Σε δίνη πέφτουν, όσοι θέλουν να μετακινηθούν με το ηλεκτρικό αυτοκίνητό τους με πλοίο στα νησιά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε μία οδηγία, η οποία μάλλον μπέρδεψε ή δεν κατανοήθηκε από τις ναυτιλιακές εταιρίες και τους καπετάνιους των πλοίων. Το αποτέλεσμα ήταν η ταλαιπωρία όσων προσπάθησαν να μετακινηθούν με ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά οχήματα, αλλά και αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο).
Η επιβίβασή τους στα πλοία γίνεται μόνο αν η μπαταρία τους είναι φορτισμένη έως 40% (ηλεκτρικά ή PHEV) ή γεμάτα στο 50% (για κίνηση με LPG ή CNG).
Ας πούμε πως ξεπέρασες αυτόν το… σκόπελο και βρέθηκες στο νησί με το αυτοκίνητο/scooter/ μοτοσυκλέτα που δεν μολύνει (με ρύπους και ήχο) τι γίνεται αν ακινητοποιηθείς από κάποια βλάβη στο νησί;
Διαβάζοντας την εγκύκλιο του υπουργείου ανακαλύψαμε ένα πρόβλημα που μπορεί να σου κοστίσει χρόνο και χρήμα: Απαγορεύεται η μεταφορά ηλεκτρικού ή Plug-in υβριδικού αυτοκινήτου χωρίς πιστοποιητικό καλής λειτουργίας της μπαταρίας τους. Αν δηλαδή το αυτοκίνητό σου μείνει από βλάβη σε νησί πρέπει να επικοινωνήσεις με την αντιπροσωπεία και να φέρει μηχανικό στο νησί ώστε να διαπιστώσει τη βλάβη για να σου δώσει το Πιστοποιητικό καλής λειτουργίας της μπαταρίας. Έτσι τα πλοία θα δεχθούν να μεταφέρουν το όχημα από το νησί στο συνεργείο της αντιπροσωπείας. Το κόστος της μεταφοράς του τεχνικού στο σημείο αναλαμβάνει η εταιρία αν το αυτοκίνητο είναι στην εγγύηση.
Αν δεν είναι ενεργή η εγγύηση;
Η κατάσταση αρχίζει να περιπλέκεται αφού ο ιδιοκτήτης του οχήματος με το πρόβλημα πρέπει να καλύψει τα έξοδα του τεχνικού της εταιρίας, ώστε να μπορέσει να δει από ποια βλάβη ακινητοποιήθηκε το όχημα. Μετά αν αυτό είναι δυνατό να εκδόσει το Πιστοποιητικό καλής λειτουργίας μπαταρίας και να πληρώσει και το κόστος μεταφοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου προς το λιμάνι του Πειραιά/Λαυρίου/Ραφήνας και προς το συνεργείο της εταιρίας.
Θα βρεις τεχνικό;
Αν έχεις κάνει τη σωστή επιλογή εταιρίας εισαγωγής με σύγχρονο και μεγάλο δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργείων τότε: Ναι θα βρεις μηχανικό. Αν πάλι η εταιρία εισαγωγής δεν έχει δίκτυο ετοιμάσου για αναμονή στο νησί. Αναμονή αρκετών ημερών μέχρι η αντιπροσωπεία να στείλει κάποιο τεχνικό από τα συνεργεία που διαθέτει.
Η εναλλακτική λύση με συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο στο σύνολό τους δεν αποδίδουν. Τα συνεργεία δεν διαθέτουν τον εξοπλισμό και οι μηχανικοί τους τις γνώσεις για να τα επισκευάσουν. Όσο για την οδική βοήθεια; Μην ψάξεις. Σε μέρη όπως η νησιωτική Ελλάδα οι εταιρίες απασχολούν τους ίδιους μηχανικούς που έχουν και τα γενικά συνεργεία αυτοκινήτου. Άρα πάλι βλέπεις πως δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό αλλά ούτε και τις γνώσεις επισκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης
- Στη Μπαμ που κυκλοφορεί: “Ματωμένα γαλόνια” μετά τη φρίκη στο Μάτι
- Μεγάλο Σάββατο: Η «Πρώτη Ανάσταση» και το τροπάριο «Ἀνάστα, ὁ Θεός» – LIVE