Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Ο… τζαμπατζής καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Βορείου Ελλάδος!

Το 2019 ο ταλαντούχος ηθοποιός Αστέρης Πελτέκης προχώρησε σε μια ατυχή εμπορική συμφωνία. Υποδύθηκε τον ναυτικό σε μια ομολογουμένως επιτυχημένη, χριστουγεννιάτικη, διαφήμιση πολύ γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών, η οποία μπορεί να έγινε viral συγκινώντας τους τηλεθεατές, ωστόσο αδίκησε τον καλλιτέχνη.

Του ΠΕΤΡΟΥ ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ


• Οικονομικό σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Αστέρη Πελτέκης
• Οι υπέρογκες χρεώσεις (ακόμα και για παπούτσια!) στον προϋπολογισμό του θεάτρου και οι απίστευτες σπατάλες για κινητά, οδοιπορικά και συμβούλους που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό
• Οι ημέρες και τα έργα του κατά τη διάρκεια της εξάμηνης θητείας, με την ανοχή του υπουργείου


Και αυτό γιατί κάλλιστα θα μπορούσε να ενσαρκώσει τον (άγνωστο) νεαρό, ο οποίος σε μια άλλη, άκρως, επιτυχημένη διαφήμιση ηλεκτρικής αλυσίδας το 2011 «έκλεβε», χρησιμοποιώντας ένα τεράστιο καλαμάκι, το ποτό ενός ζευγαριού που καθόταν στο διπλανό τραπέζι. Εκείνη η διαφήμιση, του 2011, έγινε επίσης viral με τον τίτλο «Ο τζάμπας ζει!». Έντεκα χρόνια μετά, σήμερα, από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), ο Αστέρης Πελτέκης μπορεί κάλλιστα να αισθάνεται -και δικαίως- ο άξιος εκπρόσωπος του συγκεκριμένου μότο που προκάλεσε αίσθηση.

Τα όσα αποκαλύπτει σήμερα η «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» σχετικά με τις ημέρες και τα έργα του 48χρονου καλλιτεχνικού διευθυντή κατά τη διάρκεια της εξάμηνης παρουσίας του στο τιμόνι του ΚΘΒΕ προκαλούν σοκ και εκθέτουν την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού αλλά και όλους όσοι (επιτροπή κ.λπ.) συνετέλεσαν στην επιλογή του ως αντικαταστάτη του Νίκου Κολοβού. Ενεργώντας ωσάν να είναι CEO πολυεθνικής εταιρείας, ο Πελτέκης δεν διστάζει να χρεώνει στον κορβανά του θεάτρου -και κατ’ επέκταση στον κρατικό κορβανά- απίστευτες δαπάνες για τις συχνές μετακινήσεις του και τα ταξίδια στο εξωτερικό για προσωπικούς λόγους, εκτός έδρας επειδή επιλέγει να μένει στην Αθήνα, τις τυρόπιτες και τους καφέδες τους οποίους πίνει με τους φίλους του, και να δεσμεύει κρατικά λεφτά για παπούτσια τα οποία αγόρασε υποστηρίζοντας ότι ένα ζευγάρι που φορούσε «καταστράφηκε» εξαιτίας βροχής που ξέσπασε την ώρα που περπατούσε προς το θέατρο!


Είναι ενδεικτικό ότι από την έρευνα και τα στοιχεία που συνέλεξε η «Μ» προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια της εξάμηνης θητείας του ο «Θανάσης» από τη «Γη της Ελιάς» έχει καταφέρει να χρεώσει με 15.000 ευρώ τον προϋπολογισμό του ΚΘΒΕ για κάθε λογής προσωπικά έξοδα τα οποία κάνει. Μέσα σε αυτό το διάστημα κατόρθωσε, γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, να εξαντλήσει το όριο των 60 εκτός έδρας που δικαιούται τον χρόνο, επιβαρύνοντας το θέατρο για καθαρά προσωπικές μετακινήσεις του, όπως για ταξίδι που πραγματοποίησε στην Κύπρο προκειμένου να πραγματοποιήσει γυρίσματα για το σίριαλ στο οποίο πρωταγωνιστεί! Το πλέον εξωφρενικό είναι ότι κατόπιν συναίνεσης του ΔΣ του ΚΘΒΕ απέκτησε εταιρική χρεωστική κάρτα, με τροφοδότη λογαριασμό στο όνομά του και με μηνιαίο όριο 2.500 ευρώ. Στο μεσοδιάστημα φρόντισε με κρατικά -και πάλι- χρήματα να αποκτήσει το υπερσύγχρονο κινητό τηλέφωνο iPhone 13 Pro Max συνολικής αξίας 1.493 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ένα laptop αξίας 4.000 ευρώ! Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το γεγονός ότι έχει προσλάβει -μέχρι στιγμής- τρεις ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι πληρώνονται από το ΚΘΒΕ παρότι δεν πατάνε το πόδι τους. Ο ένας εξ αυτών (σ.σ. τα στοιχεία του είναι στη διάθεση της εφημερίδας) ζει μόνιμα στο Παρίσι και από την πρώτη ημέρα πρόσληψής του ζήτησε από το θέατρο δάνειο ύψους 7.500 ευρώ. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.                                                                                                 Πελτέκης

Dolce vita

Από την πληθώρα στοιχείων που κατάφερε να συλλέξει η πολύμηνη έρευνα της εφημερίδας προκύπτει ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέρης Πελτέκης, κάνει την πιο γλυκιά ζωή (dolce vita) του κόσμου με κρατικά χρήματα. Αυτό το οποίο ο θυμόσοφος λαός συνηθίζει να λέει «στην υγειά των κορόιδων». Εκτός από τον παχυλό μισθό τον οποίο λαμβάνει λόγω της θέσης την οποία κατέχει και τα χρήματα τα οποία κερδίζει (και καλά κάνει) από τις προσωπικές επαγγελματικές δραστηριότητές του, δεν διστάζει να χρεώνει τον προϋπολογισμό του θεάτρου για προσωπικά έξοδα, από την τυρόπιτα και το νερό το οποίο θα πάρει μέχρι τα καύσιμα και τα διόδια, ακόμη και για το πάρκινγκ του αυτοκινήτου του χωρίς να βρίσκεται σε υπηρεσιακή μετακίνηση. Προτού όμως ξεκινήσουμε με τα «ψιλά» έξοδα, ας δούμε τι προκύπτει από τα ταξίδια τα οποία έκανε (χωρίς να συντρέχουν και πάλι υπηρεσιακοί λόγοι) σε Παρίσι και Βουκουρέστι.

Πελτέκης
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία βρίσκονται στη διάθεση της «Μ», ο Αστέρης Πελτέκης αρέσκεται να ταξιδεύει συχνά, να τρώει ή να πίνει καφέ σε γκλαμουράτα μαγαζιά, αλλά να μην πληρώνει από την τσέπη του τίποτα! Στις 2 Απριλίου 2022 αποφάσισε να γευματίσει στο γνωστό μαροκινό εστιατόριο Royal Couscous, στην καρδιά της «Πόλης του Φωτός», χρεώνοντας το ΚΘΒΕ 117,50 ευρώ. Την ίδια ημέρα κάτι έφαγε ή ήπιε στο Magendis, αρνούμενος να καταβάλει 16,48 ευρώ, που πάλι χρέωσε στο θέατρο. Την επόμενη μέρα, 3 Απριλίου, είχε «γεύμα συνάντησης» στο Caf du Nord, το οποίο του κόστισε 78,30 ευρώ, τα οποία φυσικά χρέωσε στον Οργανισμό. Μετά από 10 ημέρες ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ βρέθηκε και πάλι στο Παρίσι, χωρίς, όπως καταγγέλλεται, να συντρέχει κάποιος επαγγελματικός λόγος για τον Οργανισμό. Στις 14 Απριλίου γευμάτισε τρεις φορές στα εστιατόρια Document και Νοte Vente για επαγγελματικούς, υποτίθεται, λόγους, χρεώνοντας το θέατρο με 224 ευρώ. Στις 27 Απριλίου 2022 αποφάσισε να ταξιδέψει, άγνωστο για ποιο λόγο, στο Βουκουρέστι, όπου είχε «γεύματα εργασίας» αξίας 76,50 ευρώ. Στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας ξαναβρέθηκε (με έξοδα του θεάτρου) και πάλι στις 14 Μαΐου, όπου προφανώς αποφάσισε να δειπνήσει σε καλύτερο εστιατόριο καθώς χρέωσε στο ΚΒΘΕ 107 ευρώ.

Αναψυκτικά, ζάχαρη, καφές

Το πραγματικά απίστευτο εξοδολόγιο του Πελτέκη περιέχει ακόμη και καφέδες, ζάχαρη και καμινέτα! Τα παραστατικά τα οποία έχει προσκομίσει προκειμένου να ικανοποιηθεί οικονομικά από το θέατρο αγγίζουν τα όρια της γελοιότητας. Ποιος μπορεί να σκεφτεί ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του πλέον σημαντικού Οργανισμού της Ελλάδας δεν μπορεί να πληρώσει 2 ευρώ για αναψυκτικά και 1,5 ευρώ για αντισηπτικό; Έχουμε και λέμε:
• Στις 29/3/2022 αποζημιώθηκε με 8,75 ευρώ για «ζάχαρη, καφέ, καμινέτο και φιάλες» που φέρεται να αγόρασε για το γραφείο του.
• Την ίδια ημέρα ζήτησε και έλαβε 2,21 ευρώ για αναψυκτικά που αγόρασε και 6,64 ευρώ για κεράσματα.
• Στις 5/4/2022 ζήτησε και έλαβε (άκουσον άκουσον) 1,57 ευρώ για αντισηπτικό που αγόρασε προκειμένου να προστατευτεί από την πανδημία του κορωνοϊού.
• Την ίδια ημέρα χρέωσε το θέατρο στο πλαίσιο ταξιδιού που έκανε στην Αθήνα (όπου διαμένει μόνιμα) για διάφορες τυρόπιτες και σάντουιτς που έφαγε αξίας 2,39 ευρώ, 9,73 ευρώ και 3,81 ευρώ αντίστοιχα.
• Στις 8/4/2022 χρέωσε το ΚΘΒΕ με 78,32 ευρώ για γεύμα εργασίας και πάλι στην Αθήνα, 12,92 ευρώ για κάτι τσιμπολογήματα που έκανε και 5,40 ευρώ.
• Επειδή η λίστα είναι ατελείωτη, συνοπτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι τους πρώτους μήνες της παρουσίας του στο τιμόνι του ΚΘΒΕ ο 48χρονος ηθοποιός χρέωσε τον Οργανισμό για προκαταβολές στις εκτός έδρας μετακινήσεις του κατά 2.754,24 ευρώ, για «υποδοχή και φιλοξενία του γραφείου» με 2.280,21 ευρώ και 404,23 ευρώ, για αεροπορικά εισιτήρια με 1.423,39 ευρώ κ.ά.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Π. Κουσουλός: “Κτίζει άλλοθι ο Κούγιας – Με την τακτική του η Πισπιρίγκου δεν θα ξαναδεί το φως της ημέρας”

Αλέξης Κούγιας – Προσωπική επίθεση σε Κουσουλό, Κουτσελίνη και Παπαδόπουλο – Το σχόλιο των δημοσιογράφων


Παπούτσια και iPhone

Το πλέον εξωφρενικό είναι αυτό που συνέβη στη ζωή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Οργανισμού την Τρίτη 28 Ιουνίου. Στη Θεσσαλονίκη ξέσπασε έντονη καταιγίδα, εξαιτίας της οποίας (όπως ισχυρίσθηκε ο Πελτέκης) καταστράφηκαν τα παπούτσια του! Από τη γραμματεία της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης απεστάλη ηλεκτρονικό μήνυμα στη διοικητική-οικονομική διευθύντρια του ΚΘΒΕ, βάσει του οποίου ζητείται να καταβληθούν στον διευθυντή 70 ευρώ προκειμένου εκείνος να αγοράσει καινούργια παπούτσια! Το μήνυμα έχει ως εξής: «Καλημέρα. Παρακαλώ να γίνει αίτηση και να κατατεθεί στον καλλιτεχνικό διευθυντή το ποσό των 70 ευρώ που αφορά αγορά παπουτσιών για τις ανάγκες της οντισιόν καθότι καταστράφηκαν ολοσχερώς από την έντονη καταιγίδα. Σας φέρνω και τη σχετική απόδειξη». Την επόμενη μέρα, 29 Ιουνίου, η οικονομική διευθύντρια απάντησε με ένα ξερό «ΟΚ».
Εκτός από τα παπούτσια όμως, όπως κάθε διευθυντής ο οποίος σέβεται τον εαυτό του ο Πελτέκης πίστωσε τον λογαριασμό του θεάτρου με 1.474,81 ευρώ καθώς θέλησε να αγοράσει το πλέον υπερσύγχρονο κινητό το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά και συγκεκριμένα το iPhone 13 Pro Max 512GB. To τιμολόγιο κόπηκε στα στοιχεία του Οργανισμού, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής εκτός από τη συσκευή αγόρασε θήκη, φορτιστή και φυσικά προστατευτικό τζάμι. Εκτός από το κινητό αγόρασε και πάλι με χρήματα του θεάτρου ένα λάπτοπ αξίας 4.000 ευρώ!

Πελτέκης

Πιστωτική

Εκτός από τα κινητά και τα λάπτοπ, ζήτησε και έλαβε και εταιρική χρεωστική κάρτα στο όνομά του με εγκεκριμένο όριο 2.500 ευρώ! Τον Απρίλιο του 2022, βάσει των στοιχείων που βρίσκονται στη διάθεση της «Μ», η οικονομική διευθύντρια του θεάτρου με σημείωμα που έστειλε στα μέλη του Οργανισμού ζήτησε να παρασχεθεί η συγκεκριμένη κάρτα στον Πελτέκη «για αποκλειστική χρήση που θα αφορά μόνο έξοδα για επαγγελματικούς σκοπούς απαραίτητα για την κάλυψη αναγκών του ΚΒΘΕ και προς προαγωγή των συμφερόντων του Οργανισμού σε δύο κατηγορίες: 1) επαγγελματικά ταξίδια και 2) επαγγελματικά γεύματα».

Στο ίδιο σημείωμα αναφέρεται ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής έχει την υποχρέωση να παραδίδει στο θέατρο τα παραστατικά των εξόδων ώστε να επισυνάπτονται στα εξοδολόγια, καθώς και να ειδοποιεί εγκαίρως για την τροφοδότηση του λογαριασμού τον προϊστάμενο του Οικονομικού Τμήματος με το απαιτούμενο ποσό και σύμφωνα με το εγκεκριμένο όριο της πιστωτικής κάρτας. Το αίτημα έγινε δεκτό. Μάλιστα το ΔΣ του ΚΘΒΕ συνεδρίασε την 23η Ιουνίου 2022 παρουσία της προέδρου Γιαννούλας Καρύμπαλη-Τσίπτσιου, του αντιπροέδρου Ιωάννη Βοτσαρίδη και των μελών Γρηγόρη Βαλτινού, Αθηνάς-Μαρίας Νικολάου, Ζαχαρία Ρόχα, Δημήτρη Χαλκιά και Στέφανου Χατζημιχαηλίδη. Σε εκείνη τη συνεδρίαση ομόφωνα το ΔΣ αποφάσισε ότι «η επιβάρυνση της εταιρικής χρεωστικής κάρτας που αποφασίστηκε να χορηγηθεί στον καλλιτεχνικό διευθυντή και γενικά οι βαρύνουσες στον Οργανισμό δαπάνες του καλλιτεχνικού διευθυντή για την κάλυψη εξόδων αναγκαίων επαγγελματικών γευμάτων, εξόδων μετακίνησης λόγω διατεταγμένης υπηρεσίας εντός έδρας και εξόδων μετακίνησης για τις ανάγκες της υπηρεσίας εκτός έδρας και εντός και εκτός επικράτειας μπορεί να ανέρχονται στο ανώτατο όριο στο ποσό των 20.000 ευρώ».

Πελτέκης

Ιδιωτικοί θίασοι και άλλα

Εκείνο για το οποίο, όπως προκύπτει από την έρευνα της «Μ», δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιος τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ είναι οι «δημόσιες σχέσεις» αλλά και οι εξυπηρετήσεις που κάνει σε ιδιωτικούς θιάσους. Όπως έχει ήδη καταγγελθεί στο υπουργείο Πολιτισμού (Μενδώνη και Γιατρομανωλάκη, ο οποίος φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την τοποθέτησή του), ο Πελτέκης συνηθίζει να τραπεζώνει ιδιωτικούς θιάσους στους οποίους έχει παραχωρήσει το θέατρο, το τεχνικό προσωπικό του ΚΘΒΕ, τους φωτισμούς και τις μεταφορές των σκηνικών τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην «Μ» πρόσωπα τα οποία γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, «τους έχει διευκολύνει στο 100% με τροποποίηση της σύμβασης που υπάρχει για αντίστοιχες περιπτώσεις και η οποία ορίζει πως σε μετακλήσεις τα εισιτήρια είναι 80% για τον επιχειρηματία και 20% για το ΚΘΒΕ. Εκείνος τροποποίησε αυθαίρετα στην πρώτη περίπτωση σε 85%-15% και στη δεύτερη 82%-18%…». Μάλιστα οι ίδιες «πηγές» αναφέρουν ότι μετακίνησε τα φορτηγά του Θεάτρου τέσσερις φορές από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, με το ανάλογο προσωπικό (χωρίς να είναι στις υποχρεώσεις της σύμβασης), για να εξυπηρετήσει τους θεατρικούς επιχειρηματίες, με προφανή υπέρογκη δαπάνη για το Θέατρο.

Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδών με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας Αστέρη Πελτέκη , παρουσία του υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκηστο Υπουργείο, την Τρίτη 29 Μαρτίου 2022.

«Το μόνο που σκέφτεται είναι οι μετακλήσεις, δηλαδή να έρχεται σε επαφή με θεατρικούς επιχειρηματίες και να ανεβάζει στη Θεσσαλονίκη παραστάσεις από την Αθήνα, ευελπιστεί και από το εξωτερικό, με κάθε ευκολία προς τον ‘‘ιδιώτη’’, σε βάρος του ΚΘΒΕ», καταλήγουν.

Ειδικοί σύμβουλοι

Από την έρευνα προκύπτει ότι ο Αστέρης Πελτέκης, μέχρι στιγμής, θεώρησε σκόπιμο να προσλάβει και τρεις ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι πάντως είναι άγνωστο τι είδους συμβουλές παρέχουν. Μάλιστα, στις συμβάσεις τους φρόντισε να ορίσει ότι εκείνοι μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και εξ αποστάσεως. Έτσι λοιπόν το ΚΘΒΕ έχει την πολυτέλεια και την τιμή να έχει ως σύμβουλο (και να πληρώνει φυσικά) τον Α.Τ., ο οποίος ζει μόνιμα στο Παρίσι, εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία η οποία δεν έχει καμία σχέση με το θέατρο ή τον πολιτισμό γενικότερα και ζήτησε από την πρώτη ημέρα πρόσληψης δάνειο από το θέατρο ύψους 7.500 ευρώ! Εκτός αυτού, στο προηγούμενο ΔΣ ο Πελτέκης μίλησε μπροστά σε όλα τα μέλη ευθαρσώς για υπερτιμολογήσεις, με αφορμή κάποιες εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του Δήμου Θερμαϊκού, για τις οποίες θέλει να ζητήσει 400.000 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου να τις ανακαινίσει για λογαριασμό του δήμου και για να φιλοξενεί από το εξωτερικό δραματικές σχολές. Στο ίδιο ΔΣ ζήτησε να εγκρίνουν να τιμηθεί ο Νίκος Αλιάγας ως «πρέσβης επί τιμή», άγνωστο για ποιο λόγο.

Ποιοι τον προστατεύουν;

Το ερώτημα το οποίο πλανάται πλέον είναι ποιοι προστατεύουν τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ και για ποιο λόγο το αρμόδιο υπουργείο, το οποίο έχει γίνει δέκτης καταγγελιών και συγκεκριμένων στοιχείων, δεν έχει διατάξει, ακόμα, έναν εσωτερικό οικονομικό έλεγχο. Πρόσωπα τα οποία επικοινώνησαν με την εφημερίδα ανέφεραν ότι οι προσωπικές επιλογές του «σε σκηνοθέτες ηθοποιούς και λοιπούς συνεργάτες για την καλοκαιρινή παραγωγή του ‘‘Ηρώνδα’’ και τις νέες χειμερινές παραγωγές άνοιξαν έναν κύκλο εξόδων για το θέατρο, διαμονής μετακινήσεων κ.λπ., κατόπιν προσωπικών του επιλογών και συμφωνιών, που δεν πρέπει να ανήκουν στο εξοδολόγιο του θεάτρου. Αυτό που ίσχυε πάντα στο θέατρο ήταν μια συμφωνημένη αμοιβή και τίποτε άλλο. Σύντομα το θέατρο θα βρεθεί σε δεινή οικονομική θέση με θύματα τους εργαζομένους σε αυτό». Και συνεχίζουν λέγοντας ότι «προσέλαβε έμμισθους και άμισθους συμβούλους που λειτουργούν χωρίς καμία θεσμική θέση, οι οποίοι δίνουν εντολές σε εργαζομένους, χρησιμοποιεί ηθοποιούς που προσέλαβε για την καλοκαιρινή παραγωγή του ‘‘Ηρώνδα’’ για δική του παράσταση εκτός παραγωγής του ΚΘΒΕ, σε κείμενα της αρχαιολόγου κυρίας Βελένη (σ.σ. στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ), την οποία την έχει ως άμισθη σύμβουλο και προστάτιδά του. Σε αυτό το μικρό διάστημα της διεύθυνσής του έχει ξεκινήσει μια καταστροφική πορεία του θεάτρου με ανεξέλεγκτες συνέπειες για τον ίδιο τον θεσμό και τους ανθρώπους που τον υπηρετούν ως εργαζόμενοι. Καιρός να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι πολιτικοί προϊστάμενοι για την άτυχη μεθοδευμένη επιλογή τους».

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ