Συνέντευξη στην Ελένη Τσιάβο
Η ελληνική επιχειρηματικότητα τολμά να ανοίξει διάπλατα τα φτερά της και πρωτοστατεί στο εξωτερικό σημειώνοντας μεγάλες επιτυχίες. Ένα δυνατό παράδειγμα είναι και ο Νίκος Παπαδόπουλος. Η αγάπη του για το ραδιόφωνο, τον έκανε να μετατρέψει το χόμπι του σε επάγγελμα ζωής. Αυτό άλλωστε δεν αποτελεί και την ουσία;
Ιδιοκτήτης δύο ραδιοφωνικών σταθμών στην Θεσσαλονίκη δεν σταμάτησε εκεί τη δραστηριότητα του, καθώς αποδέχτηκε την πρόκληση να κάνει νέα βήματα και στα Τίρανα της Αλβανίας.
Μπορεί το αντικείμενο των σπουδών του να ήταν τελείως διαφορετικό, όμως κατάφερε να ξεχωρίσει στο επάγγελμα που επέλεξε να ακολουθήσει. Όπως μας εκμυστηρεύεται ο ίδιος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ereportaz, λάτρευε το ραδιόφωνο από πολύ νεαρή ηλικία και συνεχίζει να το λατρεύει με αμείωτη ένταση. Eξάλλου το πάθος του αυτό αποτελεί κινητήριο μοχλό για να συνεχίσει με νέες ιδέες που έρχονται να καλύψουν τις απαιτήσεις και του πιο δύσκολου ακροατή σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.
Πότε όμως «ανακάλυψε» το πάθος του για το ραδιόφωνο;
Όλα ξεκίνησαν τα ανήσυχα εφηβικά χρόνια, εκεί που καλλιεργείς και σχεδιάζεις τα όνειρα και τις φιλοδοξίες σου. Μετά τα μαθήματα στο σχολείο, γυρνούσε όπως θυμάται ο ίδιος, στο σπίτι, και περνούσε τον ελεύθερο χρόνο που του απέμενε με το πειρατικό τότε ραδιόφωνο που είχε πρωτο-δημιουργήσει. Αρχικά ήταν ‘στον αέρα’ για μερικές ώρες, μετά όμως ο ραδιοφωνικός σταθμός εξέπεμπε σε 24ωρη βάση. Παίρνει την απόφαση να το δει πλέον και σε επαγγελματικό επίπεδο, το 1989 με το Club Fm Θεσσαλονίκης. Η ιδέα γίνεται πράξη αφού καταφέρνει να εξασφαλίσει και την πρώτη άδεια. Τα χρόνια περνούσαν και η αγάπη του για το ραδιόφωνο ολοένα και μεγάλωνε.
Με δοκιμασμένη τη συνταγή της επιτυχίας έρχεται απρόσμενα, μια πρόταση από την γείτονα χώρα.
«Είχαμε μια πρόταση για να κάνουμε μια έρευνα αγοράς στα Τίρανα το 1996. Συντονιστήκαμε, οργανώθηκε και το πρώτο ταξίδι και είδαμε σε πρώτη φάση το τι συμβαίνει εδώ στην Αλβανία σχετικά με την αγορά από πλευράς ραδιοφώνου αρχικά και μετά το κομμάτι της πραγματικής αγοράς. Δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα. Εκτός από κάποιους πειρατικούς σταθμούς, θυμάμαι μάλιστα ο ένας ήταν μέσα από το πανεπιστήμιο που έπαιζε μουσική. Είδαμε ότι υπήρχε το κατάλληλο έδαφος και πήραμε την απόφαση να επεκτείνουμε και εδώ τη δραστηριότητα μας. Υπήρχε ένα νομικό πλαίσιο, αλλά ήταν ασαφές, αλλά μας επέτρεπε να μπούμε δυναμικά στην αγορά», δηλώνει ο επιχειρηματίας.
Ποιες ήταν όμως οι δυσκολίες που συνάντησε στην νέα χώρα;
«Μόνο σχεδόν από την πλευρά του τεχνολογικού εξοπλισμού, συναντήσαμε προβλήματα. Το ρεύμα για παράδειγμα ήταν ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, η ισχύς δηλαδή και η ενέργεια . Δεν υπήρχε η κατάλληλη τροφοδοσία.»
Λίγο αργότερα, με τους συνεργάτες του, φέρνουν τον εξοπλισμό στην Αλβανία, ωστόσο το 1997 που ξεκινούν τα επεισόδια στη χώρα, «μπλοκάρει» απρόσμενα η δραστηριότητα τους και αναγκάζονται να σταματήσουν.
Όχι για πολύ όμως.
Η επιστροφή με μια δυναμική αρχή
Με εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στην ομάδα του αλλά και μεράκι για τη δουλειά, επιστρέφει δυναμικά το 1999. Τα πράγματα, όπως λέει, είχαν αλλάξει αισθητά στην Αλβανία, το νέο νομoθετικό πλαίσιο ήταν πιο εξελιγμένο από το προηγούμενο και κάνει μια νέα αρχή για την επιχείρηση του με σταθερά βήματα πάλι τον Οκτώβριο.
Μάλιστα, το «Club fm», όπως ονομάστηκε ο σταθμός, ήταν τότε το δεύτερο μόλις ιδιωτικό ραδιόφωνο που εξέπεμπε στην χώρα. Η αρμονική συνεργασία, ελλήνων και αλβανών συνεργατών, συντέλεσε στο να στεφθεί η όλη προσπάθεια με ιδιαίτερη επιτυχία, γεγονός που αποτυπώθηκε στην μεγάλη ακροαματικότητα που σημειώνει μέχρι και σήμερα.
Το 2003 ξεκινά το δεύτερο κανάλι του στα Τίρανα, εν ονόματι «Love radio 90,7», με περιεχόμενο μόνο Gold μουσικής, που απευθύνεται όπως αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος σε διαφορετικό κοινό.
Το 2006 δημιουργείται και το Radio DJ 96,1 μια ακόμη πρόταση ενός μουσικού ραδιοφώνου, το οποίο concept και το προφίλ του, το έχουν καθιερώσει πρώτο στις επιλογές των ακροατών.
Η προσαρμογή στην καινούρια καθημερινότητα πως ήταν;
Η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον ήταν μια εύκολη διαδικασία για εκείνον, καθώς – όπως αναφέρει ο ίδιος στη συνέντευξη που μας παραχώρησε- δεν συνάντησε προβλήματα, αφού γενικά σαν χαρακτήρας είναι αρκετά δραστήριος , δεν μένει θεατής και προσπαθεί να είναι μέσα στα πράγματα.
Η Θεσσαλονίκη, οι διαφορές με την Αλβανία και το κλειδί της επιτυχίας
Η ζωή του πλέον, είναι μοιρασμένη ανάμεσα σε δυο χώρες. Δέκα μέρες είναι στην Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μέρες ζει και εργάζεται στην πρωτεύουσα της Αλβανίας.
Αυτό διότι, ο Νίκος Παπαδόπουλος είναι παράλληλα ιδιοκτήτης του αθλητικού ραδιοφώνου «Libero» και του “Sunshine” στη Θεσσαλονίκη. Τι λέει για τις διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες;
«Δεν διαφέρουμε επιχειρηματικά αλλά ούτε γενικά και στο κομμάτι της αγοράς. Το βλέπω στους πελάτες μάλιστα, οι οποίοι έχουν τις ίδιες συνήθειες. Είναι σαν να είμαι στην Ελλάδα. Πολλά κοινά στοιχεία.»
Το μυστικό της επιτυχίας;
Η επιτυχία δεν έχει σύνορα και ο Νίκος Παπαδόπουλος μοιράστηκε μαζί μας τη συνταγή για να τα καταφέρει κανείς:
«Διορθώσαμε λάθη που είχαμε κάνει στην Ελλάδα με την εμπειρία που είχαμε αποκομίσει και ήρθαμε εδώ με ένα ξεκάθαρο πλάνο, πολύ συγκεκριμένο σχέδιο. Δηλαδή να έχουμε αδιάλειπτη λειτουργία του ραδιοφώνου, συγκεκριμένο concept και σε συγκεκριμένο target group. Όσον αφορά στο περιεχόμενο, είναι ανανεώσιμο και πλήρως ανανεωμένο. Στόχος μας ήταν το μουσικό ραδιόφωνο. Έτσι κάναμε Focus στο Entertainment γιατί είχαμε και τη δυσκολία της γλώσσας» εξομολογείται τέλος, στο ereportaz ο έλληνας επιχειρηματίας.