Παρεμβάσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις, που θα ισχύσουν από το 2020, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Ανάμεσα στις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση είναι η μείωση της εξεταστέας ύλης σε κάποια μαθήματα, αλλά και η μείωση του συντελεστή βαρύτητας.
«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος», δήλωσαν για τις παρεμβάσεις στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη.
Οι τρεις παρεμβάσεις που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας– και αφορά τους μαθητές που θα εισέλθουν φέτος στην Γ’΄Λυκείου- αφορούν την εξεταστέα ύλη σε έξι μαθήματα των πανελληνίων εξετάσεων, τη μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας και την κατηγοριοποίηση των τμημάτων.
«Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Σε ό,τι αφορά τον ενιαίο τρόπο εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις πανελλήνιες, το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι είναι θετική η ενιαία εξέταση, αλλά επισημαίνει ότι αιφνιδιάστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί, καθώς δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αυτή η αλλαγή. «Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των τμημάτων, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα προτείνει στη Βουλή την ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων». «Η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται», σημειώνει το υπουργείο Παιδείας.
Οσο για τους φετινούς απόφοιτους, οι οποίοι θα είναι υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις και το 2020, θα εξεταστούν με το ίδιο σύστημα στο οποίο εξετάστηκαν φέτος, επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας. Τα προσεχή διδακτικά έτη θα γίνουν εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς», αναφέρει ακόμη η σχετική ανακοίνωση.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
—–
Βαθμός Ασφαλείας: Να διατηρηθεί μέχρι: Βαθ. Προτεραιότητας:
Αθήνα, 02-08-2019Αρ. Πρωτ. 124893/Δ2
ΑΠΟΦΑΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Α ́
—–
Ταχ. Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 151 80 Μαρούσι Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.grΠληροφορίες:Α. Πασχαλίδου
Β. Πελώνη Τηλέφωνο: 210-3443422 210-3442238
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 106428/Δ2/02-07-2019 Υ.Α. (Β ́ 2875) ως προς τα μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Χημεία, Βιολογία και Οικονομία
Έχοντας υπόψη:
- 1) Τις διατάξεις της περ. α της παρ. 12 του άρθρου 100 και των παρ. 3 και 4 του άρθρου 106του ν. 4610/2019 (Α ́ 70)
- 2) Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α ́ 193), όπως τροποποιήθηκε μετην παρ. 2 του άρθρου. 100 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70).
- 3) Τις διατάξεις του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 (Α ́ 193) που προστέθηκε με την παρ. 5 τουάρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70)
- 4) Την περ α. της παρ. 2 του άρθρου 16 ν. 4186/2013 (Α ́ 193) όπως ισχύει.
- 5) Το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 81/2019 (Α ́ 119) με θέμα «Σύσταση, συγχώνευση,μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους –
Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».
- 6) Το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 83/2019 (Α ́ 121) με θέμα «Διορισμός Αντιπροέδρου τηςΚυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
- 7) Το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 84/2019 (Α ́ 123) με θέμα «Σύσταση και κατάργησηΓενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων».
- 8) Την με αριθμ. 6631/Υ1/20-07-2019 (Β ́ 3009) απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη»
- 9) Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικάόργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α ́ 98) και το γεγονός ότι από
την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
- 10) Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις»(Α ́ 118).
- 11) Την με αρ. πρωτ. 106428/Δ2/02-07-2019 Υ.Α. (Β ́ 2875) με θέμα: «Καθορισμός εξεταστέαςύλης για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».
- 12) Την με αρ. 31/26-07-2019 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
- 13) Το με αρ. πρωτ. 186/ΕΟΕ/02-08-2019 έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων
- 14) Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικούπροϋπολογισμού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. Φ.1/Γ/387/124069/Β1/01-08-2019 εισήγηση του άρθρου 24 του ν.4270/2014 (Α ́ 143), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 παρ. 6 του ν. 4337/2015 (Α ́ 129)της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Αποφασίζουμε:
Τροποποιούμε την με αρ. πρωτ. 106428/Δ2/02-07-2019 Υ.Α. (Β ́ 2875) για τα μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Χημεία, Βιολογία και Οικονομία ως εξής:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
ΒΙΒΛΙΑ 2019-20 |
Ι. «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου, των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”. |
Ι. Από το βιβλίο: «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου, των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) “Διόφαντος”. |
1. Εισαγωγή: |
Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζήτηση των ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική. B. Ο ΠΛΑΤΩΝ: Κεφ. Ε1: Ο βίος του. Δ. Πλάτωνος Πολιτεία: Εισαγωγή στην Πολιτεία α) (1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου) Ε. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα): α) («Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης-Λίγα λόγια για την καταγωγή του» και «Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια»). Στ. Αριστοτέλη Ηθικά Νικομάχεια, Εισαγωγή (ολόκληρη) Ζ. Αριστοτέλη Πολιτικά, Εισαγωγή (ολόκληρη) |
ΙΙ. Από το βιβλίο: «Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου» |
A. Η αντίληψη για τη φιλοσοφία: Η φιλοσοφία και η διαμόρφωση του ανθρώπου (ανθολόγιο κειμένων με βάση τον φάκελο υλικού) Α.2 Η πρακτική και πολιτική διάσταση της φιλοσοφίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Προτρεπτικός προς Θεμίσωνα, αποσπάσματα 8-9Α.3 Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ, Επιστολή στον Μενοικέα, 122 B. Η δημιουργία της ανθρώπινης κοινωνίας και η πολιτική αρετή (Πλάτων, Πρωταγόρας) Β.4 Ο πρωταγόρειος μύθος: η διανομή των ιδιοτήτων στα ζώα Γ. Η παιδεία και η αναζήτηση της αλήθειας – η ανθρώπινη φύση και το χρέος του φιλοσόφου (Πλάτων, Πολιτεία – «η αλληγορία του σπηλαίου») |
Γ.9 Η αλληγορία του σπηλαίου: η παιδεία Δ. Ο άνθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους – η ηθική αρετή (Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια) Δ.12 Η ηθική αρετή Ε. Ο άνθρωπος μέσα στην πόλη – η πολιτική αρετή και η πολιτική εξουσία (Αριστοτέλης, Πολιτικά) Ε.16 Η πόλις Στ. Ο άνθρωπος πολίτης του κόσμου – η νέα οικουμένη και η επιμέλεια εαυτού (ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων από την ελληνιστική και ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα) ΣΤ. 21 Η νέα οικουμένη |
1. ΚΕΙΜΕΝΟ Β. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου. 2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ – ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α ́, Β ́, Γ ́ Γυμνασίου. β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α ́ τάξης Γενικού Λυκείου «Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας» (ενότητες 1 – 21), http://ebooks.edu.gr/new/ |
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
ΒΙΒΛΙΟ 2019-20 |
«Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη. |
Από το βιβλίο: “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη. |
Ι. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ A. Η Ελληνική οικονομία μετά την Επανάσταση Β. Η Ελληνική οικονομία κατά το 19ο αιώνα |
ΙΙ. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821- 1936) Α. Εξωτερικός προσανατολισμός και πελατειακές σχέσεις (1821-1843)Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση (1844 -1880) Ε. Εκσυγχρονισμός και επεμβάσεις (1923-1936) |
ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930) Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά το 19ο αιώνα (Εισαγωγή) |
ΙV. ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ. Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα |
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
ΒΙΒΛΙΟ 2019-20 |
«Κοινωνιολογία» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου |
Από το βιβλίο: «Κοινωνιολογία» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου |
Κεφάλαιο 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 1.1 Η γέννηση της κοινωνιολογίας |
Κεφάλαιο 2: ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ -ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ 2.1 Από την αγροτική κοινωνία στην κοινωνία της πληροφορίας 2.2 Σύγχρονες κοινωνίες |
Κεφάλαιο 3: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 3.1 Οι στόχοι της κοινωνικοποίησης και η σημασία του κοινωνικού περιβάλλοντος για τον άνθρωπο 3.3.1 Πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης |
Κεφάλαιο 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 5.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης |
Κεφάλαιο 6. ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ 6.1 Ο ρόλος της εργασίας στη ζωή των ανθρώπων |
6.2.3 Συνέπειες ανεργίας, φτώχειας και ανισοτήτων |
Κεφάλαιο 7. ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ 7.1 Κοινωνίες με ή χωρίς κρατική οργάνωση – Θεωρητική προσέγγιση7.1.1 Μορφές εξουσίας 7.3 Πολιτική συμπεριφορά και κοινωνικοί παράγοντες που την επηρεάζουν7.3.1 Πολιτικά κόμματα 7.4 Πολιτική αλλοτρίωση |
Κεφάλαιο 9. ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 9.1 Οι έννοιες της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας – Το έγκλημα ως κοινωνικό φαινόμενο 9.2.1 Θεωρίες της συναίνεσης: ανομία και κοινωνική οικολογία |
Κεφάλαιο 10 ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 10.1 Ετερότητα, πολιτισμικές διαφορές και υποκουλτούρες στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία 10.1.1 Μετακινήσεις πληθυσμών (μετανάστευση – παλιννόστηση) 10.2.1 Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός |
ΧΗΜΕΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
ΒΙΒΛΙΑ 2019-20 |
ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’ των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη, Δ. Θεοδωρόπουλου, Αν. Κάλλη |
ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη, Δ. Θεοδωρόπουλου, Αν. Κάλλη |
Από το Βιβλίο: ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’ |
Κεφάλαιο 1. ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ 1.1«Διαμοριακές δυνάμεις – Μεταβολές φυσικών καταστάσεων – Νόμος μερικών πιέσεων» ΕΚΤΟΣ από την υποενότητα «Μεταβολές κατάστασης της ύλης» και την υποενότητα «Αέρια – Νόμος μερικών πιέσεων του Dalton» |
Από το βιβλίο: ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ |
Κεφάλαιο 2. «ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ» |
2.1 «Μεταβολή ενέργειας κατά τις χημικές μεταβολές. Ενδόθερμες-εξώθερμες αντιδράσεις. Θερμότητα αντίδρασης – ενθαλπία» ΕΚΤΟΣ από τις υποενότητες: |
«Πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού, ΔΗ0f»,«Πρότυπη ενθαλπία καύσης, ΔΗ0c»,«Πρότυπη ενθαλπία εξουδετέρωση, ΔΗ0n», «Πρότυπη ενθαλπία διάλυσης, ΔΗ0sol» και «Ενθαλπία δεσμού, ΔΗ0B». 2.2 «Θερμιδομετρία – Νόμοι θερμοχημείας», ΜΟΝΟ την υποενότητα «Νόμοι Θερμοχημείας» |
Κεφάλαιο 3. «ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ» |
3.1 «Γενικά για τη χημική κινητική και τη χημική αντίδραση – Ταχύτητα αντίδρασης» μέχρι και το 1ο Παράδειγμα με την Εφαρμογή του. |
3.2 «Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα αντίδρασης. Καταλύτες» 3.3. «Νόμος ταχύτητας – Μηχανισμός αντίδρασης» |
Κεφάλαιο 4. «ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ» |
4.1 «Έννοια χημικής ισορροπίας-Απόδοση αντίδρασης» ΕΚΤΟΣ από τις υποενότητες: «Κινητική απόδειξη του νόμου χημικής ισορροπίας», «Σταθερά χημικής ισορροπίας – Κp », «Σχέση που συνδέει την Κp με την Κc » |
Παρατήρηση: |
||||||
Κεφάλαιο 5. «ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΟΝΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ» 5.1. «Οξέα – Βάσεις» – 5.3. «Ιοντισμός οξέων – βάσεων και νερού – pH» 5.4. «Επίδραση κοινού ιόντος»
|
||||||
Κεφάλαιο 6. «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ & ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ» 6.1. «Τροχιακό – Κβαντικοί αριθμοί» 6.3 «Δομή περιοδικού πίνακα (τομείς s,p,d,f) – Στοιχεία μετάπτωσης» 6.4. «Μεταβολή ορισμένων περιοδικών ιδιοτήτων»ΕKTΟΣ από την υποενότητα «Ηλεκτροσυγγένεια» |
||||||
Κεφάλαιο 1. «ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ» 1.1 «Αριθμός οξείδωσης. Οξείδωση – Αναγωγή» |
||||||
1.2 «Κυριότερα οξειδωτικά –αναγωγικά. Αντιδράσεις οξειδοαναγωγής» «Μέθοδος μεταβολής του αριθμού οξείδωσης» |
||||||
«Παραδείγματα οξειδοαναγωγικών αντιδράσεων», (με δεδομένα τα αντιδρώντα και προϊόντα) |
||||||
Κεφάλαιο 7. «ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ» |
||||||
7.1 «Δομή οργανικών ενώσεων – Διπλός και τριπλός δεσμός- Επαγωγικό φαινόμενο» ΕKTΟΣ από: την υποενότητα «Επαγωγικό φαινόμενο» |
||||||
ΕΚΤΟΣ από «Η αλογόνωση των αλκανίων», «Η αρωματική υποκατάσταση» και «Μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων» |
||||||
7.4 «Οργανικές συνθέσεις – Διακρίσεις» |
||||||
Από την υποενότητα «Οργανικές Συνθέσεις» περιλαμβάνεται στην ύλη μόνο η αλογονομορφική αντίδραση. |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας
ΒΙΒΛΙΑ 2019-20 |
«ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΟΥ ΣΜ., ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ Μ., ΓΙΑΠΙΤΖΑΚΗ Χ., ΛΑΚΚΑ Λ., ΝΟΤΑΡΑ Δ., ΦΛΩΡΕΝΤΙΝ Ν., ΧΑΝΤΗΚΩΝΤΗ ΟΛ., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ. |
«ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΛΕΠΟΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ Β., ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΛ., ΚΟΜΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ., ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ Π., ΣΓΟΥΡΙΤΣΑ Β. |
Από το βιβλίο: «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» |
Κεφάλαιο 1 – Άνθρωπος και Υγεία 1.1 Παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου. |
Κεφάλαιο 2 – Άνθρωπος και Περιβάλλον 2.1 Η έννοια του οικοσυστήματος |
Κεφάλαιο 3 – Εξέλιξη 3.1 Εισαγωγή |
3.4.2 Η εμφάνιση των Θηλαστικών και των Πρωτευόντων3.4.3 Τα χαρακτηριστικά των Πρωτευόντων 3.4.7 Η ποικιλομορφία στους ανθρώπινους πληθυσμούς |
Από το βιβλίο: «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» |
Κεφάλαιο 1 «Το γενετικό υλικό» |
Κεφάλαιο 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας» |
Κεφάλαιο 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA» |
Κεφάλαιο 5 «Μενδελική κληρονομικότητα» |
Κεφάλαιο 6 «Μεταλλάξεις» |
Κεφάλαιο 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» εκτός από την ενότητα «Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας» |
Κεφάλαιο 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» εκτός από τις ενότητες «Εμβόλια» και «Αντιβιοτικά». |
Κεφάλαιο 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία». |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
ΒΙΒΛΙΟ 2019-20 |
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ των Θεόδωρου Λιανού, Αντώνιου Παπαβασιλείου και Ανδρέα Χατζηανδρέου |
Από το βιβλίο: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ |
Κεφάλαιο 1: Βασικές Οικονομικές Έννοιες (παράγραφοι 1 έως και 12, εκτός της τελευταίας πρότασης της παραγράφου 6: «Μπορεί όμως να τονιστεί … εκφράζει.») |
Κεφάλαιο 2: Η ζήτηση των αγαθών (παράγραφοι 1 έως και 15) |
Κεφάλαιο 3: Η παραγωγή της επιχείρησης και το κόστος (παράγραφοι 1 έως και 7 του μέρους Α’ που αναφέρεται στην παραγωγή της επιχείρησης, παράγραφοι 1 έως και 4 του μέρους Β’, που αναφέρεται στο κόστος παραγωγής) |
Κεφάλαιο 4: Η προσφορά των αγαθών (παράγραφοι 1 έως και 9) |
Κεφάλαιο 5: Ο προσδιορισμός των τιμών (παράγραφοι 1 έως και 5) |
Κεφάλαιο 7: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (παράγραφοι 1, 2, 3, 4 εκτός της 2ης πρότασης της υποενότητας (2): «Στη χώρα μας … Εθνικής Οικονομίας», 7, 9, 10) |
Κεφάλαιο 9: Οικονομικές διακυμάνσεις – πληθωρισμός-ανεργία (παράγραφοι 1, 2, 3 από την αρχή έως: «…5% υψηλότερο από αυτό του προηγούμενου έτους.», 4 εκτός της 5ης πρότασης: «Επίσης άτομα τα οποία … δεν ανήκουν στο εργατικό δυναμικό.» και της ενότητας «Καταπολέμηση της ανεργίας», 5) |
Κεφάλαιο 10: Τα δημόσια οικονομικά (παράγραφοι 3 εκτός του αποσπάσματος της ενότητας i: «Το μέγεθος και η αναλογία των διαφόρων δαπανών … πολεμικές περιόδους.», 4) |
Οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις που αντιστοιχούν στα προαναφερόμενα Κεφάλαια. |
Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Αθήνα, 02-08-2019
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ