Με κέρδη 3,7 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 74% σε σχέση με πέρυσι, έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2020-2021 ο όμιλος Emirates. Σύμφωνα με την εταιρεία, “η δραματική μείωση των εσόδων οφειλόταν στην πανδημία COVID-19, η οποία σταμάτησε τα ταξίδια των επιβατικών αερομεταφορών για πολλές εβδομάδες, καθώς οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους και επέβαλαν ταξιδιωτικούς περιορισμούς”.
Στην ανακοίνωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων, ο Όμιλος αναφέρει καθαρή ζημιά για το εξάμηνο 2020-21, 3,8 δισ. δολαρίων. Η ταμειακή θέση του Ομίλου στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 ανήλθε σε 5,6 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 7 δισ. δολάρια που καταγράφηκαν στις 31 Μαρτίου 2020.
Η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman & Chief Executive της Emirates Airline και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: «Ξεκινήσαμε την τρέχουσα οικονομική μας περίοδο εν μέσω παγκόσμιας απαγόρευσης κυκλοφορίας, όταν η κινητικότητα των επιβατών ήταν κυριολεκτικά σε πλήρη ακινησία. Σε αυτήν την άνευ προηγουμένου κατάσταση για τον κλάδο των αερομεταφορών και του τουρισμού, ο Όμιλος σημείωσε, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια, απώλεια εξαμήνου.
Καθώς η κυκλοφορία των επιβατών εξαφανίστηκε, η Emirates και η dnata μπόρεσαν να ανταποκριθούν άμεσα ώστε να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση φορτίου. Αυτό μας βοήθησε να ανακτήσουμε τα έσοδά μας από το μηδέν στο 26% της θέσης συγκριτικά με πέρυσι.
Η ανθεκτικότητα του Ομίλου Emirates απέναντι στις τρέχουσες αντιξοότητες αποτελεί και την μεγαλύτερη απόδειξη για τη δύναμη του επιχειρηματικού μας μοντέλου και τα χρόνια συνεχούς επένδυσής μας σε δεξιότητες, τεχνολογία και υποδομές, που αποδίδουν τώρα όσον αφορά το κόστος και τη λειτουργική τους αποτελεσματικότητα. Η Emirates και η dnata έχουν επίσης δημιουργήσει ισχυρά εμπορικά σήματα και ευέλικτες ψηφιακές δυνατότητες, δίνοντάς μας τα κατάλληλα εργαλεία να ανταποκριθούμε με μαεστρία στην επιταχυνόμενη μετατόπιση των δραστηριοτήτων πελατών και επιχειρήσεων στο online περιβάλλον τους τελευταίους 6 μήνες.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους και να εκφράσουμε την εκτίμησή μας για τις συνδυασμένες προσπάθειες των ενδιαφερόμενων φορέων, που επέτρεψαν στο Ντουμπάι να ξαναρχίσει τις δραστηριότητές του τόσο γρήγορα και με ασφάλεια. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, αλλά αναμένουμε μια απότομη ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης μόλις είναι διαθέσιμο το εμβόλιο για τον COVID-19 και ετοιμαζόμαστε ώστε να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε την περίοδο της ανάκαμψης. Εν τω μεταξύ, η Emirates και η dnata εξακολουθούν να ανταποκρίνονται στην ανάπτυξη πόρων για την εξυπηρέτηση των πελατών μας και την ικανοποίηση της ζήτησης.
Καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τα ισχυρά μας ταμειακά αποθέματα και μέσω του μετόχου μας και της ευρύτερης χρηματοοικονομικής κοινότητας, συνεχίζουμε να διασφαλίζουμε ότι έχουμε πρόσβαση σε επαρκή χρηματοδότηση για να στηρίξουμε την επιχείρηση και να ανταποκριθούμε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Κατά το πρώτο εξάμηνο της περιόδου 2020-21, ο μέτοχος μας, μεταβίβασε 2 δισ. δολάρια στην Emirates, μέσω μιας επένδυσης σε μετοχές και θα μας στηρίξει και την περίοδο της ανάκαμψης.»
Σημειώνεται ότι η βάση εργαζομένων του Ομίλου Emirates, σε σύγκριση με την 31η Μαρτίου 2020, μειώθηκε σημαντικά κατά 24% σε συνολικό αριθμό 81.334 στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Αυτό συμβαδίζει με την αναμενόμενη δυνατότητα και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας στο προβλεπόμενο μέλλον και τις γενικές προοπτικές του κλάδου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Emirates και η dnata συνεχίζουν να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, προκειμένου να προστατεύσουν το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, συμπεριλαμβανομένης και της συμμετοχής σε προγράμματα στήριξης εργασίας, όπου είναι εφικτό.
Emirates airline
Κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του 2020-21, η Emirates απέσυρε 3 παλαιότερα αεροσκάφη από το στόλο της, στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής της για βελτίωση της συνολικής απόδοσης, ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος εκπομπών και παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πελάτες.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΑΕ, η Emirates ανέστειλε προσωρινά τις πτήσεις επιβατών στις 25 Μαρτίου και συνεργάστηκε στενά με κυβερνήσεις και πρεσβείες για τη λειτουργία υπηρεσιών επαναπατρισμού, έως ότου το διεθνές αεροδρόμιο του Ντουμπάι (DXB) ανοίξει ξανά για επιβάτες διέλευσης και αργότερα για προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών. Η αεροπορική εταιρεία συνεργάστηκε επίσης με τις υγειονομικές αρχές για την εφαρμογή ολοκληρωμένων πανδημικών μέτρων υγείας και ασφάλειας τόσο στο αεροδρόμιο όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκειμένου να προστατεύσει τους πελάτες της, τους υπαλλήλους και τις κοινότητες που εξυπηρετεί.
Επιπλέον, η δέσμευση της εταιρείας στους πελάτες της πήγε σε άλλο επίπεδο, επιταχύνοντας τις επιστροφές χρημάτων, προσφέροντας ευελιξία σε όλες τι νέες κρατήσεις, δημιουργώντας έναν κόμβο πληροφοριών ταξιδιού σχετικά με τον COVID-19 στον ιστότοπό της, δίνοντας πληροφορίες για τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις σχετικά με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις ταξιδιού και προσφέροντας, πρώτη στο κλάδο, ιατρική κάλυψη για τον COVID-19 για όλους τους επιβάτες και χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.
Η Emirates ξεκίνησε σταδιακά τις προγραμματισμένες πτήσεις στις 21 Μαΐου. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία λειτουργούσε υπηρεσίες επιβατών και φορτίου σε 104 πόλεις.