Το Peugeot 208 είναι ίσως το πιο πλήρες supermini. Διαθέτει πέρα από βενζινοκίνητη έκδοση και αμιγώς ηλεκτρική. Βέβαια, αυτό που πλέον δεν θεωρείται σύνηθες, είναι η έκδοση πετρελαίου.
Στο βολάν ο ΓΙΆΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Εντός πόλης το γρήγορο τιμόνι και οι κόμπακτ διαστάσεις δείχνουν πως το αυτοκίνητο βρίσκεται στο στοιχείο του. Στο ταξίδι η χαμηλή κατανάλωση και η μεγάλη αυτονομία
καυσίμου λειτουργούν ως θετικά σε σχέση με τη βενζίνη
Η Peugeot, όμως, έχοντας επενδύσει στους κινητήρες πετρελαίου διατηρεί αυτή την επιλογή στην γκάμα της, για αυτούς που θα κάνουν χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο και θα επωφεληθούν από τη χαμηλή κατανάλωση ενός ντίζελ κινητήρα.
Για την ακρίβεια, ο 1.5 blue hdi στην περίπτωση του 208 αποδίδει 100 ίππους και 25 κιλά ροπής και εκπέμπει μόλις 85g CO2 ανά χιλιόμετρο.
Συνδυάζεται μόνο με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο της Peugeot και χρησιμοποιεί adblue για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου. H κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες μπορεί και να κατέβει κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τα 0-100 να έρχονται σε 11.4 δευτερόλεπτα.
Η κύλιση του ντίζελ 208 λίγο διαφέρει από της βενζίνης. Κύρια διαφορά είναι ο ελαφρώς αυξημένος θόρυβος από τον κινητήρα.
Κατά τα άλλα, η στιβαρή αίσθηση και η προοδευτική ανάρτηση ταιριάζουν καλά με τους ελληνικούς δρόμους.
Στον δρόμο η περίσσια ροπή του κινητήρα και το ουδέτερο και στιβαρό πλαίσιο σε κερδίζουν.
Σχεδίαση
Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά αν κινείσαι με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο οι ρεπρίζ επιταχύνσεις είναι αρκετά δυνατές για το χαρακτήρα.
Εντός πόλης το γρήγορο τιμόνι και οι κόμπακτ διαστάσεις δείχνουν πως το αυτοκίνητο βρίσκεται στο στοιχείο του. Στο ταξίδι η χαμηλή κατανάλωση και η μεγάλη αυτονομία καυσίμου λειτουργούν ως θετικά σε σχέση με τη βενζίνη.
Στο εσωτερικό το i cockpit και η σχεδίαση είναι από τα θετικά. Αυτό που λείπει είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής, που δεν υπάρχουν στην έκδοση active και πάνε πακέτο με τις ζάντες αλουμινίου αλλά και τα ηλεκτρικά πίσω παράθυρα της allure. Η σουίτα υποβοήθησης του οδηγού παραμένει πλούσια και διαθέτει μεταξύ άλλων σύστημα διατήρησης λωρίδας αλλά και αυτόματο φρενάρισμα.
Οι χώροι για τους πίσω δεν είναι από τα δυνατά στοιχεία του 208 με το πορτ-μπαγκάζ των 311 λίτρων να είναι καλό για την κατηγορία.
Η ντιζελοκίνητη έκδοση του καλύτερου αυτοκινήτου για το 2020, θυμίζει περισσότερο έναν καθημερινό σύμμαχο παρά είδος πολυτελείας.
Έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ενός supermini και απευθύνεται σε κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα και θα επωφεληθεί από την οικονομία καυσίμου, με τιμή για την έκδοση active της δοκιμής τα 17.800 ευρώ.