Το Volvo S60, σύμφωνα και με την γλώσσα των αριθμών, είναι ο ηγέτης της κατηγορίας του. Ξεκάθαρα πρώτο σε πωλήσεις το 2012 (αθροιστικά με αυτές του V60, της sport wagon έκδοσής του), στην πρώτη θέση και για το πρώτο τρίμηνο του 2013!
Σήμερα, το Νέο Volvo S60, η ριζικά ανανεωμένη νέα γενιά του μοντέλου που ψηφίστηκε «Αυτοκίνητο του 2011 για την Ελλάδα» και σηματοδότησε τη νέα εποχή για τη Volvo, είναι εδώ! Tα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στο δίκτυο της Volvo Car Hellas την ερχόμενη εβδομάδα. Ταυτόχρονα, ανακοινώνονται οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τις διάφορες εκδόσεις του αυτοκινήτου. Ξεκινάνε από 24.960 € για την βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 1.6 και 25.960 € για την πετρελαιοκίνητη D2 1.6. Και οι δύο τιμές περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και αφορούν στο πολύ πλούσιο – μολονότι εισαγωγικό – επίπεδο εξοπλισμού Optimum.
DESIGN
Στο εξωτερικό, το επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα τονίζει εμφατικά την παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό παίζει ο σχεδιασμός των νέων φωτιστικών σωμάτων. Οι οριζόντιες γραμμές που διασχίζουν τόσο το εμπρός όσο και το πίσω τμήμα είναι πλέον πιο έντονες. Σε συνδυασμό με λεπτομέρειες όπως η φαρδύτερη γρίλια, τα φώτα ημέρας και τα φλας τεχνολογίας LED, προσδίδουν ένα χαρακτηριστικό δυναμισμό.
Στο εσωτερικό, η επιτομή του σκανδιναβικού design είναι έντονη και παντού παρούσα. Εκφράζεται με τις πάμπολλες ανεπιτήδευτες επιφάνειες και την παντελή απουσία «φλύαρων» σχεδιαστικών επιλογών που κουράζουν αντί να προφέρουν κάτι. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, η χρήση ακριβών και αυθεντικών υλικών (ξύλο, δέρμα κλπ.) και ο εύκολος χειρισμός όλων των λειτουργιών δίνουν μία κυρίαρχη αίσθηση στον οδηγό και δημιουργούν ένα μοναδικά άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες. Πινελιές που διαφοροποιούν το νέο S60 από την προηγούμενη γενιά είναι οι νέες ξύλινες επενδύσεις, οι νέοι χρωματισμοί στις ταπετσαρίες, η νέα εσωτερική επένδυση της οροφής, οι μεταλλικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς του κλιματισμού και άλλα.
ΣΑΣΙ – ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ
Σίγουρα εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το νέο S60 διατίθεται με επιλογή από τέσσερις διαφορετικούς τύπους σασί! Συγκεκριμένα, η standard επιλογή είναι το Dynamic. Αν κάποιος δίνει έμφαση στην άνεση μπορεί να επιλέξει χωρίς πρόσθετο κόστος το Touring. Διαθέσιμο επίσης το πολύ δημοφιλές και ιδιαίτερο Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept), ενώ η R-Design έκδοση θα «πατάει» στο Lower Sport, που όπως δηλώνει το όνομά του είναι πιο χαμηλό σασί, με σπορ χαρακτηριστικά.
Υπάρχει μεγάλη γκάμα υπερτροφοδοτούμενων (turbo) κινητήρων που καλύπτουν μία ευρεία γκάμα απαιτήσεων. Όλοι δε συνδυάζονται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, έξι σχέσεων. Με σειρά ενδιαφέροντος για την Ελλάδα, οι πιο σημαντικοί κινητήρες είναι:
Ο πετρελαιοκινητήρας D2 των 1.600 κ.εκ. με 115 ίππους και 27,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ με το αυτόματο 4,1 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να είναι αντίστοιχα 103 και 107 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Το σύστημα Start/Stop είναι standard για όλους τους συνδυασμούς.
Ο βενζινοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. που είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, είτε την Τ3 που αποδίδει 150 ίππους είτε την Τ4 που αποδίδει 180 ίππους. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η κατανάλωση στην Τ3 έκδοση είναι μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ. (με standard σύστημα Start/Stop) και στην Τ4 μόλις 6,4 λίτρα/100 χλμ. Με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση είναι 6,8 λίτρα/100 χλμ. τόσο για την Τ3 όσο και την Τ4 έκδοση (σε αυτό το συνδυασμό δεν υπάρχει σύστημα Start/Stop).
Σε συνδυασμό με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής χειριστηρίων του κιβωτίου ταχυτήτων στο τιμόνι (“paddle shifters”). Παρέχεται έτσι η δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται το κιβώτιο ταχυτήτων ως χειροκίνητο και να επιτυγχάνει πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς να αφήνει το τιμόνι από τα χέρια του.
ΑΝΕΣΗ
Νέα σπορ καθίσματα
Ο αγοραστής του νέου S60 μπορεί να επιλέξει για το αυτοκίνητό του μία νέα σειρά σπορ καθισμάτων που προσφέρει δύο στοιχεία που θεωρούνται ασύμβατα μεταξύ τους: πρωτόγνωρη αίσθηση υποστήριξης του σώματος και ακόμα μεγαλύτερη άνεση! Ειδικά για τον οδηγό, το νέο σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα από τους μηρούς έως τους ώμους, συνεισφέροντας τα μέγιστα στην κυρίαρχη αίσθηση που νιώθει ο οδηγός, ιδίως όταν στρίβει με πολλά χιλιόμετρα ή οδηγεί γρήγορα με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης.
Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων
Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο V40, είναι πλέον διαθέσιμο και στο νέο S60. Αυτή η TFT οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο πίνακας οργάνων εκφράζει 100% “συναισθηματική λειτουργικότητα” τόσο με την αισθητική του αλλά και τις σημαντικότερες πληροφορίες σε κάθε δεδομένη κατάσταση, που τις εμφανίζει ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, που μπορεί να διαμορφώσει τον πίνακα οργάνων όπως επιθυμεί κάθε φορά, ακόμα και εν κινήσει!
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα:
· Το Elegance έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα.
· Το Eco που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων.
· Το Performance έχει κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος – το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.
Ο standard πίνακας οργάνων έχει μεν το ίδιο εξωτερικό σχήμα με τον ψηφιακό αλλά διαθέτει κλασσικούς αναλογικούς δείκτες. Ουσιαστικά είναι μια εκλεπτυσμένη εκδοχή του παραδοσιακού πίνακα οργάνων. Οι ενδείξεις εδώ είναι ηλεκτρομηχανικές.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της πιο πλούσιας έκδοσης, Summum.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων
Το νέο Volvo S60 εξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (Active High Beam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!
City Safety – αποτελεσματικό μέχρι τα 50 χλμ/ώρα
Το νέο S60 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι ανταγωνιστές προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ/ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει