Κυριακή 9 Μαρτίου 2025

Ο Σταϊκούρας αγωνιά για τον Αλμέιδα και οι Θεσσαλονικείς για το… μετρό τους


Μπαίνεις στο Google και με το που γράφεις τη λέξη «εγκαίνια», σου βγάζει αμέσως την παραπομπή στα εγκαίνια του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Ενδεχομένως επειδή είχε εξελιχθεί σε ανέκδοτο η λειτουργία του μέσου σταθερής τροχιάς στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.
Στα τέλη Νοεμβρίου 2024, όμως, εκείνο το black humor για τους Θεσσαλονικείς μπήκε στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Αλλά αν κρίνουμε απ’ όσα ακολούθησαν, σε ανέκδοτο μετατράπηκε η ορθή λειτουργία του μετρό. Προσπερνάμε ότι πρόκειται για τη μικρότερη γραμμή στον πλανήτη. Ουσιαστικά μιλάμε για μια δημοτική συγκοινωνία. Αλλά είπαμε, τα προσπερνάμε όλα αυτά. Εδώ, άλλωστε, προσπέρασε τα εγκαίνια ο καθ’ ύλην αρμόδιος, ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Κατά την παραμονή του στη Θεσσαλονίκη για την εκδήλωση, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών συζητούσε για το μέλλον του Ματίας Αλμέιδα. Στα πηγαδάκια που είχαν σχηματιστεί εξέφραζε τις απορίες του για τη συνεργασία του Αργεντινού τεχνικού και του νέου εργοδότη του, Μάριου Ηλιόπουλου. Κάπως έτσι, όμως, μπήκε το μετρό στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικιών και εξελίχθηκε σε νέο ανέκδοτο.
Πότε επειδή περπατούν οι πολίτες στις ράγες όταν πέφτει το ρεύμα. Πότε επειδή στάζει νερό στους μισούς σταθμούς, με συνέπεια να επιστρατεύονται κουβάδες. Έπειτα, διότι χαλούν οι κυλιόμενες σκάλες ή παρουσιάζεται πρόβλημα με τις γυάλινες μπάρες ή και τα εισιτήρια.
Ξημερώνει στη Θεσσαλονίκη και οι κόσμος παίζει στοίχημα για πρόβλημα της ημέρας στο μετρό και για τον σταθμό στον οποίο θα παρουσιαστεί. Στην προηγούμενη διακοπή του ρεύματος, που οδήγησε τους επιβάτες στις ράγες για να φθάσουν κάποια στιγμή στον προορισμό τους, υπήρξε παρέμβαση από τις εισαγγελικές αρχές. Αλλά πρακτικά δεν έγινε κάτι.
Απόδειξη η διακοπή των δρομολογίων το πρωί της Παρασκευής, όταν ένας συρμός σταμάτησε για περίπου 35 λεπτά ανάμεσα σε δύο σταθμούς. Όταν αποκαταστάθηκε η κίνηση, άρχισε η καταγραφή άλλων προβλημάτων. Το πρωί είχαν μπλοκάρει οι γυάλινες πόρτες σε δύο σταθμούς. Όταν βρέθηκε η λύση, αμέσως παρουσιάστηκε η ίδια δυσλειτουργία σε άλλους δύο σταθμούς. Πώς να μην έχει γίνει ανέκδοτο η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη;
Χάος
Μη νομίζετε ότι στην Αθήνα περνάει καλύτερα ο κόσμος. Αν κάποιος επιχειρήσει να οδηγήσει σε κάποια από τις κεντρικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, ενδεχομένως να ξοδέψει τη μισή βάρδιά του. Η επιβάρυνση του Κηφισού, της Βουλιαγμένης, της Κηφισίας, της Ποσειδώνος παραπέμπει σε άλλες εποχές. Ακόμα και η Αττική Οδός επιβαρύνεται σημαντικά και παρατηρούνται καθυστερήσεις.
Οι αγανακτισμένοι οδηγοί που μίλησαν την Πέμπτη και την Παρασκευή στα τηλεοπτικά συνεργεία, απέδωσαν το κυκλοφοριακό χάος στα φορτηγά. Αλλά ρωτούσαν κιόλας για τα μέτρα που επιβάλλεται να πάρει το αρμόδιο υπουργείο. Όχι, βέβαια, για το μέλλον του… Αλμέιδα. Αλήθεια, έμαθε ο Σταϊκούρας για όσα σκέφτεται να πράξει ο Ηλιόπουλος με τον Αργεντινό τεχνικό; Θα βγάλει ο προπονητής της ΑΕΚ τη σεζόν στη Νέα Φιλαδέλφεια; Σε αυτές τις ερωτήσεις ίσως να έχει απαντήσεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Για την ορθή λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη και το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας, προφανώς και δεν έχει απαντήσεις ο Σταϊκούρας. Αλλά όπως λέει και ο λαός, «δέξου τον φίλο σου με τα ελαττώματά του». Τι κι αν εδώ δεν μιλάμε για κάποιον φίλο μας, αλλά για έναν υπουργό; Μικρή είναι η διαφορά.
Α, μην ξεχάσουμε και τα καθημερινά προβλήματα στο μετρό της Αθήνας. Επιβιβάζεσαι στο Δημοτικό Θέατρο και σε ενημερώνουν ότι το ασανσέρ στους Αμπελοκήπους δεν λειτουργεί, οπότε οι επιβάτες με κινητικά προβλήματα καλούνται να κατέβουν είτε στην Πανόρμου και να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής προς τον προηγούμενο σταθμό, είτε να παλέψουν για να ανεβούν με τις κυλιόμενες σκάλες. Αν, βέβαια, λειτουργούν κι αυτές. Αφήστε που τα δρομολόγια δεν έχουν την παραμικρή λογική. Βλέπεις στον πίνακα ότι ο επόμενος συρμός θα περάσει σε δύο λεπτά και ο μεθεπόμενος σε εννέα.  Ή σε ενημερώνουν ότι το πρώτο τρένο φτάνει στην αποβάθρα σε οκτώ λεπτά και το δεύτερο σε δέκα. Αλήθεια, τι γίνεται με το μέλλον του Αλμέιδα;

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ