Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Οι διάλογοι – “φωτιά” λίγο πριν χαθεί το Boeing 777 (φωτο)

Συμπληρώνεται σήμερα η δεύτερη εβδομάδα από την εξαφάνιση του μοιραίου Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών.

article-2576087-1C1F1B5500000578-303_634x497Οργή, απόγνωση, θρήνος είναι μερικά από τα συναισθήματα που συνθέτουν το ψυχολογικό παζ των συγγενών των επιβατών που αγνοούνται μαζί με το Boeing 777.

Αναζητώντας απεγνωσμένα μία απάντηση για το τι συνέβη, ξέσπασαν πάλι εναντίον των εκπροσώπων των αρχών της Μαλαισίας.

Στη συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο οι συγκεντρωμένοι συγγενείς εξαπέλυσαν επίθεση με ύβρεις και χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας προκειμένου να μην υπάρξουν σοβαρά επεισόδια. «Κυβέρνηση της Μαλαισίας, πείτε την αλήθεια! Και δώστε μας πίσω τους δικούς μας!», φώναζαν οι συγγενείς, που υποστηρίζουν πως τους εξαπατούν, ενώ χαρακτήρισαν την κυβέρνηση ως τον «χειρότερο δολοφόνο».

India-Malayasia-Plane_Horo

«Δεν αντέχουμε άλλο! Μας προτείνουν μόνο χρήματα για αποζημίωση για να φύγουμε, αλλά εμείς χάνουμε την οικογένειά μας», είπε μια γυναίκα. «Θα συνεχίσουμε να περιμένουμε και δεν θα φύγουμε!», πρόσθεσε, ενώ οι αξιωματούχοι που βρίσκονταν στην αίθουσα τράπηκαν σε φυγή, προκειμένου να αποφύγουν τα χειρότερα.

Οι διάλογοι – “φωτιά” των πιλότων με τον πύργο ελέγχου

Το φως της δημοσιότητας είδαν δυο αποκαλυπτικοί διάλογοι μεταξύ των πιλότων του μοιραίου αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών και του πύργου ελέγχου, όπως μετέδωσε το αμερικανικό δίκτυο CNN.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνουν οι ερευνητές όμως σε δυο σημεία των διαλόγων, που μπορεί να θεωρηθούν εκτός μιας «καθιερωμένης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια συνηθισμένης πτήσης».

Το πρώτο εκπέμπεται στη 01.07 τα ξημερώματα, όταν ο συγκυβερνήτης ενημερώνει τον πύργο ελέγχου πως το αεροπλάνο πετάει σε ύψος 35.000 ποδιών.

Πληροφορία “άχρηστη” σύμφωνα με τους αναλυτές, μιας και το συγκεκριμένο μήνυμα έχει ήδη επαναληφθεί σε προηγούμενη επικοινωνία μόλις έξι λεπτά νωρίτερα.

Επιπλέον, αυτή η επικοινωνία γίνεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή. Είναι το χρονικό σημείο (01.07 τα ξημερώματα) που το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) στέλνει αυτόματα για τελευταία φορά δεδομένα σχετικά με οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά τη διάρκεια της πτήσης, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, πριν τελικά τεθεί εκτός λειτουργίας για τα επόμενα 30 λεπτά με ανθρώπινη παρέμβαση, όπως πιστεύουν οι ερευνητές.

malegg

Το δεύτερο στοιχείο που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στους ερευνητές είναι ότι η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη δυτική στροφή έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.

Στη 01.19 τα ξημερώματα ο πύργος ελέγχου στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ενημερώνει τους πιλότους να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους στην πόλη Χο τσι Μινχ (πρώην Σαϊγκόν, νότιο Βιετνάμ), προκειμένου να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα το ταξίδι τους. Δύο λεπτά αργότερα ο συγκυβερνήτης στέλνει το τελευταίο μήνυμα («όλα εντάξει, καληνύχτα»).

Αξίζει να σημειωθεί πως πρώην πιλότος της British Airways με εμπειρία στη λειτουργία των Boeing 777, αποκάλυψε σε συνέντευξή του πως “αν ήθελα να κλέψω το αεροπλάνο, αυτή θα ήταν η ιδανική στιγμή για να το πράξω. Υπάρχει ένα μικρό “κενό διάστημα” ανάμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ήταν η μόνη στιγμή κατά τη διάρκεια της πτήσης, που δεν υπάρχει άμεση επαφή ανάμεσα στο αεροπλάνο και το έδαφος»

Σε πλήρη εξέλιξη η διεθνής έρευνα

Μπορεί το ένα σενάριο να διαδέχεται το ένα το άλλο, όμως κανένα στοιχείο δεν έχει προκύψει έως τώρα με τα ερωτήματα να πληθαίνουν όλο και περισσότερο.

Η διεθνής ομάδα που αναζητεί την Πτήση MH370 στον απομακρυσμένο νότιο Ινδικό Ωκεανό επέστρεψε σήμερα στην περιοχή όπου νωρίτερα αυτή την εβδομάδα εντοπίσθηκαν αντικείμενα που μπορεί να είναι συντρίμμια του αεροπλάνου.

Αυστραλοί αξιωματούχοι ανέφεραν ωστόσο ότι τα δυο αντικείμενα, ένα εκ των οποίων έχει μήκος 24 μέτρα, μπορεί να μη σχετίζονται με το αγνοούμενο αεροπλάνο ή μπορεί να έχουν πλέον βυθισθεί.

Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ινδία στέλνουν αεροπλάνα ενώ σκάφη του αυστραλιανού και του κινεζικού Πολεμικού Ναυτικού καταπλέουν στην περιοχή, πάνω από 2.000 χλμ. νοτιοδυτικά του Περθ.

«Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή της έρευνας είναι καλές σήμερα, με ορατότητα 10 χιλιομέτρων», ανακοίνωσε ο Σαμ Κάρντγουελ της Αυστραλιανής Αρχής Ναυτιλιακής Ασφάλειας. Τα αεροπλάνα πετούν σε χαμηλό ύψος και η παρατήρηση γίνεται δια γυμνού οφθαλμού.

«Η πιο αποτελεσματική διαδικασία σ’ αυτού του είδους τις επιχειρήσεις είναι να χρησιμοποιείς τα μάτια σου κι ένα ζευγάρι κυάλια”, δήλωσε ο Όλαφ Σόλι, εκπρόσωπος της νορβηγικής εφοπλιστικής εταιρείας Hoegh Autoliners, ιδιοκτήτριας του ενός από τα εμπορικά πλοία, του St Petersburg, που συμμετέχουν στις έρευνες. «Οι παρατηρήσεις γίνονται από τη γέφυρα του πλοίου που βρίσκεται σε ύψος 25 μέτρων πάνω από το νερό, πράγμα που επιτρέπει να βλέπει κανείς καλά και μακριά», πρόσθεσε μιλώντας στο αυστραλιανό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο ABC.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το «μαύρο κουτί» του αεροπλάνου που καταγράφει τις συνομιλίες στο κοκπίτ και τα στοιχεία της πτήσης, μεταδίδει ηλεκτρονικό σήμα για περίπου 30 ημέρες και στη συνέχεια οι μπαταρίες του εξαντλούνται. Έπειτα απ’ αυτό θα είναι πολύ πιο δύσκολο να εντοπισθεί.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ