To Astra είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, ένα από τα σημαντικότερα για την Opel. Ξεχώριζε πάντα στην κατηγορία με βασικά στοιχεία του την καλή οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Στη νέα εποχή για την Opel, το Astra έρχεται να υιοθετήσει νέα στοιχεία σε εμφάνιση αλλά και νέα μηχανικά μέρη και πλατφόρμα που έρχεται αυτούσια από το 308 της αδελφής Peugeot.
H έκδοση της βενζίνης εξοπλίζεται με τον 1200άρη τούρμπο τρικύλινδρο κινητήρα του group PSA. Η δυνατότερη έκδοση για το Astra είναι αυτή με τους 130 ίππους και τα 23 κιλά ροπής που στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που είναι και από τα καλύτερα που κυκλοφορούν. Η κατανάλωση κινείται γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. Οι επιδόσεις είναι αρκετά αξιόλογες για την κατηγορία, με τη ροπή του κινητήρα να είναι αυτό που ξεχωρίζει. Τα 0-100 έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα, τιμή αξιόλογη για τα σχεδόν 1.400 κιλά του αμαξώματος.
Άνεση
Η άνεση που το Astra προσφέρει στους επιβάτες είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική και βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην απόσβεση και στον περιορισμό των κλίσεων. Ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα είναι χαμηλός και η συμβίωση με το μικρομεσαίο Opel παραπάνω από ευχάριστη.
Ανεβάζοντας ρυθμό σε μια πιο σφιχτή διαδρομή, το πρώτο που παρατηρείς είναι η στιβαρότητα του πλαισίου και η απόκριση του μηχανικού συνόλου. Ανάρτηση και φρένα βελτιώνουν τη συνολική αίσθηση, με το τιμόνι να είναι η μόνη παραφωνία, μια και έχει λιγότερη αίσθηση από το ιδανικό. Στο ταξίδι είναι αρκετά ήσυχο και σταθερό. Εντός πόλης η ορατότητα δεν είναι ιδανική, αλλά το αυτόματο κιβώτιο και η άνετη ανάρτηση το κάνουν παραπάνω από βολικό για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Το εσωτερικό υιοθετεί τα νέα στοιχεία της φίρμας όσον αφορά τη σχεδίαση και τα χειριστήρια. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η εικόνα σύγχρονη και χωρίς υπερβολές. Το δυνατότερο στοιχείο του εσωτερικού είναι οι οθόνες του ταμπλό που είναι στραμμένες προς τον οδηγό. Αυτή του καντράν έχει αρκετή παραμετροποίηση χωρίς να είναι χαώδης και από την άλλη αυτή των πολυμέσων έχει εύκολα μενού και άμεση απόκριση. Τα καθίσματα είναι άνετα και έχουν μελετηθεί ειδικά για να ταλαιπωρούν όσο το δυνατόν λιγότερο τη σπονδυλική στήλη των επιβατών. Οι χώροι είναι αρκετά άνετοι και το πορτμπαγκάζ των 422 λίτρων αρκετά μεγάλο και με τετραγωνισμένη διαμόρφωση.
Τεχνολογία
Σίγουρα η βελτίωση της γενικότερης ποιότητας του Groupe PSA έχει επηρεάσει θετικά όλα τα μοντέλα της Opel. Το Astra είναι ένα δυναμικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο που δεν μένει μόνο εκεί. Διαθέτει τεχνολογίες όπως τα led matrix φώτα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά με κρατήματα και άνεση που θυμίζουν έντονα γαλλικό αυτοκίνητο. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως είναι μια κόπια ενός Peugeot, αλλά περισσότερο μια διαφορετική προσέγγιση από τους μηχανικούς της Opel. Η συνολική αύξηση βέβαια των τιμών των αυτοκινήτων δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο και το Astra, με την έκδοση βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο και 130 ίππους να ξεκινά από τα 32.500 ευρώ.