- Χρειάζεται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον πέντε με δέκα χρόνια, ώστε να επανέλθει το οικοσύστημα στην κατάσταση που βρισκόταν πριν σκεπάσει τις ακτές αυτό το… «μαύρο πέπλο»
- Σε Σαλαμίνα και Αττική πλέον δεν θα είναι τίποτα όπως πριν
- “Σε 20 μέρες οι παραλίες της Αττικής θα είναι καθαρότερες από πριν»
Μαύρες από το μαζούτ παραλίες, επιχειρήσεις που βλέπουν την κίνηση να πέφτει κατακόρυφα, εργαζόμενοι που χάνουν τις δουλειές τους, άνθρωποι του μόχθου που χάνουν το μεροκάματο καθώς στα ψαράδικα δεν πατάει ψυχή.
Σε Σαλαμίνα και Αττική πλέον δεν θα είναι τίποτα όπως πριν. Χρειάζεται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον πέντε με δέκα χρόνια, ώστε να επανέλθει το οικοσύστημα στην κατάσταση που βρισκόταν πριν σκεπάσει τις ακτές αυτό το… «μαύρο πέπλο».
Αν και αρχικά ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός είχε εμφανιστεί αισιόδοξος πως «σε 20 μέρες οι παραλίες της Αττικής θα είναι καθαρότερες από πριν» τελικά φαίνεται να πείστηκε από τις δηλώσεις επιστημόνων που μιλούν για μακροχρόνια οικολογική βλάβη αναγνωρίζοντας στον εαυτό του πως «κάνουμε και λάθη» όπως δήλωσε σχετικά το πρωί της Δευτέρας, μιλώντας στον Σκάι.
ΠΕΝΕΝ: Υπερήλικα και ελλιπώς συντηρημένα τα μικρά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού πλοίων
Υπερήλικα και ελλιπώς συντηρημένα χαρακτήρισε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού τα μικρά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού πλοίων με χθεσινή ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα η ΠΕΝΕΝ «ζητά από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Ε.Ν και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!! Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ».
Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα καθώς τα πιστοποιητικά του πλοίου ναι μεν είχαν λήξει, όμως όπως είπε, είχαν πάρει δίμηνη παράταση από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως προβλέπει ο νόμος, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές».
Τέλος προειδοποίησε πως η τέτοιου είδους πλοία αποτελούν «πλωτές οικολογικές βόμβες οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές».