόντων.

Οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών και στρατιωτικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι έχουν, σύμφωνα με τους ειδικούς, οικονομικές συνέπειες οι οποίες παραμένουν περιορισμένες – με την προϋπόθεση ότι η κρίση δεν θα διαρκέσει…



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ