Επιστημονικό και καλλιτεχνικό ρεσιτάλ που γαληνεύει τις ψυχές των ανθρώπων με νότες μουσικής και ταυτόχρονα τους χαρίζει βελτιωμένη αυτοπεποίθηση, προσφέροντας λευκά χαμόγελα, δίνει εδώ και χρόνια ο οδοντίατρος-καλλιτέχνης δόκτωρ Πάρις Αμοργινός!
Tης ΑΛΕΞΙΑΣ ΣΒΩΛΟΥ
O Πάρις Αμοργινός χαρίζει λευκά χαμόγελα αυτοπεποίθησης στους ευχαριστημένους ασθενείς του
Αν αντιμετωπίσουμε την αισθητική οδοντιατρική σαν μια υψηλή τέχνη, τότε μπορούμε να πούμε ότι ο Πάρις Αμοργινός είναι ένας γιατρός-καλλιτέχνης με δύο όψεις. Τη μία όψη συνθέτει ο επιστήμων που διορθώνει κάθε ατέλεια λειτουργική και αισθητική στις οδοντοστοιχίες, δημιουργώντας φωτεινά χαμόγελα. Η άλλη όψη αποκαλύπτει τον καλλίφωνο τραγουδοποιό, καλλιτέχνη, μουσικό, διευθυντή ορχήστρας, που πρωτοστατεί σε πολιτιστικές εκδηλώσεις οι οποίες «αγγίζουν» την ψυχή.
Αφιέρωμα στον Μ. Κακογιάννη
Ο ακούραστος γιατρός τις ώρες που δεν «διευθύνει» το ιατρείο του σκυμμένος πάνω από τα πρόσωπα των ασθενών του, διευθύνει ορχήστρες μαγεύοντας τον κόσμο που τον παρακολουθεί με τη μουσική του. Καθώς έχει εξαιρετική φωνή, τραγουδά συχνά και όχι μόνο στο μπάνιο του!
«Έχω τραγουδήσει και δημόσια σε μια εκδήλωση με τον Θανάση Πολυκανδριώτη, κάναμε ένα αφιέρωμα στον μεγάλο μας Μιχάλη Κακογιάννη, όπου μέσα στην παρουσίαση των έργων του, έτσι όπως ήμασταν στην παρέα -γιατί είχα την οργάνωση όλης αυτής της εκδήλωσης και με τη συγκατάθεση της Ξένιας Καλδάρα-, αποφασίσαμε να το κάνουμε στο “Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης”. Είπαμε να πω κι ένα τραγούδι. Τότε ο Μιχάλης Κακογιάννης μου είπε: “Σας ευχαριστήθηκα”. Ήμουν ο οδοντίατρός του, ήμασταν φίλοι με τον Μιχάλη», θυμάται ο Πάρις Αμοργινός.
Η καλλιτεχνική σταδιοδρομία του ξεκίνησε το 2000 και οι εκδηλώσεις στις οποίες πήρε μέρος άφησαν εποχή, όπως το φεστιβάλ κλασικής μουσικής που πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγίας της Τήνου. Μιλώντας για εκείνη τη μαγική βραδιά, ο Πάρις Αμοργινός αναπολεί: «Μου έγινε μια πρόταση από το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού να κάνουμε ένα φεστιβάλ εκεί. Έτσι πρότεινα να το κάνουμε στον προαύλιο χώρο της Παναγίας, τις ‘‘Νύχτες ∆ημιουργίας’’, και στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού. Έγινε για πρώτη φορά στην Ιστορία και μάλιστα βρήκε υποστηρικτές, μεταξύ άλλων τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη ∆ωρόθεο. Η πρότασή μου ήταν να ανεβάσουμε σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς, όπως και κλασικού ρεπερτορίου έργα, με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βουλγαρίας, όπου είχα τη χαρά να έχω συνεργαστεί και στο φεστιβάλ του Πολιτιστικού Κέντρου Μαργαρίτες Κρήτης σε έργα Ελλήνων και ξένων, με απαγγελίες ποιημάτων από τη Μαρία Τζομπανάκη και τον Γρηγόρη Βαλτινό. Έχω κάνει πολλά ως καλλιτεχνικός διευθυντής για συναυλίες και φεστιβάλ, αλλά και δισκογραφία. Μια εξαιρετική συνεργασία είναι η βραδιά που κάναμε, το ‘‘Τριτών Πρόγραμμα”».
Στις εκδηλώσεις που πρωτοστάτησε ο Πάρις Αμοργινός κατάφερε να συγκεντρώσει μέχρι και 100 καλλιτέχνες από το Μέγαρο και τη Λυρική. Στο «Τριτών Πρόγραμμα» παρουσιάστηκαν κυρίως κλασικού ρεπερτορίου σολίστ και συνθέτες, αλλά και πιο σύγχρονα έργα. Εκεί συνεργάστηκε με τους: Λογιάδη, Πλατύραχο, Πετσάλη, Σουρβίνο, Τζομπανάκη, Λοτσάρη, Καλαντζή, Μπουζάνη, Κοτρωνάκη, Tangarto, Τηγανούρια… Ήταν πάρα πολλοί.
Στο Κίεβο
Με τον Γιώργο Μεσσάλα παρουσίασαν το έργο «Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Νικολάι Γκόγκολ στο Κίεβο, στο Φεστιβάλ Βιλντίνια. Στο συγκεκριμένο φεστιβάλ το κοινό ήταν καλλιτέχνες, επαγγελματίες απ’ όλο τον κόσμο, σε σχέση με ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Στην εύλογη ερώτησή μου αν ασχολείται με τη μουσική στον ελεύθερο χρόνο του, μου απαντά γελώντας πως δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος και συνεχίζει λέγοντας πως «όταν αγαπάς κάτι βρίσκεις τον χρόνο να το κάνεις». Η μουσική είναι το χόμπι του, η ζωή του, ο δικός του τρόπος να ηρεμήσει την ψυχή του και να επικοινωνήσει με τον κόσμο. Όπως λέει χαρακτηριστικά: «Είναι αδύνατον να βγάλεις χρήματα από την κλασική μουσική. Όλη αυτή η προσπάθεια είναι προσωπική σε επίπεδο χρόνου και χρήματος. ∆εν υπάρχουν φορείς. Πάνω απ’ όλα είναι ο άνθρωπος κι όχι τα Pin».
[postgallery]
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί