Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Παρενοχλήσεις, βεντετισμοί, αλληλοκαρφώματα και φαντάσματα του παρελθόντος στον χώρο της υποκριτικής

Μετά από τις σοβαρές καταγγελίες της Σοφίας Μπεκατώρου για σεξουαλική παρενόχληση, άνοιξαν σιγά-σιγά τα στόματα από τον χώρο του αθλητισμού αλλά και του θεάματος, θέλοντας να σπάσουν το απόστημα.

Της Έπη Τρίμη

Αποφάσισαν να πάρουν δημόσια θέση καταγγέλοντας είτε με απτές αποδείξεις ένα δικό τους περιστατικό σεξουαλικής και ψυχικής κακοποίησης είτε αφήνοντας υπονοούμενα και αιχμές  χωρίς να κάνουν δημόσιες καταγγελίες.

Τον «Ασκό του Αιόλου» άνοιξαν στον χώρο της showbiz οι καταγγελίες της Ζέτας Δούκα για λεκτική και σωματική βία από τον Γιώργο Κιμούλη. Στη συνέχεια οι ηθοποιοί Τζένη Μπότση, Αγγελική Λάμπρη και Λουκία Μιχαλά κατήγγειλαν σεξουαλική παρενόχληση από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Κώστα Σπυρόπουλο ενώ το Σάββατο οι ηθοποιοί Ερρίκος Μηλιάρης, Χάρης Τζωρτζάκης και Γιάννης Νιάρρος κατήγγειλαν πως έχουν δεχτεί επίσης σεξουαλική παρενόχληση από τον σκηνοθέτη Κώστα Ζάπα.

Στο πλευρό της Ζέτας Δούκα και η ηθοποιός Κατερίνα Παπουτσάκη. Θέση μάλιστα πήραν για τις καταγγελίες οι γνωστοί ηθοποιοί Δημήτρης Καταλειφός και Αντώνης Καφετζόπουλος μέσω διαδικτυακού διαλόγου.

«Με κυνηγούσε γυμνός»

Την ίδια ώρα σοκάρει η καταγγελία της ερμηνεύτριας Λυδία Σέρβου για περιστατικό σεξουαλικής βίας που υπέστη από γνωστό μουσικοσυνθέτη στο σπίτι του, όπου και βρέθηκε για ακρόαση. Όπως γράφει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή της στο fb, το περιστατικό συνέβη όταν ήταν μόλις 15 ετών. Αυτόπτες μάρτυρας σε ανάρμοστες συμπεριφορές έχουν υπάρξει ο Απόστολος Γκλέτσος και ο Γιάννης Στάνκογλου.

Το τσουνάμι καταγγελιών που έρχεται καθημερινά στο φως για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και ψυχολογικής κακοποίησης δεν είναι μόνο από τα μικρά λεγόμενα ονόματα που παλεύουν να εισχωρήσουν στην κλίκα αλλά και από πρωταγωνιστές με περγαμηνές και δόξα. Η Ελένη Φιλίνη, η Βίκυ Πρωτογεράκη,η Κατερίνα Γερονικολού, η Γιολάντα Μπαλαούρα, η Νάνσυ Σπανού, Βαρβάρα Καρρά είναι μερικά από τα ονόματα.

Οι ιστορίες τους είναι συγκλονιστικές. Μιλώντας με αρκετούς καλλιτέχνες μου είπαν -χωρίς να θέλουν να δώσουν επί του παρόντος προεκτάσεις και να προβούν σε καταγγελίες- απίστευτες και εμετικές χυδαιότητες που έχουν συμβεί στα πλαίσια κάστινγκ, προβών αλλά και διαλειμμάτων είτε ως άκομψα αστεία για να δουν ενδεχομένως οι σκηνοθέτες αν μπορούν από πλάκα κακόγουστη να προβούν σε πράξεις, είτε ως μοχλός εκβιασμού.

Όλα τα ηχηρά ονόματα που καταγγέλθηκαν και όσα έχουν δει με διαφόρους τρόπους το φως της δημοσιότητας έχουν υπόσταση. Στην τηλεόραση παραδείγματος χάρη, σκηνοθέτης μεγάλων επιτυχιών και σήριαλ ετών που ανέδειξε όλη την αφρόκρεμα των ηθοποιών ζητούσε πεολειχία για να δώσει έναν ρόλο καθώς λόγω ηλικίας δεν είχε στύση.

Ηθοποιός επιτυχημένων σήριαλ και διαφήμισης ζητούσε παιχνίδι χαϊδέματος του πέους του για να χαλαρώσει. Άλλος επέβαλε αυνανισμό ή να γδυθεί ο /η ηθοποιός για να πάρει έναν ρόλο ακόμη και αν δεν ήταν αναγκαίο. Φυσικά δεν μιλάμε για κρεβάτια και ξενοδοχεία τα οποία είναι πασιφανές πως στον χώρο της υποκριτικής, του θεάματος, της παρουσίασης, της δημοσιογραφίας και του modeling είναι δεδομένα και τα ξέρει και η κουτσή Μαρία. Μιλάμε για κλίκα και αρκετές φορές δεν επαρκεί το ταλέντο, το πείσμα ή οι περγαμηνές για να γίνεις όνομα και να σταθείς.

Βλέπετε άλλωστε πως καριέρες κατεδαφίζονται σαν τραπουλόχαρτα αν δεν κάτσεις στο σωστό καβάλο, δεν το προσκυνήσεις και δεν παίξεις το παιχνίδι της παλακίδας. Βέβαια υπάρχει και το αντίστροφο όπως είπαν ο Δημήτρης Σταρόβας και η Γιολάντα Μπαλαούρα. Ηθοποιοί προκλητικά να εμφανίζονται μπροστά σε έναν σκηνοθέτη ή έναν παράγοντα  προκειμένου οι ίδιοι να αποπλανήσουν κάποιον με ιδιαίτερες ερωτικές προτιμήσεις, να κάνουν τρίγωνα κλπ σχήματα ή να συνάψουν βραχυπρόθεσμες σχέσεις για έναν ρόλο.

Καταγγελίες έρχονται από παντού και σκάνε κυριολεκτικά η μια πάνω στην άλλη. Να πούμε για τη Μουτίδου που πιάστηκε στα χέρια με τον Ρήγα; Να πούμε και για το περιστατικό ξυλοδαρμού με τη Σοφία Παυλίδου και τον Μάνο Παπαγιάννη στο θέατρο Χυτήριο;

Αυνανισμός ηθοποιού

Ο ηθοποιός Ερρίκος Μηλιάρης με μακροσκελή ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook κατήγγειλε σκηνοθέτη αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι κατά τη διάρκεια ακρόασης του ζήτησε να γδυθεί και να αυνανιστεί μπροστά του, ενώ η ταινία στην οποία θα συμμετείχε δεν είχε ούτε μία αντίστοιχη σκηνή.

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση της Μαριάννας Τουμασάτου που ανέφερε ότι ήξερε τα πάντα όσον αφορά στις καταγγελίες τόσο για τον Γιώργο Κιμούλη όσο και για τον Κώστα Σπυρόπουλο. «Δεν έσκασαν ως ειδήσεις, τα ήξερα από καιρό. Την συζήτηση αυτήν την έχω κάνει με την Τζένη, με την Ευδοκία και με άλλα κορίτσια. Είναι παλιά. Όταν συνεργάστηκα με τον Γιώργο Κιμούλη, σε προσωπικό επίπεδο δεν είχα κανένα πρόβλημα αλλά θεωρώ ότι δεν τρελάθηκε καμία απ’ όλες αυτές κι έβαλε στο στόχαστρο τον Γιώργο. Δεν είναι μουρλές. Και για τον Κώστα τα ξέρω άπειρα χρόνια, μου τα είχε πει η Τζένη κι έτρεμε. Ήθελαν πάντα να το πούνε αλλά όλα έχουν την κατάλληλη στιγμή», είπε χαρακτηριστικά. Το ίδιο κακή συνεργασία με τον Κιμούλη δήλωσε και η Φαίη Ξυλά και η Κατερίνα Λέχου.

«Καταπέλτης» ήταν και η Αιμιλία Υψηλάντη για τον Γιώργο Κιμούλη, η οποία όταν συνεργάστηκε μαζί τους δεχόταν συνεχώς υποτίμηση προς το πρόσωπό της.«Χρησιμοποιούσε εκλεπτυσμένες μεθόδους ώστε να προσπαθήσει να με ακυρώσει ως ηθοποιό και ως προσωπικότητα. Αυτά είναι πολύ δύσκολα να τα αποδείξω. Δεν πρέπει να γίνει η τηλεόραση δικαστής ανθρώπων. Δέχθηκα ψυχολογική βία αν και ήμουν πρόεδρος του ΣΕΗ» ανέφερε.

Άλλο σκληρή πρόβα και άλλο πώς κουνιέσαι έτσι ρε πουστ@κι

Ο ηθοποιός Στέλιος Δημόπουλος, σε ανάρτησή του στο Facebook, θέλησε να πάρει θέσει στο ζήτημα των ημερών, αναφερόμενος στις καταγγελίες για σεξουαλική, λεκτική και σωματική κακοποίηση στο χώρο του θεάτρου, τονίζοντας ότι υπάρχουν σαφείς διαφορές μεταξύ φλερτ και σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ θέλησε να καταγγείλει ομοφοβικές και ρατσιστικές συμπεριφορές στο θέατρο.

«Άλλο φλερτ και άλλο να ανοίγεις την πόρτα και να βλέπεις έναν τύπο να τον παίζει άνευ συναίνεσης και να σε κοιτάει στα μάτια, άλλο φλερτ και άλλο αν δε μου κάτσεις δε θα ξαναβρείς δουλειά ποτέ, άλλο σκληρή δουλειά και άλλο συστηματικό ψυχολογικό μπούλινγκ που πατάει τα ψυχικά σου κουμπιά και σε κάνει να νιώθεις ανεπαρκής, άρρωστος και εκμηδενισμένος, άλλο σκληρή πρόβα και άλλο πώς κουνιέσαι έτσι ρε πουστ@κι, έχεις πολύ κλειδωμένο σώμα πρόβλημα που είσαι στρέιτ, με 90 κιλά κορίτσι μου δε μπορείς να παίξεις Ιουλιέττα, με τατουάζ να πας στο τσίρκο όχι στο θέατρο, άλλο αστειάκι και άλλο παρκαρισμένο το χεράκι στο μπούτι με χαμόγελο ανώμαλο κάνω πλακίτσα αλλά αν μιλήσεις θα σε σβήσω από το χάρτη, άλλο φλερτ και άλλο μου ριξες χυλόπιτα προχθές και θα χρησιμοποιήσω την καθηγητική η σκηνοθετική μου ιδιότητα για να σε βγάζω μόνο λάθος και να σου γ@μαω την ψυχή, άλλο φλερτ και άλλο δεν ήρθες χθες για ποτάκι και πως παίζεις έτσι μωρή άσχετη/ε??? Μη φοβάστε γυμνοσάλιαγκες μια χαρά θα τα κάνετε τα πεσιματάκια σας προς πάσα κατεύθυνση γι’αυτό δε θας κυνηγούσε ποτέ κανείς», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Ακόμη και καναλάρχες παίζουν το παιχνίδι ενηλίκων ποντίκι – γάτα. Ένας εξ αυτών μεγάλης ηλικίας εξανάγκασε πρωταγωνίστρια σε μικρό κανάλι να του χαϊδεύει τα γεννητικά όργανα και να τελειώνει στο πρόσωπό της.

Όσο για την λεκτική βία; Περιστατικά οργής από πασίγνωστες προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου, όπως αναφέρει και ο Σταμάτης Κραουνάκης ήταν μεταξύ άλλων  ο Κάρολος Κουν και ο Κώστας Βουτσινάς, καταλήγοντας πως πάντα πρέπει κάποιος να «κρατά το ζύγι». Συνεχίζοντας λέει ο Κραουνάκης: «Έχω δει τον Κουν να ουρλιάζει, τον Βουτσινά να πετάει το παπούτσι του και να σκίζει το πουκάμισό του, πρωταγωνιστές να παθαίνουν υστερία την ώρα που επαναλαμβάνεται για εικοστή φορά μια σκηνή ή το σημείο μιας παρτιτούρας ή μια χορογραφία ή μια σύνδεση. Κολορατούρες να υστεριάζονται, τεράστιες προσωπικότητες, συμπαθέστατους και τραγικά αντιπαθέστατους ανθρώπους, Διαμάντια και αποβράσματα, αλλά και επίσης σε 10 λεπτά μετά τον χαμό, όλα να έχουν κουρδίσει στην αρμονία».

Πολλοί θα πουν εύκολα ότι η showbiz ελκύει προσωπικότητες εκκεντρικές, περίεργες και ίσως διεστραμμένες. «Όσο χαρισματικός είναι ένας ηθοποιός ή σκηνοθέτης στη δουλειά του, τόσο πιο πολύ σκοτάδι κρύβει στο μυαλό και στην ψυχή του». Δεν είδαμε εξάλλου και στις ΗΠΑ τη γέννηση του κινήματος #ΜeToo μέσα από τις κατηγορίες για τον ρόλο του Χάρβεϊ Γουάϊνστιν στο Hollywood;

Η αλήθεια οφείλει να λάμψει και εμείς από τη δική μας πλευρά οφείλουμε να παρακινήσουμε τους πάντες να έχουν το σθένος να μιλούν ανοιχτά αλλά και να εξηγήσουμε στους αναγνώστες του ereportaz.gr τί επικρατεί στην πιάτσα. Άλλωστε, δεν σταματήσαμε να μιλάμε με ηθοποιούς της πρώτης γραμμής και να ακούμε περιστατικά και σενάρια που άλλοτε είναι εφιαλτικά για μεγάλους σκηνοθέτες που απεβίωσαν ή είναι εν τη ζωή αλλά και ηθοποιούς που αγαπήσαμε μέσα από δημοφιλή σήριαλ και παραγωγές.

Ωστόσο, στα θέματα ηθικής σπάνια υπάρχει γενική συμφωνία απόψεων και ακόμη και ο προσδιορισμός ποιο είναι το κεντρικό ή θεμελιώδες ζήτημα αποτελεί αντικείμενο διαφωνιών. Οι συνεπειοκρατικές και δεοντολογικές ηθικές θεωρίες θέτουν ως κεντρικό ζήτημα τα κριτήρια ορθότητα ή μη-ορθότητας των πράξεων, αν και διαφέρουν ως προς το ποια είναι αυτά τα κριτήρια, ενώ οι αρεταϊκές ηθικές θεωρούν ως κεντρικό ζήτημα τα στοιχεία που καθορίζουν το ήθος, τις ηθικές αρετές του χαρακτήρα ή τον τρόπο ζωής που θα πρέπει να ακολουθείται έτσι. ηθοποιός

Όπως είπε και ο Σπύρος Μπιμπίλας το σωματείο ηθοποιών προσπαθεί να καλύψει τα μέλη του με κάθε τρόπο προκειμένου να σταματήσουν τα αλληλομαχαιρώματα γιατί στο τέλος οι μισοί σκηνοθέτες και ηθοποιοί δεν θα μιλούν μεταξύ τους. Η προσπάθεια του ΤΑΣΕΗ (Ταμείο αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών) καταγράφει σπουδαίο έργο προσφέροντας  νομική βοήθεια, ψυχολογική υποστήριξη συμβάλλοντας επίσης το ξεκαθάρισμα των θυτών και θυμάτων που μετά τις αποκαλύψεις ντόμινο έρχεται να αποκαταστήσει την τάξη και να συμβάλει στην απαιτούμενη νηνεμία.

Ο ίδιος είπε: “Θέλουμε να διορθωθεί η κατάσταση, να αποκατασταθεί η ηρεμία, να ζητηθούν ασφαλώς και συγγνώμες αλλά και έμπρακτες. Αυτά που έρχονται στα αυτιά μας είναι πάρα πολύ άσχημα και δείχνουν ότι ο χώρος μας είναι ένας «βόθρος». Αλλά δεν είναι έτσι …. ο χώρος μας είναι ένας μαγικός κόσμος υπέροχων ανθρώπων και κάπου κάποιοι διολισθαίνουν. Όλη η κοινωνία είναι έτσι δεν είναι μόνο το θέατρο».

Αν και στον χώρο του θεάματος οι άνθρωποι που εργάζονται έχουν μια άλλη νοοτροπία και ένα πιο “ελεύθερο” πνεύμα δεν δικαιολογείται λεκτική, σωματική, ψυχολογική βία ή και σεξουαλικά ανταλλάγματα. ηθοποιός

Επειδή όμως δεν υπάρχει μόνο η κακή πλευρά του νομίσματος να μιλήσουμε και για την οικογενειακή και ζεστή ατμόσφαιρα καθώς και τη συμπεριφορά που αγγίζει σχεδόν την πατρική στην οικογένεια των ηθοποιών και σκηνοθετών. Μια από αυτές δια στόματος της Γιολάντας Μπαλαούρα για τον αείμνηστο Αλέκο Αλεξανδράκη που μετά τη συνεργασία τους την γυρνούσε καθημερινά σαν δεύτερος πατέρας στο σπίτι της αγωνιώντας να τη δει να μπαίνει ασφαλής στο σπίτι της. Επίσης, πολλοί ηθοποιοί όπως η Σοφία Βογιατζάκη, ο Σπύρος Μπιμπίλας και η Βίκυ Σταυροπούλου έχουν βοηθήσει συναδέλφους τους αθόρυβα.

Συμβουλή μας; Μην φοβάστε να είστε αληθινοί άνθρωποι, δημοσιοποιήστε την αλήθειά σας, εκθέστε μια απρεπή συμπεριφορά.

Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας, κάντε τις επιλογές σας και ζυγίστε τις αντοχές σας. Αν δεν αντέχετε την σκληρότητα και τη βιαιότητα μην δουλέψετε με κάποιον. Αλλά μην συγχέετε την σκληρή στάση με το bulling καθώς τα χωρίζει μια λεπτή γραμμή όπως η τρίχα των μαλλιών σας! Συμφιλιωθείτε! Ηθοποιός σημαίνει φως και όλοι εμείς σας έχουμε ανάγκη!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ελένη Φιλίνη: «Τον θυμάμαι να με κυνηγάει ολόγυμνος – Άρπαξα ένα μπουκάλι ουίσκι να του το φέρω στο κεφάλι»(βίντεο)

Λιγνάδης για το όργιο φημών: Συνεχίζω να ασκώ τα καθήκοντά μου στο Εθνικό

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ