Θρίλερ στη Νιγηρία καθώς τρεις Έλληνες ναυτικοί κρατούνται όμηροι πειρατών. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του υπό σημαία Τόγκο πλοίου ελληνικών συμφερόντων εφοδιαστικού δεξαμενόπλοιου “Στέλιος Κ”. Ειδικός διαπραγματευτής, ο οποίος λειτουργεί ως «γέφυρα» μεταξύ εταιρείας και πειρατών, ώστε να υπάρξει τελική συμφωνία και να καθοριστεί το ύψος των λύτρων, ώστε να απελευθερωθούν οι ναυτικοί.
Οι οικογένειες των απαχθέντων βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία, εκπρόσωποι της οποίας τους διαβεβαιώνουν ότι θα καταβάλουν τα λύτρα και οι δικοί τους θα επιστρέψουν σπίτι.
Το ρεσάλτο έγινε στα νερά της Νιγηρίας, στις αρχές της εβδομάδας, ενώ το πλοίο είχε ρότα για το Λάγος. Το πλήρωμα αποτελούν πέντε Έλληνες ναυτικοί. Στο πλοίο παρέμειναν ο μηχανικός και ένας ναύτης. Όταν δέχθηκε την επίθεση βρισκόταν στον Κόλπο της Γουινέας.
Ως αυτό το στάδιο, η ενημέρωση που έχουν οι ελληνικές αρχές είναι πως και οι πέντε ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους. Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού καταγγέλλει σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε πως οι συγγενείς των απαχθέντων δεν έχουν καταφέρει μέχρι εδώ να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους.
Απευθύνει έκκληση να υπάρξει άμεσα ενημέρωση των οικογενειών για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πειρατές: «η αγωνία των συγγενών των ναυτεργατών έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της», τονίζει. Στην ανακοίνωση της, η ΠΕΝΕΝ τονίζει πως «η ένοπλη ομάδα που απήγαγε τους Έλληνες ναυτεργάτες προσδοκά την ανταλλαγή των απαχθέντων στη βάση μιας οικονομικής συμφωνίας (λύτρα) για την απελευθέρωσή τους».
Στα νερά του Κόλπου έχουν αυξηθεί τα πειρατικά κτυπήματα. Μέσα σε τρεις ημέρες έγιναν τρία πετυχημένα ρεσάλτα. Τα άλλα δύο αφορούν την απαγωγή πέντε ναυτικών στο υπό σημαία Γκάνας φορτηγό πλοίο AM Delta και άλλους 14 από το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο έξω από το Sao Tome. Οι πειρατικές επιθέσεις αυξάνονται στη Γουινέα και αποτελεί πονοκέφαλο για τη διεθνή ναυτιλία. Το 2020 έχουν γίνει στην περιοχή 24 επιθέσεις και πιαστεί όμηροι συνολικά 128 ναυτικοί έως τώρα.
Οι απαχθέντες φυλακίζονται σε ειδικά διαμορφωμένο στρατόπεδο στη ζούγκλα. Λόγω χαμηλού ύψους και περιορισμένης ταχύτητας, τα product δεξαμενόπλοια -δηλαδή δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν παράγωγα του πετρελαίου- είναι πιο εύκολα προσβάσιμα, ενώ στην εξίσωση μπαίνουν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG.
Περιοχές υψηλού κινδύνου και συμφέροντα
Οι περιοχές οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας είναι:
· Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.
· Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.
· Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές ,όπως καταγγέλλουν ναυτικοί τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.
· Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.
Τα τελευταία χρόνια, οι πειρατικές επιθέσεις έχουν ενταθεί στη δυτική Αφρική και πιο συγκεκριμένα στον Κόλπο της Γουινέας. Εκεί εφαρμόζεται η τακτική απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα ή η κλοπή του φορτίου, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πειρατές καταλαμβάνουν τα πλοία, κυρίως δεξαμενόπλοια, και φέρνουν δίπλα τους άλλα μικρότερα στα οποία γίνεται η μεταφόρτωση είτε μέρους του φορτίου είτε όλου. Οι απαχθέντες ναυτικοί μεταφέρονται στη ζούγκλα έως ότου καταβληθούν τα λύτρα. Επιθέσεις γίνονται πλέον όχι μόνο κοντά στις ακτές και σε πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε απόσταση 100 μιλίων μακριά.
Σαν επιθετική μορφή καρκίνου εξαπλώνεται στο σώμα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας η σύγχρονη πειρατεία. Μπορεί όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στη δυτική Αφρική και στη νοτιο-ανατολική Ασία, όμως οι επιθέσεις έχουν φθάσει μέχρι τον Κόλπο του Μεξικού.
Πηγή: Protothema.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πειρατεία σε ελληνόκτητο τάνκερ: Η δραματική έκκληση του πλοιάρχου και η επιχείρηση των Βρετανών κομάντος για τη διάσωσή τους [ηχητικό]