Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ειδικοί διαπραγματευτές για την απελευθέρωση των τεσσάρων ναυτικών

Κάτω από άκρα μυστικότητα εξελίσσεται η υπόθεση της απαγωγής από πειρατές τεσσάρων μελών του πληρώματός του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου «ΕΛΚΑ Αριστοτέλης», ενώ ήταν αγκυροβολημένο αρόδου στη Λομέ, πρωτεύουσα του Τόγκο.

Κορυφώνεται η αγωνία για τον 20χρονο δόκιμο μηχανικό – Υπό άκρα μυστικότητα εξελίσσεται η υπόθεση και κανείς δεν ξέρει ακόμα αν έχουν επικοινωνήσει οι πειρατές – Οι λόγοι πίσω από τη «σιγή ασυρμάτου» και πώς λειτουργούν σε τέτοιες περιπτώσεις οι ειδικοί διαπραγματευτές

Η εταιρεία έχει όλη την ευθύνη της διαπραγμάτευσης με τους απαγωγείς. Κανείς δεν ξέρει αν έχουν επικοινωνήσει οι πειρατές. Η σιγή ασυρμάτου δεν είναι «παραξενιά» των ανθρώπων της πλοιοκτήριας εταιρείας αλλά ακολουθούν συμβουλές από ειδικούς οι οποίοι καλούνται σε τέτοιες περιπτώσεις για να διαπραγματευτούν. Το αισιόδοξο είναι ότι οι απαγωγείς θέλουν ξεκάθαρα λεφτά και τίποτε περισσότερο αφού κάνουν business.

To ανησυχητικό είναι ότι θεωρούνται σκληροί άνθρωποι οπότε οι χειρισμοί πρέπει να είναι λεπτοί. Άγνωστό παραμένει το εάν έχουν ήδη επικοινωνήσει με την εταιρεία αφού ανά περίπτωση μπορεί να το κάνουν είτε άμεσα είτε να εμφανιστούν μετά από κάποιες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί, που είναι συνήθως Αμερικάνοι, κινούν τα νήματα. Συνήθως κάποιος από αυτούς πηγαίνει στο λιμάνι που έγινε η απαγωγή προκειμένου να κινηθεί άμεσα όταν κλειστεί η συμφωνία και για να είναι σε επαφή προσωπική με τις κατά τόπους αρχές.

Το ρεσάλτο έγινε ενώ το πλοίο είχε ρίξει άγκυρα έξω από το λιμάνι και περίμενε τη σειρά του για να πιάσει ντόκο. Όπως επισημαίνουν οι γνώστες το γεγονός ότι δεν ταξίδευε το πλοίο διευκόλυνε του πειρατές να «χτυπήσουν» αφού έχουν πολλούς τρόπους προσέγγισης. «Το θέμα είναι να μην σου ανέβουν στο πλοίο. Αν το πετύχουν τότε δύσκολα τους αντιμετωπίζεις» λένε στο «Θ» οι ειδικοί. Και φάνηκε αφού τραυματίστηκε ένας από τους ένοπλους φρουρούς που ήταν στο πλοίο.

Επίσης υπάρχουν δικηγορικές εταιρείες εξειδικευμένες σε τέτοιες υποθέσεις που εκπροσωπούν τους πειρατές ώστε να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις. Όλα αυτά κατά περίπτωση.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας (IMB), τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, στη Γουινέα πιάστηκαν όμηροι το 86% των ναυτικών που έπεσαν παγκοσμίως θύματα απαγωγής.

Το 2018 και ειδικότερα το τέταρτο τρίμηνο, στη θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας σημειώθηκαν 41 απαγωγές ναυτικών. Συνολικά στον Κόλπο της Γουινέας καταγράφηκαν 79 πειρατικές επιθέσεις την περσινή χρονιά. Το 2019 και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στην ίδια θαλάσσια περιοχή έχουν απαχθεί 57 ναυτικοί, ενώ 42 κρατούνται ακόμη όμηροι.

Στα νερά στον Κόλπο της Γουινέας, και ιδιαίτερα στην περιοχή που εκβάλει ο Νίγηρας, οι συνθήκες με το πέρασμα του χρόνου γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνες με αποτέλεσμα το εμπόριο στη δυτική Αφρική να πλήττεται και παράλληλα η λειτουργία των λιμανιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ