Το νέο Suzuki Swift ήρθε δυναμικά στην ελληνική αγορά, με νέα τεχνολογία, καλύτερη ποιότητα και ιδανική σχέση αξίας – τιμής.
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Υψηλός βαθμός εργονομίας, με οδηγοκεντρική προσέγγιση
Διαθέτει την ηπιότερη μορφή υβριδικού συστήματος και δίνει νέα πνοή στο μοντέλο, που βρίσκεται πάνω από 40 χρόνια στην αγορά.
Δεν διαθέτει δραστικές αλλαγές, αντίθετα μάλιστα το αναγνωρίζεις άνετα, ακόμα και όταν δεν βλέπεις τα σήματα της Suzuki και το Swift. Αυτό είναι μια συνήθης πρακτική των Ιαπώνων. Οι βασικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, που είναι μεγαλύτερος και ανεβαίνει πιο ψηλά προς το καπό, η μεγάλη εισαγωγή αέρα, τα φωτιστικά σώματα LED, σχήματος L, και οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες, που είναι πλέον ορατές. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στην εξωτερική εμφάνιση είναι οι τέσσερις διχρωμίες, που δίνουν έναν νεανικό χαρακτήρα στο ιαπωνικό μοντέλο.
Στο εσωτερικό, με μια ματιά βλέπεις την αναβάθμιση, μια και η οθόνη των 9 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό κάνει τη διαφορά.
Η χρήση της εύκολη, με τρεις ενότητες, για να επιλέξεις αυτήν που επιθυμείς.
Υψηλός βαθμός εργονομίας, με οδηγοκεντρική προσέγγιση, ενώ τα πάντα βρίσκονται εκεί που διευκολύνουν τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με καλή πλευρική στήριξη και αρκετό χώρο, ακόμα και για τους πιο εύσωμους, καθώς το κάθισμα όσο πηγαίνει προς τα πίσω, χαμηλώνει ταυτόχρονα, και το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο και κατά μήκος. Πολύ καλή συναρμογή των υλικών και σκληρά πλαστικά, που δεν χαλούν την αισθητική του εσωτερικού.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και συνδέεται με μια ψηφιακή οθόνη στο κέντρο, που δείχνει τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο και την πλοήγηση μέσω Android Auto, και υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay. Στο αριστερό μέρος του τιμονιού υπάρχουν πλήκτρα για τις λειτουργίες ασφαλείας, για να απενεργοποιούνται το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, η αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Stop & Start και οι αισθητήρες παρκαρίσματος.
Αναβάθμιση
Τα συστήματα ασφαλείας έχουν αναβαθμιστεί, αφού στο νέο Swift υπάρχει ραντάρ απόστασης και κάμερα που διαβάζει εμπρός από το αυτοκίνητο οχήματα, ποδήλατα και πεζούς. Είναι το σύστημα υποβοήθησης πέδησης (DSBS II). Σε αυτό προστίθεται και το LKA, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, που συνεργάζεται με το cruise control κάνοντας το ταξίδι πιο ασφαλές και ευχάριστο. Διαθέτει το συστήματα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, τυφλού σημείου, με ειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη, σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης και βέβαια κοιτάει τον οδηγό στα μάτια, για να αναγνωρίσει σημάδια κόπωσης και να τον ειδοποιήσει έγκαιρα.
Ο χώρος για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι υπεραρκετός, κάτι που δεν ισχύει και για τους πίσω επιβάτες, για τους οποίους είναι απλώς ικανοποιητικός.
Ο χώρος αποσκευών είναι στα 265 λίτρα, που γίνονται 980 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Το Suzuki Swift νέας γενιάς διαθέτει έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.197 κ. εκ. Με τρεις αντί για τέσσερις κυλίνδρους που είχε ο προηγούμενος και σχέση συμπίεσης που ανεβαίνει στα 13,9 από τα 13. Η απόδοση παραμένει στους 82 ίππους. Η ροπή είναι καλύτερη και φτάνει στα 112 Nm στις 4.500 σ.α.λ., καθώς και οι εκπομπές CO2 στα 98-99 γραμ./χλμ.
Όλα αυτά, χωρίς full υβριδικό σύστημα. Διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα 12V SHVS.
Διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, το οποίο περνάει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Έχει χαμηλό βάρος που ξεκινάει από τα 919 κιλά, κάτι που σε συνδυασμό με τις μικρές διαστάσεις το κάνει να είναι νευρικό και να τραβάει από αρκετά χαμηλές στροφές. Έχει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, από 5,2-5,5 λ./100 χλμ.
Η ανάρτηση άνετη, που οφείλεται στα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Τα φρένα με δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω τα καταφέρνουν μια χαρά, αφού το βάρος του αυτοκινήτου είναι μικρό.
Το νέο Suzuki Swift ακολουθεί τους προκατόχους του, οι διαστάσεις του το φέρνουν λίγο πίσω από τον ανταγωνισμό, αλλά κάτι που το κάνει πιο φιλικό στον πελάτη είναι η τιμή του, που ξεκινάει από τις 18.450 ευρώ.