Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

NETFLIX: Ανεβαίνουν οι τιμές στα πακέτα για την Ελλάδα!

Ποιοι είναι οι νέοι παίκτες και με ποιο περιεχόμενο σκοπεύουν να ανατρέψουν την κυριαρχία του Netflix;
Τον περασμένο Ιανουάριο, η δημοφιλής πλατφόρμα Netflix προχώρησε σε αύξηση των τιμών σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, Αμερικής και Μέσης Ανατολής, ενώ από σήμερα (20/6) αυξάνονται οι τιμές και για την Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του basic πακέτου δε θα αλλάξει, παραμένοντας στα 7,99 ευρώ, ενώ το standard πακέτο θα αυξηθεί από 9,99 σε 10,99 και το premium πακέτο θα αυξηθεί σε 13,99 από 11,99. Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν στα υπάρχοντα εγγεγραμμένα μέλη εντός των επόμενων εβδομάδων και σε όλα τα νέα μέλη άμεσα. Τα υπάρχοντα μέλη θα ενημερωθούν με e-mail καθώς και μέσα από την εφαρμογή του Netflix πριν οι νέες τιμές εφαρμοστούν σε αυτούς.

Στις χώρες που γίνονται οι αλλαγές δεν περιλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Αυστρία και το Λίχτενσταϊν καθώς σε αυτά τα κράτη οι τιμές αυξήθηκαν πρόσφατα για τα standard και premium πακέτα, αλλά παρέμειναν οι ίδιες για το βασικό πακέτο.

Στα τρία παρεχόμενα προγράμματα παραμένουν ως έχουν οι επιλογές για τις οθόνες που μπορεί να έχει στη διάθεσή του ο χρήστης για ταυτόχρονη θέαση, κοινώς μία οθόνη για το Basic Streaming (SD), 2 οθόνες για το Standard Streaming (HD) και 4 για το Premium Streaming (HD+Ultra HD).

Disney Plus: Έρχεται τον Νοέμβριο και απειλεί το Netflix με χαμηλότερες τιμές
Παγκόσμια μάχη γιγάντων έρχεται στον χώρο του streaming, καθώς η Disney, πετώντας το γάντι στο Netflix, ανακοίνωσε -σε χολιγουντιανού τύπου εκδήλωση στο Λος Άντζελες – ότι η δική της ανταγωνιστική υπηρεσία streaming θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ στις 12 Νοεμβρίου φέτος. Αργότερα, θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες, αν και προς το παρόν δεν δόθηκαν περαιτέρω συγκεκριμένες ημερομηνίες.

H Disney+, που θα είναι απαλλαγμένη διαφημίσεων, θα προσφέρει στους θεατές τις κλασικές και σύγχρονες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές της Disney και άλλες παραγωγές (Marvel, Pixar, National Geographic κ.α.), ενώ πρόσφατα εξαγόρασε αντί 70 δισ. δολαρίων τις ταινίες (π.χ. «Avatar») και σειρές (π.χ. “Simpsons”) της 20st Century Fox του Ρούπερτ Μέρντοχ. Η νέα υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε «έξυπνες» τηλεοράσεις, υπολογιστές, ταμπλέτες, παιγνιδομηχανές κ.α.

«Βάζουμε μπροστά μια επιθετική στρατηγική. Πρέπει να είμαστε πολύ σοβαροί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Disney Μπομπ ‘Αϊγκερ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC. Η εταιρεία έχει βάλει ως στόχο να προσελκύσει 60 έως 90 εκατομμύρια συνδρομητές και να εμφανίσει κερδοφορία έως το 2024. Σκοπεύει να επενδύσει τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο δολάρια για χρηματοδοτήσει πρωτότυπες παραγωγές το 2020 και δύο δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024. Μερικές νέες ταινίες θα προβάλλονται απευθείας στο Disney+, ενώ άλλες θα παίζονται πρώτα στους κινηματογράφους.

Παράλληλα, με το Disney+, η εταιρεία θα προωθήσει διεθνώς την αμερικανική υπηρεσία streaming Hulu (όπου η Disney είναι μέτοχος πλειοψηφίας), η οποία μέχρι στιγμής έχει 25 εκατομμύρια συνδρομητές, αλλά αναμένεται να παρουσιάσει ζημιές 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος. Η Disney στοχεύει οι συνδρομητές της Hulu να φθάσουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια το 2024 και έως τότε να έχει καταστεί κερδοφόρα.

Από τις παραγωγές του National Geographic αναμένεται να υπάρχουν πάνω από 250 ώρες περιεχομένου, δεκάδες ντοκιμαντέρ και ταινίες όπως τα «Jane» και το οσκαρικό «Free Solo» καθώς και το «The World According to Jeff Goldblum».

Σύντομα, η αγορά streaming θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική, καθώς άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η Apple (που ανακοίνωσε τη νέα της υπηρεσία Apple TV + τον Μάρτιο) και η Warner Media της ΑΤ&Τ, έχουν τα δικά τους φιλόδοξα σχέδια. Ένα πρόβλημα για τη Disney είναι ότι είχε συνάψει συμφωνίες με άλλες εταιρείες streaming (και με το ίδιο το Netflix, από το οποίο εισέπραττε 150 εκατ. δολάρια), πουλώντας τους τα δικαιώματα για να προβάλουν μερικές ταινίες της. Τώρα όμως που αναπτύσσει τη δική της υπηρεσία streaming, πρέπει να περιμένει για να λήξουν αυτές οι δεσμευτικές συμφωνίες, κάτι που θα πάρει έως μια τετραετία.

wpdr9h2.jpg

Από την άλλη, το Netflix, που δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια, αναμένεται να επενδύσει 15 δισεκατομμύρια δολάρια για νέο περιεχόμενο στην πλατφόρμα του φέτος. Αλλά μόνο οι ταινίες της Disney «έκοψαν» 900 εκατομμύρια εισιτήρια στους κινηματογράφους το 2018, τα οποία απέφεραν στην εταιρεία πάνω από επτά δισεκατομμύρια δολάρια, μια πηγή εσόδων που δεν έχει το Netflix, γι’ αυτό άλλωστε αναγκάζεται να αυξάνει συνεχώς τον δανεισμό του, προκειμένου να χρηματοδοτεί τη συνεχή επέκτασή του. Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, είναι πόσες συνδρομές streaming μπορεί να «σηκώσει» ταυτόχρονα ο μέσος καταναλωτής και πόσες από τις εταιρείες τελικά θα επιβιώσουν.

Πόσο θα κοστίζει

Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική είναι ενδεικτική των προθέσεων της Disney, καθώς η δική της υπηρεσία streaming με την ονομασία Disney+ θα έχει μηναία συνδρομή μόνο επτά δολαρίων (φθηνότερη της Netflix που ήδη θεωρείτο χαμηλή) και η ετήσια θα κοστίζει 70 δολάρια. Στόχος της Disney είναι να μην επιβαρύνει ιδιαίτερα τα νοικοκυριά και να τα δελεάσει να αγοράσουν μια νέα συνδρομή streaming, ακόμη και αν ήδη έχουν κάποια στο Netflix ή σε άλλη εταιρεία.

AppleAmazon και AT&T: Οι νέοι παίκτες και πώς σκοπεύουν να ανατρέψουν την κυριαρχία του Netflix

Στην εποχή της μη γραμμικής ψυχαγωγίας μπαίνει πλέον επίσημα και ο τεχνολογικός κολοσσός από την Καλιφόρνια. Με παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στις 25/3 στο Αμφιθέατρο Στιβ Τζομπς στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια η εταιρεία με σήμα το μήλο ανακοίνωσε και επίσημα την δημιουργία του Apple TV+.

Η Apple αναμένεται να ξοδέψει 2 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος σε δικές της, πρωτότυπες σειρές και ταινίες, ξεκινώντας να χτίσει έναν κατάλογο ταινιών και σειρών που κάποια στιγμή θα μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνον του Netflix. Με την εταιρεία έχουν ήδη συμφωνήσει η Τζένιφερ Άνιστον, η Ρις Γουίδερσπουν, η Όπρα Γουίνφρεϊο Τζέφρι Τζέικομπ Άμπραμς και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Επιπλέον, πριν από λίγο καιρό δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε, πως ο αμερικανικός κολοσσός έχει προσεγγίσει μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα όπως το HBO, το Showtime και το Starz προκειμένου να εξασφαλίσει δικαιώματα για το περιεχόμενό τους και με αυτόν τον τρόπο να καταφέρει ένα δυνατό ξεκίνημα για την υπηρεσία. Εντούτοις, δεν υπάρχει όμως κάποια επίσημη συμφωνία με το HBO και αναμένεται να είναι αρκετά δύσκολο το δημοφιλές παγκοσμίως δίκτυο να παραχωρήσει τα κεκτημένα του.

Παράλληλα, η Amazon έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετά χρόνια το «Amazon Prime Video», τη δική της υπηρεσία με σειρές και ταινίες. Δεν έχει καταφέρει ωστόσο να δημιουργήσει κάποια τεράστια αποκλειστική επιτυχία όπως το «Game of Thrones» ή το «La Casa de Papel» αυτό όμως ίσως αλλάξει αρκετά σύντομα.

Μέχρι στιγμής  η εταιρεία ξόδευε ετησίως λιγότερα από τα μισά χρήματα σε σχέση με το Netflix. Πλέον ο κολοσσός του Τζεφ Μπέζος σκοπεύει να εκτοξεύσει τον ετήσιο προϋπολογισμό του για δημιουργία αποκλειστικού περιεχομένου αλλά και εξωτερικών συνεργασιών. Το Amazon Prime διαθέτει ήδη περισσότερους από 100 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο όμως είναι άγνωστο πόσοι από αυτούς διαθέτουν το Amazon Video.

att-warner-bros.jpg

Τέλος, η αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών AT&T αγόρασε πριν δύο περίπου χρόνια έναντι σχεδόν 90 δισ. δολαρίων την Warner Media. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η δημιουργία μιας streaming πλατφόρμας μέχρι το τέλος του 2019.  Στη Warner Media ανήκει το τηλεοπτικό δίκτυο HBO, το οποίο κατέχει τα δικαιώματα του Game of Thrones, ίσως της πιο επιτυχημένης σειρά όλων των εποχών, που βαίνει όμως στον τελευταίο κύκλο της.

Εκτός όμως από το HBO στη Warner ανήκουν οι ήρωες της DC Comics (Batman, Superman, Wonder Woman), το franchise του «Χάρι Πότερ», τα Looney Tunes, (Μπαγκς Μπάνι, Τουίτι, Ταζ, Ντάφι Ντακ κ.λ.π.) και πολλά άλλα.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ