Με το Ateca, η SEAT εισέρχεται με αξιώσεις στην συνεχώς αναπτυσσόμενη και ολοένα πιο δημοφιλή κατηγορία των SUV, προσφέροντας ότι αναζητά κανείς από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, συν περισσότερη πρακτικότητα, χώρους και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Το Ateca θα προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από 19.950 ευρώ (Πατήστε Εδώ για τιμές – εξοπλισμούς). Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από την Αθήνα μέχρι την Αράχωβα, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
Κόμπακτ διαστάσεις και ελκυστική σχεδίαση
Αρχικά, το Ateca κερδίζει τους πρώτους πόντους με τη μοντέρνα και σπορτίφ αισθητική του αμαξώματός του. Το σχεδιασμένο «made in Barcelona» Ateca ξεχωρίζει εξωτερικά από την τραπεζοειδή μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, το μεγάλο εμπρός αεραγωγό και το έντονο νεύρο που διατρέχει το πλαϊνό του τμήμα. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4.363 χλστ. πλάτος 1.841 χλστ., ύψος 1.611 χλστ. και μεταξόνιο 2.630 χλστ., είναι από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV, αλλά με πολύ άνετους χώρους.
Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Η εικόνα στο εσωτερικό του Ateca είναι γνώριμη από το Leon, αφού το ταμπλό προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το μικρομεσαίο χάτσμπακ. Η κατασκευή του είναι προσεγμένη και αναβαθμίζεται μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αρκετά ικανοποιητικά. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την σωστή θέση οδήγησης και κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχει η επιλογή του προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Eco και Individual (οι εκδόσεις 4Drive διαθέτουν επιπλέον Snow και το Off-road), ενώ πολλά είναι τα συστήματα υποστήριξης και υποβοήθησης που κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη και κυρίως ασφαλή. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως πέντε επιβατών, καθώς και ο μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών των 510 λίτρων (485 λτ. στο 4κίνητο 4Drive).
Ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο και ασφαλές
Πολύ καλές είναι οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε από την οδήγηση του Ateca, καθώς είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, η ανάρτησή του είναι άνετη και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι, αλλά και από όλο το σύνολο. Παράλληλα η πλατφόρμα MQB που βασίζεται εξασφαλίζει μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η οδήγηση του αρχικού Ateca με τον 1.0 TSI 115 PS κινητήρα, καθώς το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο, επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς, διατηρεί γρήγορες ταχύτητες στο ταξίδι και πατάει πολύ καλά στο δρόμο ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς στις στροφές. Το 2.0 TDI 150 PS 4Drive δείχνει το επιπλέον βάρος του στις στροφές, ωστόσο η τετρακίνηση εξασφαλίζει (αναμενόμενα) σημαντικά καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα, συν δυνατότητες κίνησης σε χώμα. Διαφορές υπάρχουν μεταξύ 2κίνητου και 4κίνητου Ateca στην πίσω ανάρτηση, καθώς το 2WD διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα και το 4WD πολλαπλούς συνδέσμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Έκδοση | 1.0 TSI | 1.4 TSI | 1.4 TSI DSG | 1.4 TSI 4Drive |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.395 | 1.395 | 1.395 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | DSG 7 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 115/6.000 | 150/5.000 | 150/5.000 | 150/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000 | 250/1.500 | 250/1.500 | 250/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 | 8,5 | 8,6 | 9,0 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | 183 | 201 | 198 | 192 |
Κατ/ωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 5,5 | 5,4 | 6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 119,0 | 122,0 | 124 | 138 |
Βάρος (κιλά) | 1.280 | 1.359 | 1.375 | 1.460 |
Έκδοση | 1.4 TSI 4Drive DSG | 1.6 TDI | 2.0 TDI 4Drive | 2.0 TDI 4Drive |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.395 | 1.598 | 1.968 | 1.968 |
Ταχύτητες | DSG 6 | 6 | 6 | DSG 7 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 150/5.000 | 115/3.250 | 150/2.500 | 190/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.500 | 250/1.500 | 340/1.750 | 400/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,9 | 11,5 | 9,0 | 7,5 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | 189 | 184 | 196 | 212 |
Κατ/ωση (λτ./100 χλμ.) | 6,0 | 4,3 | 5,0 | 5,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 140 | 113 | 128 | 134 |
Βάρος (κιλά) | 1.476 | 1.375 | 1.548 | 1.589 |
ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr