Πάτρα: Mια ζωγραφιά της μικρής Τζωρτζίνας Δασκαλάκη και η ανάλυση της Παδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή προκάλεσαν την «έκρηξη» της μητέρας της Ρούλας Πισπιρίγκου.
Η ζωγραφιά επρόκειτο να παρουσιαστεί (χθες βράδυ) στην εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη «Φως στο Τούνελ» όμως το περιεχόμενο διέρρευσε ήδη από τη νύχτα της Πέμπτης από τον ερευνητή – δημοσιογράφο Χάρη Φλουσκούνη (Χάρης Βεραμόν), που έκανε εκπομπή στο «space» με τη συμμετοχή άνω των 2.000 ατόμων, μεταξύ αυτών και πολλών Πατρινών. Στο διαδικτυακό «πάνελ», κάποια στιγμή εμφανίστηκε η κ. Μπογιατζή, η οποία έκανε μία συγκλονιστική ανάλυση της ζωγραφιάς του 9χρονου παιδιού.
Την υποψήφια διδάκτορα στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – ενώ όλοι έλεγαν τις απόψεις τους χωρίς κάμερα – φαίνεται να παρακολουθούσε και η μάνα της Τζωρτζίνας. Έτσι, όταν διαβάστηκε η ανάλυση της Παιδοψυχολόγου, αυτή αντέδρασε.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, έστειλε μηνύματα στην κ. Μπογιατζή και την «απείλησε» με μήνυση, ενώ με έντονο ύφος την κάλεσε «να μην ασχοληθεί ξανά με τα παιδιά της, με τη φράση «ποια είσαι εσύ που ερμηνεύεις τη ζωγραφιά του παιδιού μου και πού ξέρεις ποια χρονική στιγμή την έκανε;».
Το γεγονός γνωστοποιήθηκε στο κοινό και αρκετοί αντέδρασαν. Η επιστήμονας, ωστόσο, επιμένει στην άποψη και ανάλυση που έκανε, παρά τις απειλές της κ. Πισπιρίγκου.
Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» μίλησε με την Παιδοψυχολόγο και επιβεβαίωσε τα μηνύματα που της έστειλε η μητέρα των 3 κοριτσιών. Ωστόσο, δεν αποκάλυψε το ακριβές «απειλητικό» περιεχόμενό τους.
Θα πρέπει να τονιστεί πως η Ρούλα Πισπιρίγκου της είπε ότι η επίμαχη ζωγραφιά «έγινε με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας και ότι ο άγγελος… είναι η ίδια η μητέρα». Η παιδοψυχολόγος τονίζει όμως πως…«δεν είναι δυνατόν ένα παιδί να ζωγραφίζει ως άγγελο τη μαμά του όταν αυτή ζει!»
Τη συγκεκριμένη ζωγραφιά της μικρής Τζωρτζίνας αναλύει σε ανάρτηση στο Facebook η Παιδοψυχολόγος – Λογοπαθολόγος, Χριστίνα Μπογιατζή και τα συμπεράσματά της πραγματικά σοκάρουν.
Γράφει συγκεκριμένα:
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιάς, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακρυά.
2. Κάνω κούνια: παραμένω παιδί. Είμαι δυναμική, μου αρέσει η κίνηση.
3. Σχήμα δέντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστώ. Κινδυνεύω.
4. Κίτρινη κούνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.
5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακριά.
6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δώστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλάβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμένο με κόκκινο χρώμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια από εκείνους που αισθάνομαι οτι ανήκω μαζί τους, π.χ. όποιον ενδιαφέρεται.
7. Φωτεινότητα στην καρδιά: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!
8.Σχήμα αγγέλου/ πτηνού με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε άγγελος, πέθανε. Η μύτη της κάτι λέει για το θάνατό της, όμως έγινε ΚΑΙ πουλί/πτηνό πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιώθω ανασφάλεια.
9.Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτό που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ιδιο.
10. Κεντρική φιγούρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο διπλα στην αδερφη μου είναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολύ συγκεχυμένο, τερατώδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδελφής μου, όμως εκείνη βγαίνει από το σχήμα σιγά σιγά και σώζεται από αυτό το πρόσωπο. Το πρόσωπο είναι ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΟ, δεν είναι η αδερφή μου.
11. Πράσινος άγγελος: Η αδελφή μου ΦΕΥΓΕΙ από το μαυρισμένο πρόσωπο με τα μακριά χέρια. Διαφοροποιείται.
12. Δεξιά θέση αγγέλου στη ζωγραφιά: Η αδελφή μου (ΙΡΙΔΑ) είναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατί μετά την παιδική ηλικία της κούνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω από αυτό γιατί βρίσκομαι αριστερά, μακριά.
13. Πατέρας πουθενά. ΑΦΑΝΤΟΣ.
14. Μεικτά χρώματα πλαισίου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατί θέλω να είμαι μακριά του, δεν θέλω να γίνω άγγελος, το κόκκινο είναι γιατί συμπεριλαμβάνομαι εφόσον το βλέπω από μακριά.
15. Μαύρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιόριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο.
Στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι» μίλησε η Χριστίνα Μπογιατζή, παιδοψυχολόγος, η οποία ανέλυσε ζωγραφιά που έκανε η Τζωρτζίνα λίγο πριν φύγει από τη ζωή, σε ανάρτησή της.
«Εμένα με έχει συγκλονίσει όλο αυτό από την αρχή και παρακολουθώ βήμα – βήμα ό,τι βγαίνει στην επιφάνεια γιατί ψάχνω βαθιά αίτια σε κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, κάτι βαθύ που μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό. Όταν παρέλαβα τη ζωγραφιά την είδα ως μικτή, και όχι ως δύο διαφορετικές ζωγραφιές. Η ανάλυση που έκανα δεν αναιρείται από το γεγονός ότι πρόκειται για δύο ζωγραφιές. Υπάρχει μια λεγόμενη εσωτερική συνοχή που σημαίνει ότι ό,τι βλέπω στη μία ζωγραφιά ισχύει και για την άλλη», σημείωσε η κ. Μπογιατζή.
«Στη ζωγραφιά με την κούνια βλέπουμε κάτι που μας προϊδεάζει για φόβο. Βλέπω μια κρεμάλα, και όχι ένα δέντρο. Βλέπω ένα παιδί στην κούνια που περιβάλλεται από το κίτρινο, που είναι η διαύγεια, είναι αυτό που καταλαβαίνουμε. Αυτό αν μεταφερθεί στην άλλη ζωγραφιά, επίσης θα δω κίτρινο και η καρδιά είναι πολύ φωτεινή. Το παιδάκι στην κούνια είναι αριστερά στην εικόνα. Το παιδί κρατάει θέση τέτοια ώστε να βλέπει από μακριά. Δεν είναι στο κέντρο να εκτίθεται. Στην άλλη ζωγραφιά με την καρδιά, δεν βρίσκεται πουθενά ένα παιδί που κοιτάζει. Είναι κάποιος ενήλικας θεωρώ, και δεξιά είναι ένα ον, είτε πτηνό, είτε άγγελος», συνέχισε την ανάλυσή της.
«Το συμπέρασμα από τις δύο ζωγραφιές είναι ότι είναι ένα παιδί που κοιτάζει μέσα σε μια καρδιά, το περιεχόμενο της οποίας είναι κάτι συγκρουσιακό και σχεδόν μεταφυσικό. Με προβλημάτισε που η μύτη του πουλιού στη ζωγραφιά διαφοροποιήθηκε τόσο πολύ από το υπόλοιπο σώμα. Αυτό δείχνει ότι κάτι συμβαίνει στη μύτη, ότι εστιάζω στη μύτη. Το παιδί στην κούνια που είναι χαμογελαστό, δείχνει ότι είναι χαρούμενο και όταν κάνει κούνια νιώθει ικανοποίηση. Τα παιδιά όταν κάνουν κούνια ηρεμούν», τόνισε.
«Η μητέρα επικοινώνησε μαζί μου, αλλά δε θέλω να συζητήσω κάτι παραπάνω πάνω σε αυτό. Της πρότεινα ό,τι θέλει από εμένα να της το αναλύσω», είπε κλείνοντας η κ. Μπογιατζή.
«Πρέπει να αναλυθούν οι εκδορές»
Στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι!» μίλησε σχετικά με την υπόθεση και ο κ. Γρηγόρης Λέων, ιατροδικαστής και πρόεδρος των ιατροδικαστών.
«Η ίδια η μητέρα, επιβεβαίωσε τις εκδορές που καταγράφει σαφώς η συνάδελφος που έχει συντάξει την ιατροδικαστική έκθεση και μένει να αναλυθούν αυτές οι εκδορές. Η μητέρα ανέφερε ίσως ότι προκλήθηκαν από την πτώση ενός βιβλίου στη συγκεκριμένη περιοχή, ανέφερε τη χρησιμοποίηση νυχιών. Ένα σενάριο είναι το παιδί να προσπαθεί να αποφύγει μια απόφραξη. Περιμένουμε από τους συναδέλφους να μελετήσουν τις εκδορές γιατί υπάρχουν πολλά σενάρια», εξήγησε ο κ. Λέων.
«Ως προς το έκζεμα του μωρού, εγώ περιμένω να δω μία σελίδα που λείπει από την ιατροδικαστική έκθεση της συναδέλφου από την Πάτρα, όπου θα καταγράφονται λεπτομερώς οι κακώσεις που βρήκε, και τότε μπορούμε να σχολιάσουμε αν πρόκειται για δερματική βλάβη ή κάτι άλλο», πρόσθεσε.
«Ουσιαστικά έχουμε μια εξαιρετική παθολογοανατομική εξέταση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ως προς τα ευρήματα, είναι ξεκάθαρα. Πρέπει να γίνει επαναξιολόγηση και επανεκτίμηση για το τι συνέβη και πώς αυτά τα ευρήματα μας δίνουν μια αιτία θανάτου. Δεν πρόκειται για απλή υπόθεση. Ακόμα και το σενάριο του ασφυκτικού θανάτου, παρότι τα ευρήματα μπορεί να το θεωρούν πιθανό σενάριο, οι αιτίες θανάτου που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν το θεωρούν πιθανό. Χρειάζεται να προχωρήσουν οι επαναξιολογήσεις», τόνισε κλείνοντας ο κ. Λέων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πάτρα: Τι λέει η μητέρα για τις εκδορές στη μύτη της Μαλένας και τον ερεθισμό στο στόμα της Ίριδας – Τι ψάχνουν οι ιατροδικαστές (βίντεο)
Πάτρα:«Το μεγαλύτερο κοριτσάκι παρακολουθούσε σοκαρισμένο το αδελφάκι του…»
Η γιαγιά των κοριτσιών
Η μητέρα της Ρούλας Πισπιρίγκου, Ελένη Λεγάτου, μίλησε στον ANT1. «Είμαι καταβεβλημένη. Δεν έχουν δείξει κανένα σεβασμό στον θάνατοτριών παιδιών. Eχω να πω ότι όλοι οι δημοσιογράφοι που έχουν βγει στην τηλεόραση πατάνε πάνω στον θάνατο των παιδιών και σε μία μάνα που τη στοχοποιεί όλη η κοινωνία. Ντρέπομαι πραγματικά. Λίγη τιμή και σεβασμό σ’ αυτή την τραγωδία που έχει συμβεί. Θα έρθει η ώρα που θα μιλήσω, όχι τώρα όμως. Ας περιμένουνε τις εξετάσεις, ας βγάλουν κάποιο πόρισμα και θα μιλήσουμε κι εμείς οι συγγενείς. Θα μπορέσουμε κι εμείς να πούμε περισσότερα πράγματα» ανέφερε.
Το «Ανθρωποκτονιών» κατεβαίνει στην Πάτρα
Το απόλυτο «θρίλερ» των τελευταίων δεκαετιών, με τα 3 νεκρά παιδιά στην Πάτρα, εξελίσσεται και συνεχίζει να καθηλώνει.
Οπως τονίζουν στελέχη του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής, η έρευνα έχει φτάσει στο 25-30% κι έχει δημιουργηθεί η εικόνα για το τι φαίνεται να έχει συμβεί με τον θάνατο των παιδιών, αρχής γενομένης από τη Τζωρτζίνα. Η στόχευση δεν έχει αλλάξει καθόλου, παρά τους ισχυρισμούς που διατυπώνονται. Έχουν ληφθεί σημαντικά στοιχεία από το «Ωνάσειο» και ακολουθούν στοιχεία και αναφορές από το «Αγλαΐα Κυριακού».
Τα επόμενα 24ωρα θα έλθει κλιμάκιο αξιωματικών της ΕΛΑΣ στην Πάτρα, για να πάρουν διαδοχικές καταθέσεις από γιατρούς και νοσηλευτές του «Καραμανδανείου», της «ΜΕΘ ΠΓΝΠ» και της Παιδιατρικής Κλινικής του ΠΓΝΠ, που αναμένεται να «δέσουν» ακόμα περισσότερο την υπόθεση.
Πηγή: megatv.com /pelop.gr