Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ο… Ατζούν των λεωφορείων που παίζει με τις ζωές των επιβατών

Ας το σκεφτούμε αλλιώς. Ένα reality παιχνίδι στο οποίο επιβάτες θα μετακινούνταν με λεωφορεία – φέρετρα, με τους τηλεθεατές να καλούνται να ψηφίσουν ποιος θα επιβιώσει.

Του ΠΕΤΡΟΥ ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ


Το αγαπημένο παιδί του Κώστα Καραμανλή, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, και τα δρομολόγια του τρόμου


Ας το κάνουμε τώρα εικόνα αυτό στην Ελλάδα του 2023, στην πραγματική ζωή, όπου από καθαρή και μόνο τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα από την πυρκαγιά που ξέσπασε στο λεωφορείο 908 που εκτελούσε το δρομολόγιο Ομόνοια – Παλαιά Κοκκινιά και έγινε παρανάλωμα του πυρός λίγα μέτρα έξω από το αμαξοστάσιο του Ρέντη. Όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΟΣΥ, οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για βλάβη στον κινητήρα, ενώ ήδη έχει συγκροτηθεί επιτροπή διερεύνησης των αιτιών της φωτιάς.

Αυτό βέβαια θυμίζει παλιά ελληνική ταινία σκηνοθεσίας Νίκου Φώσκολου, όπου η επιτροπή για άλλη μία φορά θα αποδείξει ότι έφταιγε η κακιά η ώρα ή η κατασκευαστική αστοχία κάποιου υλικού, και σε καμία περίπτωση η πλημμελής συντήρηση, καθώς είμαστε σίγουροι πως το λεωφορείο έχει περάσει από όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες συντήρησης και όλα έχουν γίνει σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που ορίζει η νομοθεσία. Όμως, δυστυχώς, δεν πρόκειται για ταινία, αλλά για αληθινή ιστορία στην οποία τον ρόλο του Νίκου Κούρκουλου έχει πάρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ κ. Στέφανος Αγιάσογλου.

Μάνατζερ

Ο κ. Αγιάσογλου, ο καθ’ όλα πετυχημένος μάνατζερ της δημόσιας διοίκησης, θα μπορούσε να κάνει καριέρα και στο «Survivor» ως παραγωγός ή στη χειρότερη περίπτωση ως εμπνευστής των δοκιμασιών των παικτών, ανεβάζοντας σημαντικά το επίπεδο δυσκολίας και την τηλεθέαση του παιχνιδιού. Άπαντες συνομολογούν ότι διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε αυτόν τον τομέα καθώς προέρχεται από την ΚΤΥΠ, έχοντας διαγράψει μια πολύ πετυχημένη πορεία ως πρόεδρος των Κτιριακών Υποδομών ΑΕ. Πρόκειται για τον ενιαίο κατασκευαστικό φορέα του ελληνικού κράτους για όλες τις δημόσιες κτιριακές υποδομές, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με την αρμοδιότητα της συντήρησης των νοσοκομείων, των σχολικών μονάδων και άλλων δημόσιων κτιρίων. Ο Στέφανος Αγιάσογλου εφόσον διέπρεψε στο συγκεκριμένο Οργανισμό και αναβάθμισε σημαντικά τις κτιριακές υποδομές του κράτους, πήρε μεταγραφή στην ΟΣΥ.

λεωφορεία

Οι κακές γλώσσες λένε ότι το πλέον δυνατό σημείο της πρότερης θητείας του ήταν οι οροφές των κτιρίων, που κατέρρεαν η μία μετά την άλλη σε σχολικά κτίρια. Αυτή την εξειδίκευση τη διατήρησε και στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς οι οροφές των λεωφορείων καταλήγουν συχνά πάνω στα κεφάλια των επιβατών. Αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός κίνδυνος για τους επιβάτες που πραγματικά δεν ξέρουν από πού θα τους έρθει το κακό και από πού πρέπει να φυλάγονται. Από πυρκαγιά, από πλημμύρα;

Χάος

Τι να πρωτοθυμηθούμε, το λεωφορείο που βούλιαξε σαν τον Τιτανικό στο Φάληρο και τους επιβάτες που κολυμπούσαν στα λασπόνερα; Τις μεγάλες καθυστερήσεις και τα αραιά δρομολόγια, τα βρώμικα λεωφορεία εσωτερικά και εξωτερικά, τις δεκάδες βλάβες που ακινητοποιούν καθημερινά τα οχήματα στους δρόμους, τις διαρροές καυσίμων και λιπαντικών; Πού να πρωτοαναφερθούμε; Στη ρύπανση του περιβάλλοντος, που μέσα στο κέντρο της Αθήνας κυκλοφορούν οι δεινόσαυροι της ΟΣΥ με euro 0, τη στιγμή που τα τουριστικά λεωφορεία υποχρεούνται να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με πολύ αυστηρές προδιαγραφές euro 6; Όλοι γνωρίζουμε ότι τα αστικά λεωφορεία -με την πλημμελή συντήρηση- βγάζουν μαύρο καπνό στο κέντρο της Αθήνας και αυτό το εισπνέουν οι συμπολίτες μας και οι τουρίστες, ενώ στο εσωτερικό της καμπίνας είναι έντονη η μυρωδιά του πετρελαίου. Η κακή συντήρηση φαίνεται στο εξωτερικό του αμαξώματος, ακόμη και από ανθρώπους που δεν διαθέτουν τεχνικές γνώσεις. Σκουριασμένα σίδερα, σπασμένα καπάκια, πορτάκια που λείπουν από τη δεξαμενή πλήρωσης καυσίμου, καμένες λάμπες, σπασμένα φανάρια και καθρέφτες αποτελούν την εικόνα των μέσων μαζικής μεταφοράς που μόνο ελκυστικά δεν είναι για το επιβατικό κοινό. Η λαθρεπιβίβαση οργιάζει, καθώς ποτέ δεν γίνεται έλεγχος εισιτηρίων. Μήπως κάτι δεν πάει καλά στο βασίλειο του Αγιάσογλου; Πολλά τα ερωτήματα, ελάχιστες οι απαντήσεις!

Πώς είναι δυνατόν όταν τα οχήματα παρουσιάζουν εξωτερικά εικόνα πλημμελούς συντήρησης, να γίνεται σωστή συντήρηση στα συστήματα ασφαλείας, όπως φρένα και αναρτήσεις;

Το περιοριστικό μέτρο του Δακτυλίου έχει θεσπιστεί κυρίως για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς στο κέντρο της Αθήνας, προκειμένου να προστατευθούν τα μνημεία από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Την ίδια στιγμή που προωθείται η ηλεκτροκίνηση και εξετάζονται ακόμη αυστηρότερα οικολογικά κριτήρια για τον Δακτύλιο, είναι δυνατόν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα τα ρυπογόνα λεωφορεία της ΟΣΥ; Αλήθεια, πώς περνούν ΚΤΕΟ; Αν τα ίδια λεωφορεία ανήκαν σε ιδιώτη θα έπαιρναν πιστοποιητικό καταλληλότητας και βεβαίωση ότι μπορεί να κυκλοφορούν στον δρόμο με ασφάλεια; Έχει γίνει έλεγχος από την επιτροπή διαφάνειας στα ΚΤΕΟ, τα οποία περνούν από τεχνικό έλεγχο τα αστικά λεωφορεία; Έχει γίνει ποτέ έλεγχος στην προμήθεια και την τοποθέτηση των ανταλλακτικών που χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός προκειμένου να κυκλοφορούν τα λεωφορεία με ασφάλεια; Αληθεύουν οι φήμες ότι τα ακριβά ανταλλακτικά των λεωφορείων που προμηθεύεται ο Οργανισμός πωλούνται στη μαύρη αγορά και πλουτίζουν κάποιοι συνδικαλιστές; Το γνωρίζουν αυτό ο κύριος Στέφανος και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου; Το γνωρίζουν οι διευθυντές των αμαξοστασίων; Το γνωρίζει ο συνδικαλιστής των τεχνικών κύριος Ραφτόπουλος, που φημολογείται ότι είναι τόσο ισχυρός και αν θέλει μπορεί να ρίξει ακόμη και την κυβέρνηση;

Αν τα γνωρίζουν, γιατί σε έναν Οργανισμό που διοικείται από τους συνδικαλιστές του οι εργαζόμενοι και κυρίως οι οδηγοί που οδηγούν αυτά τα σαράβαλα με κίνδυνο τη ζωή τους δεν διαμαρτύρονται; Τους αρέσει να οδηγούν οχήματα επικίνδυνα για την κυκλοφορία μεταφέροντας χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά;

Γιατί οι οδηγοί δεν διαμαρτύρονται για την κακή κατάσταση των οχημάτων; Γιατί δεν ενδιαφέρονται για το εργασιακό περιβάλλον τους; Είναι αλήθεια ότι οι ταπετσαρίες των καθισμάτων που δεν έχουν αλλαχθεί ποτέ, βρωμάνε και ζέχνουν, είναι γεμάτες ακάρεα επικίνδυνα για την υγεία των οδηγών; Είναι αλήθεια ότι οι οδηγοί πάνε στη βάρδια με σεντόνια, πετσέτες και καλύμματα προκειμένου να προστατευθούν από τις άθλιες συνθήκες υγιεινής; Είναι αλήθεια ότι τα τιμόνια των λεωφορείων έχουν λιώσει και οι οδηγοί πριν ξεκινήσουν τη βάρδια τα τυλίγουν με μονωτική ταινία; Είναι αλήθεια ότι οι επιδιορθώσεις γίνονται με πατέντες; Είναι αλήθεια ότι τα αμαξώματα των λεωφορείων είναι σκουριασμένα στις ραφές κάτω από τα κρύσταλλα και φεύγουν τα τζάμια των λεωφορείων στον δρόμο; Είναι αλήθεια ότι οι κρατικές πινακίδες των λεωφορείων δεν είναι πλέον ορατές από τη φθορά;
Είναι αλήθεια ότι οι πληροφοριακές πινακίδες που αναφέρουν το νούμερο και το δρομολόγιο του λεωφορείου είναι κατεστραμμένες;

Απαντήσεις

Και εάν είναι (που είναι) αλήθεια, τι έχει να πει για όλα αυτά το αγαπημένο παιδί του Κώστα Καραμανλή, ο κύριος Αγιάσογλου; Ο νέος υπουργός κύριος Σταϊκούρας γνωρίζει τις διοικητικές ικανότητες του κυρίου Αγιάσογλου; Ο Οργανισμός διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο ή από τη γραμματέα του;

Πότε θα έρθουν τα 300 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία;

Τι γίνεται με τον διαγωνισμό για την προμήθεια; Γιατί κόπηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο; Μήπως η φωτογραφία για συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές ήταν κουνημένη;

Μήπως κάποιος ή κάποιοι έχουν ζουμάρει πολύ τον ανάδοχο γιατί ο κρατικός προϋπολογισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων είναι μεγάλος; Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας είναι σίγουρος ότι με τον Αγιάσογλου θα καταφέρει η Αττική να έχει στις αρχές του 2024 καινούργια λεωφορεία, όπως έχει αναγγείλει η κυβέρνηση;

Η δημοσιογραφική έρευνα θα συνεχιστεί προκειμένου να δοθούν οι απαντήσεις στο επιβατικό κοινό, που καθημερινά ζει στιγμές αγωνίας και τρόμου μέσα στα αστικά λεωφορεία.

Ένα από τα άρτια συντηρημένα αρθρωτά λεωφορεία του δρομολογίου 608 μεταφέρει πάνω από 100 επιβάτες στην οδό Ακαδημίας, μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων, σε ένα από τα πιο τουριστικά σημεία της χώρας μας.
Τι έχουν τα λεωφορεία και παίρνουν φωτιά;
λεωφορείων
Το τρόλεϊ της γραμμής 21 που εκτελεί την κυκλική διαδρομή Ομόνοια – Νίκαια έχει ανοίξει στα δύο και τα τζάμια είναι έτοιμα να αποκολληθούν και να πέσουν στο οδόστρωμα ή σε κάποιο διερχόμενο όχημα.

λεωφορείων
Ένα λεωφορείο της ΟΣΥ που κινείται στη λεωφόρο Συγγρού και το αμάξωμά του έχει κοπεί στα δύο.
λεωφορείων
Εμφανέστατα τα σημάδια στο αμάξωμα των κακοσυντηρημένων λεωφορείων.

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηλίας Κασιδιάρης: Ζήτησε πενθήμερη άδεια από τις φυλακές Δομοκού

Εντοπίστηκαν 53 βόμβες μολότοφ και 4 εκρηκτικοί εμπρηστικοί μηχανισμοί στον Ασπρόπυργο

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ