Ρεπορτάζ: Πέτρος Κουσουλός , Δημήτρης Πανόπουλος
Νέος κύκλος αποκαλύψεων ξεκίνησε στην υπόθεση του ενός τόνου ηρωίνης, που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο Noor1, από το Ντουμπάι στην Ελλάδα μετά την απολογία του φερόμενου ως ναυλωτή του πλοίου Β.Κ. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι έπεσε θύμα τριών συγκατηγορουμένων του οι οποίοι τον ενέπλεξαν στην υπόθεση, «προκειμένου να υπάρχει άλλοθι απεμπλοκής των πραγματικών ενόχων» ενώ έδωσε λεπτομερή περιγραφή για τον τρόπο που έφτασε το «βαπόρι» στην Ελευσίνα.
Μετά την πολύωρη απολογία του ενώπιον της ανακρίτριας, ο 52χρονος επιχειρηματίας Β.Κ. αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους και εγγύηση ύψους 40.000 ευρώ. Πέραν της καταφανούς υπερασπιστικής του επιτυχίας, η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού οι πληροφορίες που έχουν στα χέρια τους οι Αρχές, μπορεί να τις οδηγήσει στην κορυφή της «πυραμίδας» του κυκλώματος της ηρωίνης.
Το χρονικό της υπόθεσης
Το πλοίο «Noor 1», σημαίας Τόνγκο, ταξίδεψε στις αρχές Ιουνίου από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην Ελευσίνα και η τεράστια ποσότητα ηρωίνης -αξίας 200 εκατομμυρίων ευρώ – κατέληξε σε αποθήκες στο Κορωπί και στη Φιλοθέη όπου εντοπίστηκε από τις λιμενικές αρχές και το ΣΔΟΕ σε συνεργασία με την αμερικανική Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA).
Για την υπόθεση έχουν ήδη κατηγορηθεί Έλληνες επιχειρηματίες, Ινδοί-μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου, Αλβανοί, Ιρανοί και Τούρκοι μεσάζοντες ενώ ήδη έχουν εντοπισθεί νέοι συνεργοί στο Βέλγιο.
Πετρέλαια σε τιμή ευκαιρίας
Τον Δεκέμβριο του 2013 ο επιχειρηματίας Κ.Β. δέχτηκε ένα τηλεφώνημα το οποίο έμελε να αποτελέσει την έναρξη της εμπλοκής του στην συγκεκριμένη υπόθεση. “Επικοινώνησε μαζί μου κάποιος φίλος μου ονόματι Πέτρος Κ. ο οποίος με ενημέρωσε ότι είχε πληροφορηθεί μια ευκαιρία για αγορά πετρελαίου από τη Λιβύη. Ο 52 χρονος επιχειρηματίας τονίζει μάλιστα ότι ρώτησε τότε τον Πέτρο Κ. ποιός ήταν η πηγή του στην περιοχή και εκείνος του απάντησε ο Φ.Π. “Στα μέσα Ιανουαρίου 2014 συναντηθήκαμε στα γραφεία του Φ.Π. όπου μου επιβεβαίωσε όσα είχα μάθει και μου εγγυήθηκε την ασφάλεια της μεταφοράς.
Οι διαπραγματεύσεις στο Ντουμπάι πριν το ταξίδι
Ο 52χρονος επιχειρηματίας Κ.Β., σύμφωνα με όσα είπε στην απολογία του, είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον τον περασμένο Φεβρουάριο για τη ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 1.000 – 1.200 τόνων με σκοπό την εισαγωγή πετρελαίου από τη Λιβύη στις εγκαταστάσεις εταιρείας συμφερόντων του, εκτός Αττικής. Ανέφερε επίσης ότι γνώρισε τον 40χρονο προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. το 2009 σε επαγγελματικό ταξίδι στο Ντουμπάι, όπου ο 40χρονος είχε εγκατασταθεί ήδη από το 2007, έχοντας συστήσει την εταιρεία G Tankers.
Ο 52χρονος φέρεται αρχικά να απευθύνθηκε στον προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. διερευνώντας το ενδεχόμενο ναύλωσης ενός εκ των τεσσάρων δεξαμενόπλοιων του 40χρονου. Η συμφωνία δεν προχώρησε και ο 52χρονος στράφηκε στον Έλληνα ατζέντη Γ. Μπ.
Μερικές μέρες μετά, ο Γ. Μπ. ήρθε σε συμφωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Noor 1», για τη μετακίνηση του δεξαμενόπλοιου από το Ντουμπάι στην Ελλάδα και τη ναύλωσή του από τον 52χρονο.
“Είχα ενημερώσει τον Φ.Π. σχετικά με το πλοίο που θα ερχόταν και ότι μου το φέρνει ο Γ. Μπ. και εκείνος ουδέποτε μου ανέφερε ότι ήταν δικό του το πλοίο ούτε και οτιδήποτε με την ιδιοκτησιακή πορεία του πλοίου την οποία πληροφορήθηκα από τη δικογραφία. Σε μία επικοινωνία που είχα με τον Γ. Μπ. μέσα στον Απρίλη για να δω αν έφυγε το πλοίο ενημερώθηκα ότι γίνονταν κάποιες επισκευές και θα υπήρχε μια καθυστέρηση 10-15 ημερών και έτσι περίμενα την άφιξη του στα τέλη Μάη. Δεν υπήρχε λόγος να πάω να δω το πλοίο γιατί εμπιστευόμουν τον Γ. Μπ και επειδή θα είχε κέρδος από αυτήν την υπόθεση πίστευα ότι είχε την κατάσταση υπό έλεγχο” υποστήριξε ο επιχειρηματίας.
Η «στάση» στο Σουέζ και το φόρτωμα των ναρκωτικών
Μία βλάβη που παρουσίασε το πλοίο αλλά και τα χρήματα που απαιτούνταν ώστε να περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ, αποτέλεσαν όπως δείχνουν τα στοιχεία την αφορμή για να γίνει η στάση όπου -σύμφωνα με το Λιμενικό- φορτώθηκαν τα ναρκωτικά στο πλοίο.
“Κατά τη διάρκεια του πλου είχα συνεχή επικοινωνία με τον Γ. Μπ. σχετικά με τη συνεργασία μας που είχε αρχίσει να υλοποιείται στο Ντουμπάι. Όταν το πλοίο έφτασε στο Σουέζ επικοινώνησα με τον Γ. Μπ. ο οποίος με ενημέρωσε ότι το πλοίο έχει μία βλάβη και θα απαιτούνταν κάποια χρήματα και κάποια χρήματα για την διέλευση από τη διώρυγα και του είπα πλήρωσε τα αφού θα βγάλεις τόσα. Στη συνέχεια ενημερώθηκα από τον Γ. Μπ. ότι θα επικοινωνούσε με τον Μάκη Γ. ο οποίος είχε μια άκρη στη διώρυγα του Σουέζ προκειμένου να μειωθεί το ποσό. Τότε άκουσα για πρώτη φορά το όνομα του Μάκη Γ. να εμπλέκεται με έμμεσο τρόπο με το πλοίο Νoor” είπε ο 52χρονος.
Η βλάβη που έφερε το πλοίο στην Ελευσίνα
Αναφερόμενος στην ημέρα που το πλοίο έφτασε στην Ελευσίνα, ο 52χρονος επιχειρηματίας, τόνισε ότι αιφνιδιάστηκε καθώς στο ταξίδι δεν προβλεπόταν τέτοια στάση. “Η πρώτη ουσιαστική επικοινωνία που είχα ξανά για το πλοίο ήταν από τον Μάκη Γ. ο οποίος μου τηλεφώνησε στις 7-6-2014 και μου είπε ότι το πλοίο βρισκόταν στην Ελευσίνα. Αιφνιδιάστηκα ιδιαίτερα πρώτον γιατί με πήρε ο Μάκης Γ. και δεύτερον δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μιλούσε για το Noor καθώς υπολόγιζα ότι αυτό θα βρισκόταν στην Κύπρο για να ξεφορτώσει το φορτίο όπως μου είπε ο Γ. Μπ., είτε θα κατευθυνόταν προς το Ρίο όπου ήταν ο τελικός του προορισμός.
Σύμφωνα με όσα είπε στην ανακρίτρια ο Β.Κ., ο Μάκης Γ. τον ενημέρωσε ότι το πλοίο βρισκόταν στην Ελευσίνα γιατί είχε πάθει κάτι ζημιές. Έσπευσα να πάω στο πλοίο όπου συνάντησα τον Μακη Γ. ο οποίος είπε ότι τον παρακάλεσε ο Γ. Μπ. επειδή είχε πάθει ζημιά το πλοίο να βρουν ένα μέρος προσέγγισης και ότι εκείνος συνεννοήθηκε με τον Φ. που το είχε εκεί όταν το επισκεύασε και κανόνισε την θέση με τον πράκτορα.
Το τηλεφώνημα μετά τις συλλήψεις
Ο φερόμενος κατηγορούμενος, Κ.Β. στην απολογία του αναφέρθηκε στο τηλεφώνημα που του έκανε ο Γ. Μπ. μετά τις συλλήψεις για την υπόθεση. Μου είπε “πού με έμπλεξες;” και του απάντησα “τί είναι αυτά που μου λες, σε έχουν βάλει οι άλλοι να τα πεις και να τα γράψεις;”. Την επόμενη μέρα πήγα στο γραφείο του Φ.Π. και μπροστά στον συνέταιρο του μου λέει “μπορεί να μην αναφερθεί το όνομα μου;” και ο συνεταίρος του είπε “γιατί τι έχουμε κάνει εμείς;” εννοώντας και μένα. Τότε είδα τον Φ.Π. να σκίζει χαρτιά και του είπα “αν με ρωτήσουν αν το πλοίο ερχόταν με προορισμό το Ρίο εν όψει της συμφωνίας με τον Γ. Μπ. είναι δυνατόν να μην πω ότι εσύ μου έσωσες τη δουλειά στη Λιβύη;” ανέφερε χαρακτηριστικά.
“Θεωρώ ότι με ενέπλεξαν σε αυτή την ιστορία ο Φ.Π. γιατί μου απέκρυψε πραγματικά γεγονότα, διαστρέβλωσε την αλήθεια ενώπιον της ανάκρισης, ο δε Γ. Μπ μου υπέδειξε το πλοίο και ισχυρίστηκε ψευδώς ότι του έδωσα χρήματα για την ναύλωση του πλοίου , ο Μάκης Γ. που μου απέκρυψε τη σχέση που είχε με το πλοίο και το ταξίδι του. Η εμπλοκή μου έχει γίνει βάσει οργανωμένου σχεδίου προκειμένου να υφίσταται άλλοθι απεμπλοκής των πραγματικών ενόχων” υπογράμμισε στην απολογία του ο 52χρονος.
Παύλος Σαράκης: «υπάρχουν εμφανείς και αφανείς εμπλεκόμενοι»
Ο γνωστός ποινικολόγος και ένας εκ των δύο συνηγόρων υπεράσπισης του Κ.Β., Παύλος Σαράκης, μιλώντας στο ereportaz.gr, τόνισε ότι είναι μία εξαιρετικά περίπλοκη υπόθεση. «Έχει εμφανείς και αφανείς εμπλεκόμενους. Με ενόχους αλλά και αθώους στη διαδρομή του επίδικου πλοίου NOOR1. Ο εντολέας μας κατά την ανάκριση αποσαφήνισε την εμπλοκή του. Υποστήριξε την αθωότητά του, καταθέτοντας την αλήθεια και τεκμηριώνοντάς την με μαρτυρίες και αμάχητα τεκμήρια. Εκτιμώ βάσιμα ότι εν τέλει η Δικαιοσύνη θα τον απαλλάξει από τις κατηγορίες» ανέφερε χαρακτηριστικά