Νομοθετική ρύθμιση συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να ξεπεραστεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε την Τρίτη με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με την οποία και κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι ευεργετικές διατάξεις που έχουν ψηφισθεί για την συμμετοχή των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Όπως δήλωσε ήδη ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στόχος του είναι να στηριχθούν οι πολύτεκνες, οι τρίτεκνες και οι μονογονεϊκές οικογένειες που έχουν περισσότερες ανάγκες και μεγαλύτερη δυσκολία να αντεπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες.
Δηλώσεις για το θέμα έκανε σήμερα στο ραδιόφωνο του Real fm ο υφυπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. «Η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να βοηθήσει, με νομοθετική πρωτοβουλία, που θα αναλάβει άμεσα το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα παιδιά των πολύτεκνων, των τρίτεκνων και των μονογονεϊκών οικογενειών, που προσπαθούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων» δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την περυσινή χρονιά από τις 69.288 θέσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ, οι 11.503 δόθηκαν στους υποψηφίους ειδικών κατηγοριών (μεταξύ των οποίων και οι συγκεκριμένες κατηγορίες που κρίθηκαν από το ΣτΕ).
Η απόφαση του ΣτΕ
Όπως είναι γνωστό, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε την Τρίτη ότι το νομοθετικό πλαίσιο που παρέχει τη δυνατότητα στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών να εισέρχονται στα ΑΕΙ καθ’ υπέρβασιν του αριθμού των εισακτέων, είναι αντίθετο με το Σύνταγμα.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικούς τους νόμους 4071/2012 και 3966/2011 που προβλέπουν ότι τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών εισάγονται στα ΑΕΙ κατά παρέκκλιση του γενικού συστήματος εισαγωγής.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Ανμωτάτου Δικαστηρίου, «η προνομιακή μεταχείριση των παιδιών των πολυτέκνων προκαλεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δυσλειτουργία, η οποία δεν είναι ανεκτή από το άρθρο 16 του Συντάγματος που προστατεύει την Παιδεία».
Σε άλλο σημείο της απόφασης του αναφέρει ότι «αφαιρούνται θέσεις από τους υποψήφιους σπουδαστές, με αποτέλεσμα να αποκλείονται από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιοι με συγκριτικά πληρέστερες ικανότητες και δεξιότητες, οι οποίοι υπερτερούν σε διαγωνιστικές δοκιμασίες που βασίζονται σε αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια».