Ford Ranger Raptor, με 27,2 εκατοστά ελάχιστη απόσταση από το έδαφος και μοναδικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής!
Η Ford είναι η πρώτη εταιρία που έκανε το μεγάλο βήμα και έφερε και στην Ευρώπη ένα από τα ικανότατα εκτός δρόμου, ιδιαίτερα, SUT (Sport Utility Trucks), το Ranger, το 2018 .
Ένα pick-up, ένα «αγροτικό» που λέμε και εδώ στο… Ελλάντα, με ιδιαίτερες, ξεχωριστές, μοναδικές, εκτός δρόμου ικανότητες, είτε αυτό αφορά τη γρήγορη κίνηση σε κακούς δρόμους είτε την απόλυτη off road περιπέτεια εκεί που τελειώνει οτιδήποτε μπορεί κάποιος να ονομάσει… δρόμο!
Για να μπουν και οι έμπειροι off roaders στην ιδέα που κρύβεται πίσω από το Ranger, έχουμε κάτι αντίστοιχο με ένα ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, το οποίο έχουμε εξελίξει με την τοποθέτηση όλων σχεδόν των απαραίτητων για εκτός δρόμου κίνηση αξεσουάρ, με στόχο να το κάνουμε ένα απόλυτο όπλο. Ακριβώς αυτό είναι το Ranger. Απλώς εξελιγμένο από την ίδια την εταιρεία πάνω στο ιδεολογικό πλαίσιο «δεν πρέπει να σταματά πουθενά» ή πιο λογικά «πρέπει να πηγαίνει πιο μακριά από οποιοδήποτε όχημα μαζικής παραγωγής».
Αν μάλιστα σκεφτεί κάποιος ότι στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν μείνει ελάχιστα, λιγότερα ίσως και από 5, καθαρόαιμα εκτός δρόμου μοντέλα, η ιδιότητα αυτή του Raptor ακούγεται προκλητική!
Παρότι η όλη ιδέα προέρχεται από τα επίσης ικανότατα «αμερικανάκια» F150 και Broncho, το Ranger δεύτερης γενιάς έχει καταγωγή από την Αυστραλία. Κάτι που εμείς θεωρούμε θετικό, μια και στην Ωκεανία η εκτός δρόμου κίνηση είναι μία αναγκαιότητα, καθώς και είναι ελάχιστα κατοικημένη, και οι αποστάσεις που πρέπει να διανύσει κάποιες σε έρημο τεράστιες. Στην Αυστραλία εδρεύουν και κάποιες από τις πιο γνωστές εταιρείες εξελιγμένου off road εξοπλισμού (ARB, Old Man Emu κ.λπ.).
Τι μας παραδίδει λοιπόν η Ford με το Ranger Raptor; Ένα πραγματικά τεράστιο τετράθυρο φορτηγάκι, με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα, πλάτος πάνω από δύο μέτρα και ύψος λίγο μικρότερο από το πλάτος.
Το συρόμενο ηλεκτρικά κάλυμμα της καρότσας είναι πλέον εγκεκριμένο από το υπουργείο και απόλυτα χρηστικό για το αυτοκίνητο.
Οι ζάντες ελαφρού κράματος 17΄΄ φορούν ελαστικά παντός εδάφους (All-Terrain) σε διαστάσεις ελαστικών 285/70 R17.
Το καθαρό βάρος είναι κάπου πάνω από τους 2,5 τόνους, το μeικτό λίγο πάνω από τους 3,1 τόνους. Αυτό μας δίνει ένα ωφέλιμο κάτω από τα 600 κιλά, λίγα σίγουρα για καθαρά επαγγελματική χρήση.
Αλλά ποιος θα το πάρει για επαγγελματικό;
Αυτά που εντυπωσιάζουν είναι η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, που είναι 27,2 εκατοστά, και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που δύσκολα θα συναντήσει κανείς σε άλλο τετράτροχο παραγωγής.
Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ένας V6 βενζίνης 3 λίτρων EcoΒoost Twin-Τurbo με απόδοση 292 PS και 491 Nm ροπής! Είναι χαρακτηριστικό ότι στην «αυστραλέζικη» έκδοση ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 100 ίππους περισσότερους, λόγω των πιο χαλαρών νόμων της σχεδιάστριας χώρας για τις εκπομπές ρύπων.
Παράλληλα, υπάρχει και η option για κινητήρα diesel, 2λιτρο, με απόδοση 210 ίππους.
Το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο με converter, 10 σχέσεων. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται η αλλαγή σχέσεων από paddles στο τιμόνι, αλλά όλοι γνωρίζετε ότι στα κλασικά αυτόματα κιβώτια, όπως αυτό, ένα σύστημα αλλαγών δύσκολα μπορεί να υπερκεράσει τις αυτόματες μεταβάσεις από τη μία ταχύτητα στην άλλη. Και εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, αφού οι αλλαγές δεν είναι σε σειρά, όπως συνήθως, αλλά το κιβώτιο μπορεί να μεταβαίνει στην αναγκαία σχέση για την ικανοποίηση των αναγκών του mode χρήσης και των απαιτήσεων του χρήστη!
Τι άλλο σημαντικό έχουμε;
- Κλείδωμα εμπρός και πίσω διαφορικού & 4 επιλογές μετάδοσης κίνησης: 2H, 4A, 4H & 4L
- Aνάρτηση Ford Performance με αμορτισέρ της FOX, σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με αυτά της πρώτης γενιάς.
- 7 επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης (Drive Modes): Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand & Baja.
- Adaptive Cruise Control, ακόμη και εκτός δρόμου!
- Κάμερα θέασης 360ο. Off road επικεντρώνεται στο εμπρός τμήμα, δείχνοντας το πού θα πατήσει προσεχώς το αυτοκίνητο.
- Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέγει ξεχωριστά τα modes για το σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση και τον ήχο του κινητήρα (!).
Αυτά, μαζί με ένα σωρό πράγματα ακόμη, συνθέτουν ένα από τα πιο ικανά αυτοκίνητα εκτός δρόμου σήμερα!
Πώς λειτουργούν όλα αυτά;
Μεγάλο ρόλο παίζει η επιλογή του σωστού mode. Στην άσφαλτο το βάρος και τα αμορτισέρ περιορίζουν σχετικά την άνεση, που είναι όμως καλύτερη από το αναμενόμενο λόγω των προδιαγραφών, αλλά και σε σχέση με αντίστοιχα αυτοκίνητα, τόσο SUT όσο και άλλα καθαρόαιμα εκτός δρόμου.
Σε χωματόδρομο; Το Baja mode προσαρμόζει τα πάντα για την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη κίνηση, όποιο και αν είναι το έδαφος.
Η διαφορά δεν έρχεται στον καλό χωματόδρομο, όπου το Raptor απλώς ισοφαρίζει ακόμη και τα καλύτερα του είδους.
Ανάρτηση
Το πλεονέκτημα είναι το ότι η ανάρτηση της FOX «καταπίνει» με απίστευτη ευκολία τις όποιες ανωμαλίες στους δύσκολους χωματόδρομους. Στην αρχή αρνείσαι να το πιστέψεις και αφήνεις το γκάζι μόλις δεις τις ανωμαλίες. Στη συνέχεια μένεις οn-power σε κάθε περίπτωση που θα μηδένιζε την ταχύτητα ακόμη και των καλύτερων, ακόμη και των μετά την αγορά εξελιγμένων.
Περνάς με όλα πάνω από οτιδήποτε και προβληματίζεσαι μόνο από το μέγεθος, που δεν ταιριάζει απόλυτα με τους ορεινούς ελληνικούς δρόμους και τα All-Terrain ελαστικά που έχουν πιο μαλακά ελαστικά από ό,τι θα ήθελες οριακά και δημιουργούν ένα μικρό πλανάρισμα που δεν σε αφήνει να στρίψεις flat out με ένα όχημα σχεδόν 3 τόνων!
Τιμόνι, φρένα, ζύγισμα και βέβαια ανάρτηση σε καμία περίπτωση δεν δημιουργούν πρόβλημα. Σε καμία περίπτωση δεν έχουν αντίπαλο ακόμη και σε after market λύσεις, όσο εξελιγμένες και αν είναι αυτές.