«Έγνοια μας είναι πώς θα περιορίσουμε τα λουκέτα στα μικρά καταστήματα και πώς θα αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας» τονίζει ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Θανάσης Σκορδάς, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, αναφερόμενος στη δυνατότητα λειτουργίας των μικρών εμπορικών καταστημάτων έως και 52 Κυριακές τον χρόνο.
«Υπάρχει πάντα ένας φόβος απέναντι στο καινούργιο και την αλλαγή» σημειώνει ο κ. Σκορδάς, μιλώντας για τις αντιδράσεις μερίδας του εμπορικού κόσμου. «Θυμίζω ότι και όταν συζητήθηκε η πεζοδρόμηση της οδού Βουκουρεστίου, υπήρξαν πολλοί εμπορικοί σύλλογοι που θεωρούσαν ότι δεν θα μπορεί ο πελάτης να φτάνει με το αυτοκίνητό του στο μαγαζί και γι αυτό θα μπει λουκέτο στα μαγαζιά. Η ζωή απέδειξε ότι, αντιθέτως, η πεζοδρόμηση ευνόησε τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων και γι αυτό τα επόμενα χρόνια το αίτημα ήταν για περισσότερες πεζοδρομήσεις. ‘Αρα η δική μας άποψη είναι ότι ο φόβος για το καινούργιο είναι αυτό που πολλές φορές προσδιορίζει μια συντηρητική άποψη για αυτό το θέμα. Όπως έδειξε και η μελέτη του ΟΟΣΑ σε 30 χώρες στην Ευρώπη η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων είχε θετικές επιπτώσεις και στον κύκλο εργασιών και στην πτώση των τιμών και στην αύξηση της απασχόλησης. ‘Αρα, δεν νομίζω ότι κάτι το οποίο αποδεικνύνεται μέσα από μια επιστημονική έρευνα μπορεί να το αμφισβητεί ο φόβος και η προκατάληψη».
Δοκιμάζεται το μικρό εμπορικό κατάστημα
ΕΡ: Κάποιοι φοβούνται, πάντως, ότι τα μικρά καταστήματα δεν θα μπορέσουν να αντέξουν τον ανταγωνισμό… «Μα, μόνο τα μικρά μαγαζιά αφορά το μέτρο. Τα πολυκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα, αλυσίδες, εκπτωτικά χωριά δεν έχουν το δικαίωμα να ανοίγουν τις Κυριακές και ακριβώς η ευρωπαϊκή προσέγγιση στο θέμα είναι πως θα προστατευθούν, πως θα δοθεί ένα πλεονέκτημα στα μικρά εμπορικά καταστήματα. Η έγνοια μας είναι πώς θα περιορίσουμε τα λουκέτα και πώς θα αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας. Δεν ζούμε σε άλλο πλανήτη, ούτε είμαστε αφελείς. Καταλαβαίνουμε ότι κάθε στιγμή το μικρό εμπορικό κατάστημα δοκιμάζεται. Βλέπετε, ότι το ένα λουκέτο διαδέχεται το άλλο».
ΕΡ: Κύριε υπουργέ, με τα νέα μέτρα καθιερώνονται τέσσερις εκπτωτικές περίοδοι.
Θα βοηθήσει αυτό την αγορά και τι θα γίνει με τις τιμές; «Εμείς επιχειρούμε να καθιερώσουμε άλλες δύο εκπτωτικές περιόδους -το πρώτο δεκαήμερο του Μαϊου και το πρώτο του Νοεμβρίου- έτσι ώστε δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε πολίτη να ψωνίζει σε εκπτωτικές περιόδους πολύ συχνά, σχεδόν κάθε τρεις μήνες, αυτό θα βοηθήσει στο ξεφούσκωμα των ονομαστικών τιμών, που παρατηρείται στις μη εκπτωτικές περιόδους στην ελληνική αγορά. Είναι μια προσπάθεια για να πάμε σε χαμηλότερες τιμές όλο τον χρόνο.
πηγή: ΑΠΕ