Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Παραγγελίες με χρέωση από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Περίπου 10% εκτιμάται ότι μπορεί να χάνει μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ από το τζίρο της, λόγω της δωρεάν διανομής των προϊόντων μέσω του καναλιού του e-commerce, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ ήδη το σύνολο των λιανεμπορικών επιχειρήσεων χρεώνουν κανονικά τα μεταφορικά για της παραγγελίες μέσω e-commerce -τέτοια παραδείγματα αποτελούν η Public, η Ιntersport αλλά και η Shopflix- τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να διανέμουν δωρεάν για παραγγελίες που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ, που παραδίδονται την επόμενη μέρα.

Εξαίρεση στη χρέωση αποτελεί το μοντέλο του quick delivery, που εφαρμόζει για παράδειγμα η My market, για παραδόσεις σε μία ώρα, όπου το κόστος σε αυτήν την περίπτωση ανέρχεται στα 3 ευρώ.

Κατά τη συμμετοχή του πάντως σε κύκλο συζήτησης για το τοπίο στα σούπερ μάρκετ και στην αγορά, που διοργάνωσε η NielsenIQ, ερωτηθείς για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, ο κύριος Παντελιάδης ανέφερε: “Είναι αναγκαίο κακό το ηλεκτρονικό κανάλι, ωστόσο είναι βαθιά ζημιογόνο. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Ακόμη δεν έχει καταφέρει κανείς να το κάνει κερδοφόρο. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Με αυτοματοποιήσεις και αύξηση χρεώσεων. Στο εξωτερικό πολύ σπάνιο θα βρει κανείς δωρεάν παράδοση. Έρχονται χρεώσεις από όλους αργά ή γρήγορα και στην Ελλάδα”.

Στελέχη της αγοράς: Ακόμα και το 2023 έναρξη χρεώσεων
Στελέχη της αγοράς πάντως επισημαίνουν σχετικά με το e-commerce, ότι πλέον αποτελεί θέμα χρόνου να σταματήσει η δωρεάν διανομή, εκτιμώντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη δραστική αλλαγή θα πραγματοποιηθεί εντός του 2023. Το δύσκολο κατά την αλλαγή του συγκεκριμένου μοντέλου πάντως, σύμφωνα με το ίδιο πρόσωπο, είναι το γεγονός ότι το καταναλωτικό κοινό έχει εκπαιδευτεί από τα σούπερ μάρκετ σε δωρεάν διανομή. Επομένως, η συγκεκριμένη αλλαγή θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά για να αγοράσει κάποιος προϊόντα.

Όπως πληροφορούμαστε πάντω,ς όλοι οι λιανέμποροι αυτήν τη στιγμή αναζητούν δεδομένα και χαρτογραφούν την αγορά, προκειμένου να προχωρήσουν σύντομα σε χρέωση των παραγγελιών που αποστέλλουν τα σούπερ μάρκετ προς τους πελάτες τους.

Οι ίδιες πηγές μάλιστα εκτιμούν ότι για να είναι κερδοφόρα η διαδικασία της διανομής προϊόντων για τα σούπερ μάρκετ από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για μία παραγγελία των 50 ευρώ, η χρέωση θα ανερχόταν στα 5 ευρώ επιπλέον. Κάτι που παρ’ όλ’ αυτά είναι δύσκολο να εφαρμοστεί άμεσα, διότι πρέπει να προηγηθεί στάδιο προσαρμογής με μικρές αρχικά χρεώσεις και σταδιακά κλιμακούμενες στη συνέχεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακρίβεια – Σούπερ Μάρκετ: Πότε θα δούμε μειώσεις σε βασικά προϊόντα

Καθαρά Δευτέρα: Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα καταστήματα, τι ισχύει με τα σούπερ μάρκετ



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ