Την καλλιτεχνική του πλευρά θέλησε να δείξει ο πρίγκιπας Νικόλαος , γιος του τ. βασιλιά Κωνσταντίνου, εκπροσωπώντας την Ελλάδα ως “πρίγκιπας Νικόλαος”, ο οποίος εκθέτει έργα του στη Μπιενάλε Ντιζάιν του Λονδίνου, όπου παρουσιάζονται τα κορυφαία δείγματα design στον κόσμο και η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η έρευνα που παράγονται με γνώμονα το design.
Στην βασιλική ανακοίνωση αναφέρεται ότι ο Νικόλαος παρουσιάζει το «Together» («Μαζί»), μια μαγευτική, αρχαία σκηνή δέντρου η οποία εξετάζει το πώς αλληλοεπιδρούμε με τη φύση και πώς για να είμαστε παρόντες στο σήμερα πρέπει να αντικατοπτρίσουμε το παρελθόν που προβάλλει το μέλλον μας.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της συμμετοχής του «Αφοσιωμένος στη φωτογραφία σε όλη του την ζωή, ο Πρίγκιπας Νικόλαος ειδικεύεται στο να απαθανατίζει την φύση. Το διαπεραστικό αυτό εκθεσιακό κομμάτι προσκαλεί τους επισκέπτες να παραμείνουν μέσα σε μια εγκατάσταση με χαμηλό φωτισμό που παρουσιάζει δύο φωτισμένα, εναγκαλισμένα ελαιόδεντρα που αντανακλώνται σε καθρέπτες και περιβάλλονται από ήχους της Ελληνικής φύσης. Οι επισκέπτες, απορροφημένοι από την παρουσίαση, αισθάνονται την αιώνια αυτή δύναμη και ομορφιά των δύο αγκαλιασμένων ελαιόδεντρων και μπορούν να αναπολήσουν συναισθήματα καταγωγής, συνένωσης και αποχωρισμού».
Αναζητά τρόπους για να συντονίσει το παρόν με το μέλλον
Επηρεασμένος από την Ελλάδα, ο Νικόλαος αναζητά τρόπους όπου το παρελθόν συντονίζεται με το παρόν και το μέλλον, ερευνώντας τον φυσικό θησαυρό που πηγάζει από το ελληνικό έδαφος: το ελαιόδεντρο και τον καρπό του με τις λαμπερές χρυσές αποχρώσεις του. Δεν έχει αλλάξει κατά πολύ ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργούμε και συλλέγουμε τις ελιές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Είναι ευρέως γνωστές οι ευεργετικές ιδιότητες του ελαιόλαδου για την προστασία της υγείας μας αποδεικνύοντας έτσι ότι η φύση μας έχει δώσει άφθονα και γενναιόδωρα όλα όσα χρειαζόμαστε. Στην Ελλάδα υπάρχουν ελαιόδεντρα άνω των 2.500 ετών, τα οποία συμμετέχουν στην ανθρώπινη ιστορία και παραμένουν φρουροί αλλά και μάρτυρες σε όλα όσα μας συνδέουν με το παρελθόν μας.
«Ενώνοντας αυτές τις έννοιες σε έναν φυσικό χώρο, ο καλλιτέχνης δημιούργησε αυτήν την διαπεραστική σκηνή με τα δέντρα. Περπατώντας ανάμεσα στα φωτισμένα αρχαία δέντρα είναι σαν να περπατάς μέσα σε ένα μονοπάτι, το οποίο συνδέει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας. Στον σχεδόν σιωπηλό αυτό χώρο που δημιουργείται από τον ελάχιστο φωτισμό ο οποίος εκπέμπεται αποκλειστικά από το έργο τέχνης και την αντανάκλασή του, ο θεατής μπορεί να αισθανθεί την ηρεμία την οποία νιώσαμε κατά την διάρκεια αυτής της εποχής του αναγκαστικού αποχωρισμού και της αποσύνδεσης υπό τους ατμοσφαιρικούς καταπραϋντικούς ήχους της φύσης. Αυτό μας υπενθυμίζει να παραμένουμε σιωπηλοί και να αφουγκραζόμαστε την φύση και το περιβάλλον μας καθώς αυτό συντονίζεται μέσα στον χρόνο και τελικά μέσα από εμάς».
Ο τίτλος που χρησιμοποιεί για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην έκθεση, προκάλεσε την αντίδραση της Αυγής, που ζητά να μάθει αν πήρε άδεια από την ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο, για να συμμετάσχει στην έκθεση ως Πρίγκιπας.
Διαβάστε επίσης
Σερβίς Μητσοτάκη στην καρδιά της Σάκκαρη