Ο Φώτης Δεληβοριάς, ο πατέρας του τραγουδοποιού Φοίβου Δεληβοριά, με μια ανάρτησή του στα social media απαντά στον Αδωνι Γεωργιάδη, τη Λίνα Μενδώνη και στον Στέλιο Πέτσα για τις δηλώσεις και τα μέτρα που πήραν σχετικά με τους ανθρώπους του Πολιτισμού.
«Δεν είναι η πρώτη φορά που υπουργοί της ΝΔ όπως ο Αδωνης και η Μενδώνη εκδηλώνουν την εχθρότητά τους απέναντι στον πολιτισμό και τους ανθρώπους που τον τίμησαν και τον τιμούν και μερικοί έκαναν γνωστή την Ελλάδα στον κόσμο» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο Φώτης Δεληβοριάς, στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, προσθέτει ότι «παραφράζοντας την ρήση του Χαρίλαου Φλωράκη ότι σε 100 χρόνια κανείς δεν θα μας θυμάται ενώ τον Μίκη θα τον θυμούνται όλοι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε 20 χρόνια κανείς δεν θα θυμάται τον Αδωνη Γεωργιάδη και τη Μενδώνη ενώ θα θυμούνται αυτούς που ο Αδωνης βρίζει από τα κανάλια και η Μενδώνη μορφάζει αηδιαστικά ακούγοντας το όνομά τους».
Ο ίδιος συνεχίζει «αντιγράφω από το την ιστοσελίδα WOMANTOC μία άγνωστη ιστορία για τον Λουκιανό Κηλαηδόνη που έφυγε από τη ζωή, στις 7 Φεβρουαρίου του 2017, ήρθε στη δημοσιότητα λίγο καιρό μετά τον θάνατο του, κάνοντας το κοινό που τον αγαπούσε όσο λίγους Έλληνες τραγουδοποιούς να γελάσει και να βουρκώσει παράλληλα από συγκίνηση με το μεγαλείο του Μάνου Χατζιδάκι και φυσικά με το σημαντικότητα του ίδιου του Λουκιανού. Μία ιστορία που λέγεται ότι είχε διηγηθεί ο ίδιος ο Μάνος Χατζιδάκις στον κύκλο του λίγο καιρό αφότου συνέβη. Ήταν το 1980 όταν ο τότε πρωθυπουργός Γεώργιος Ράλλης είχε αναφέρει στη Βουλή τρεις φορές το όνομα του Λουκιανού Κηλαηδόνη ως παράδειγμα προς αποφυγήν σε σχέση με την μουσική που θα έπρεπε να ακούνε οι νέοι» αναφέρεται στο δημοσίευμα.
«Ο Μάνος Χατζιδάκις, ιδρυτής και διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος, είχε ένα αλάνθαστο αισθητήριο στο να διακρίνει τους νέους δημιουργούς που άνοιγαν δρόμους σε κάθε μορφή τέχνης, ιδιαίτερα στην μουσική και κόντρα στα εμβατήρια της εποχής. Και φυσικά τους προέβαλε μέσω του Τρίτου Προγράμματος. Είναι η εποχή της Λιλιπούπολης.
Έπαιζε λοιπόν ο Χατζιδάκις μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη σχολιάζοντας πόσο σημαντικό και πρωτοπόρο είναι το έργο του.
Ενοχλημένος ο τότε υπουργός Πολιτισμού Κ. Τσαλδάρης, ο επονομαζόμενος “Νανάς” με το χαρακτηριστικό τικ στο πρόσωπο, τηλεφώνησε στον Μάνο Χατζιδάκι για να τον επιπλήξει -αν ήταν δυνατόν ποτέ να γίνει κάτι τέτοιο- επειδή μετέδιδε Κηλαηδόνη. Ο Μάνος Χατζιδάκις του απάντησε με τρεις λέξεις:
«Νανά, είσαι βλάξ». Και κλείνοντάς του κατάμουτρα το τηλέφωνο έδωσε εντολή στους συνεργάτες του να παίζουν μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη για ολόκληρη την υπόλοιπη μέρα».
Δείτε την ανάρτησή του:
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Φοίβος Δεληβοριάς, λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα σχετικά με τα μέτρα στήριξης από την πολιτεία προς τους καλλιτέχνες που πλήττονται από την πανδημία του κορωνοϊού, ξέσπασε στα social media με ένα κείμενο γεμάτο οργή και απογοήτευση.
Ο γνωστός τραγουδοποιός έκανε λόγο για «τίτλους τέλους για τους συνθέτες-στιχουργούς», τονίζοντας πως «κανείς από τους ανθρώπους που ξέρω και ξέρετε δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς πνευματικά δικαιώματα».
Ακολουθεί η ανάρτηση του Φοίβου Δεληβοριά:
«ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ;
Δυστυχώς, αγαπητοί φίλοι, το πιο μαύρο σενάριο των φόβων μας επιβεβαιώθηκε. Τίτλοι τέλους για τους συνθέτες-στιχουργούς. Κανείς από τους ανθρώπους που ξέρω και ξέρετε δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς πνευματικά δικαιώματα.
Οι συνθέτες και οι στιχουργοί δεν δίνουν συναυλίες ως γνωστόν, άρα η καταστροφή τους είναι θέμα ημερών.
Κι εμείς που δίναμε, δεν μπορούμε με όποια καλή προαίρεση αυτό το καλοκαίρι (και μάλλον για ένα χρόνο και περισσότερο από τώρα) να τις κάνουμε γιατί πέραν του υγειονομικού κινδύνου, δεν βγαίνουν με τίποτα οικονομικά. Κάντε τους λογαριασμούς και θα το δείτε. Δεν μιλάω καν για τους νέους τραγουδοποιούς οι οποίοι θα συνθλιβούν.
Σας αποχαιρετώ λοιπόν.
Είμαι απελπισμένος και για μένα και την οικογένειά μου και για όλους μας. Δούλεψα μια ζωή πληρώνοντας πάντα τους φόρους μου και χωρίς να πάρω ποτέ ούτε ένα ευρώ από το κράτος. Την πρώτη φορά που -λόγω καταστροφής- χρειάζομαι ένα σχέδιο από αυτό για να μην καταστραφώ, αυτό με πολεμά.
Στη συνέντευξη ειπώθηκε κάποια στιγμή: «δεν έχει σημασία που δεν είχαμε στο πρόγραμμά μας τίποτα για τον Πολιτισμό: εκλεγήκαμε και θα εκλεγούμε πάλι». Τι νόημα είχε αυτή η φράση;Έχουν δηλ. ήδη ζυγίσει την απώλεια του τραγουδιού και των ανθρώπων του από το εθνικό γίγνεσθαι; Σκέφτηκα ότι κάτι ίσως παρανόησα εγώ.
Αυτό όμως που παρανοήθηκε σίγουρα είναι το εξής : ο Σταύρος Ξαρχάκος χρησιμοποίησε σε πρόσφατο κείμενό του τη λέξη «επαίτες» ειρωνικά, για να εξηγήσει πώς αντιμετωπιζόμαστε από τους ιθύνοντες όταν ζητάμε να μας δουν ως επαγγελματίες.Και όμως δόθηκε η εντύπωση -σε κυβερνητική συνέντευξη τύπου- πως ο ίδιος αυτοαποκαλείται «επαίτης» και «κάνει κακό στον κλάδο». Θα αλλάξουν και οι έννοιες λοιπόν, στη νέα εθνική σελίδα που ανοίγεται μετά το οριστικό τέλος του τραγουδιού;
Θα προχωρήσουμε σε καθολικές απαγορεύσεις των έργων μας, θα το κάνουμε μεγάλη είδηση στο εξωτερικό που -εν αντιθέσει με εδώ- όλοι οι Οργανισμοί Πνευματικών Δικαιωμάτων ενισχύθηκαν μέσα στην πανδημία. Είναι η έσχατη λύση απελπισίας στην οποία μας οδηγούν.
Οι άνθρωποι του τραγουδιού στήριξαν -χωρίς ποτέ να το κάνουν θέμα- πολλούς ανθρώπους στην καταστροφή τους. Σας ευχαριστούμε από την καρδιά μας για τη δική σας στήριξη.
Θα τη χρειαστούμε έμπρακτα και τις επόμενες μέρες: αν δεν ανακοινωθεί άμεσα κάτι για την ενίσχυση των Οργανισμών Πνευματικών Δικαιωμάτων, θέλουμε να μας βοηθήσετε όλοι στην μαζική απαγόρευση των τραγουδιών μας.Και σε όποιο άλλο μέτρο προστασίας της ζωής μας -μαζικές μηνύσεις κλπ- αποφασίσουμε».
Πηγή: protothema.gr