Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Πάνω από 15.000 τρακτέρ στους δρόμους – Σχεδιάζουν να κόψουν την Ελλάδα στα δύο

Περισσότερα από 15.000 τρακτέρ παραμένουν σε όλα τα εθνικά δίκτυα έχοντας στήσει περίπου 50 μπλόκα σε ολόκληρη τη χώρα. Οι αγρότες αποφασίζουν σήμερα το μεσημέρι στα Τέμπη για το πως θα κινηθούν τις επόμενες ώρες, υποστηρίζοντας σε όλους τους τόνους πως δεν θα κάνουν πίσω.

Στη συνάντηση αντιπροσωπειών όλων των αγροτών στα Τέμπη θα αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις τους. Σκοπός τους είναι να χαραχθεί μια κοινή γραμμή, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η στάση τους από τη Δευτέρα θα γίνει ακόμη πιο σκληρή, κόβοντας την Ελλάδα στα δύο.

Οπως ανακοίνωσε η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Θεσσαλίας, το τμήμα του εθνικού δικτύου Πειραιώς-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) από τον κόμβο Γυρτώνης μέχρι τη διασταύρωση Στομίου, θα παραμείνει κλειστό από τις 12:00 και για όση ώρα κριθεί απαραίτητο. Που θα επιτρέπεται η κυκλοφορία:

Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:

Όλα τα οχήματα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, θα εκτρέπονται:

Από τον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (χ/θ 312+000) προς την Π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας και στη συνέχεια:

· είτε θα εισέρχονται στον ΠΑΘΕ από τον Κόμβο Πλατυκάμπου (χ/θ 351+000) και εν συνεχεία από τον Κόμβο Γυρτώνης [Χ/Θ 365+550 του Π.Α.Θ.Ε.] θα κατευθύνονται προς την Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνας – Κοζάνης – Εγνατία Οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Κόμβου Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500).

· είτε μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης θα κατευθύνονται στην Ε.Ο. Λάρισας– Τρικάλων – Καλαμπάκας – Γρεβενών και θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.

· Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:

1. Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και όλα τα λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500) προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:

α)είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης θα κινούνται έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και ακολούθως θα εξέρχονται του ΠΑΘΕ στον Κόμβο Πλατυκάμπου και θα κατευθύνονται στην παλαιά εθνική οδό Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.

β)είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Γρεβενών – Καλαμπάκας – Τρικάλων – Λάρισας και εν συνεχεία, θα κινούνται στην περιφερειακή οδό Λάρισας – Τρικάλων, στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης, την Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου προς κόμβο Βελεστίνου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.

2. Τα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη και Πιερία, θα εκτρέπονται στη διασταύρωση Στομίου [χ/θ 393+300] και μέσω της Επαρχιακής Οδού Ομολίου – Στομίου – Βελίκας – Αγιοκάμπου – Αγιάς και της Ε.Ο. Αγιάς – Λάρισας θα οδηγούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.

3. Όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία που θα προέρχονται από Κατερίνη – Πλαταμώνα, θα αναστρέφονται από τον Α/Κ Αιγάνης και εν συνεχεία, επίσης μέσω Κατερίνης, θα εκτρέπονται κατάλληλα.

Εξαιρούνται από τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου να διευκολύνεται η κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής παραλιακού άξονα Αγιοκάμπου καθώς και των κατοίκων του Δήμου Τεμπών:

· Λεωφορεία του τοπικού ΚΤΕΛ, για μεταφορά κατοίκων μόνο της περιοχής, ήτοι για την εξυπηρέτηση της δημόσιας επιβατικής συγκοινωνίας των διαμενόντων στην περιοχή κατοίκων και

· Φορτηγά, για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο αναγκών τοπικού ως άνω χαρακτήρα (λ.χ. τροφοδοσία τοπικών επιχειρήσεων, τουριστικών καταλυμάτων κλπ, συλλογή γάλακτος με βυτιοφόρα γαλακτοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εφοδιασμός κτηνοτροφικών μονάδων με ζωοτροφές κ.ά.).

Γιατί οι αγρότες είναι στα κάγκελα
Δύσπεπτη αποδεικνύεται η συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού για τους αγρότες, πόσο μάλλον από τη στιγμή που είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα στηριχθεί το εισόδημα τους και ο πρωτογενής τομέας.

Παρά τις σαφείς επιβαρυντικές προβλέψεις του 3ου Μνημονίου, η σκληρή πραγματικότητα άρχισε να γίνεται χειροπιαστή για τους αγρότες μόλις άρχισαν να ψηφίζονται οι εφαρμοστικές διατάξεις, ενώ με την κατάθεση και ψήφιση του Προϋπολογισμού διαλύθηκαν και οι τελευταίες αμφιβολίες για το τι μέλλει γενέσθαι. Εξ ου και η δυσκολία των υπουργών που έδωσαν το παρών στη συνέντευξη Τύπου να υποσχεθούν ή να υπαινιχθούν ότι θα γίνουν αλλαγές στα ψηφισθέντα.

Τι προβλέπει ο Προϋπολογισμός για τους αγρότες;

Το πιο βαρύ φορτίο είναι η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς μόνο για φέτος προβλέπεται ότι οι αγρότες θα πληρώσουν 102 εκατ. ευρώ παραπάνω και έπεται συνέχεια καθώς προβλέπεται σταδιακή αύξηση των εισφορών τους στο 20% από 7%
Ήδη έγινε το πρώτο «ψαλίδισμα» του μειωμένου ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο. Το όφελος για τον Προϋπολογισμό και η αντίστοιχη επιβάρυνση για τους αγρότες υπολογίζεται στα 13 εκατ. ευρώ για το 2016
Με αναδρομική ισχύ στα εισοδήματα του 2014 έγινε και η πρώτη αύξηση της προκαταβολής φόρου, από το 27,5% στο 55%. Φέτος, θα ακολουθήσει και η δεύτερη αύξηση από το 55% στο 75%. Σωρευτικά στη διετία οι αγρότες επιβαρύνονται με περίπου 79 εκατ. ευρώ
Σαφής είναι και η πρόβλεψη του Μνημονίου για την αύξηση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το 13% στο 20% κι εν συνεχεία στο 26%. Αυτό που παραμένει ασαφές είναι ποια εισοδήματα θα επιβαρυνθούν. Αν και στο μνημονιακό νόμο (δεν έχει ψηφιστεί ακόμα η εφαρμοστική διάταξη) αναφέρεται ότι η πρώτη αύξηση του συντελεστή θα γίνει στο φορολογικό έτος 2016 άρα η επιβάρυνση θα φανεί στην εκκαθάριση του 2017, στον Προϋπολογισμό προβλέπεται ρητώς ότι από φέτος κιόλας θα πρέπει να εισπραχθούν 32,1 εκατ. ευρώ παραπάνω από την αύξηση του φόρου εισοδήματος των αγροτών, κάτι που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα. Η απάντηση πιθανότατα βρίσκεται στο αγγλικό κείμενο του Μνημονίου, όπου χρησιμοποιείται η λέξη «exercise», η οποία παραπέμπει στην έννοια του οικονομικού και όχι του φορολογικού έτους, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι η αλλαγή του συντελεστή πρέπει να ισχύσει στο περσινό εισόδημα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ