Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

PEUGEOT 208e: Καλές επιδόσεις µε αυτονομία ως και 300 χλµ.!

Το 208 φέρνει μια νέα εποχή στα supermini. Είναι ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που αποκτά και ηλεκτρική έκδοση. Είναι και από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας που έχουν ουσία μιας και συνδυάζει καλές επιδόσεις με αρκετά μεγάλη αυτονομία που στον πραγματικό κόσμο μπορεί και να αγγίξει τα 300 χιλιόμετρα.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Στη θέση του βενζινοκινητήρα βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύνολο 136 ίππων και 26 κιλών ροπής

Στη θέση του βενζινοκινητήρα βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύνολο 136 ίππων και 26 κιλών ροπής. Το κιβώτιο είναι το σύνηθες στα ηλεκτρικά μίας σχέσης.

Οι επιδόσεις είναι πολύ αξιόλογες, με τα 0-100 να έρχονται σε 8,1 δευτερόλεπτα. Η ουσιαστική διαφορά, βέβαια, είναι ότι η μέγιστη ροπή αποδίδεται μόλις στις 350 σαλ με τις άμεσες επιταχύνσεις να θυμίζουν gti αυτοκίνητο. Η κατανάλωση φτάνει τις 18.8 kwh /100, με αυτονομία εύκολα πάνω από 250 χιλιόμετρα και κόστος κίνησης γύρω στα 3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Βέβαια, η μπαταρία σε οικιακή πρίζα θέλει σχεδόν μια ολόκληρη μέρα για να φορτίσει, με τη λύση του wallbox να κατεβάζει τον χρόνο στις περίπου 7 ώρες.

Η κύλιση είναι εξαιρετική. Η απουσία θορύβου από τον κινητήρα και η καλή ηχομόνωση αναβαθμίζουν την αίσθηση. Η ανάρτηση λόγω των 300 επιπλέον κιλών είναι λίγο πιο απότομη αλλά δε υποβαθμίζει την ποιότητα και την άνεση.

Επιλογές

Στις καθημερινές μετακινήσεις είναι άνετο και ήσυχο. Πρακτικά δεν διαφέρει από το απλό 208 παρά μόνο στο όριο. Εκεί το βάρος γίνεται αισθητό αλλά η περίσσια ροπή δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς γρήγορα ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Τα φρένα παρουσιάζουν ένα κενό λειτουργίας που συνηθίζεται σχετικά εύκολα και αλλάζει αρκετά με τις διαφορετικές επιλογές οδήγησης. Το ταξίδι είναι ευχάριστο, αν και δεν βολεύει ιδιαίτερα το αυτοκίνητο, μιας και οι μπαταρίες πέφτουν πιο γρήγορα λόγω της μειωμένης ανάκτησης ενέργειας. Το εσωτερικό δεν έχει αλλαγές πέραν από τις ενδείξεις στην οθόνη και το καντράν που αφορούν τη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης. Καλά υλικά, ξεχωριστή σχεδίαση και πλούσιος εξοπλισμός, ιδίως στην έκδοση gt line. Οι χώροι δεν έχουν επηρεαστεί μιας και οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τους επιβάτες χωρίς να μειώνουν τον χώρο για τους πίσω, αλλά και το πορτ-μπαγκάζ που παραμένει στα 311 λίτρα.

Οφέλη

Στην Ελλάδα είναι δύσκολο να ζεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 208, όμως, το κάνει αρκετά πιο εύκολο, κυρίως λόγω της καλής αυτονομίας αλλά και των ελάχιστων αλλαγών σε σχέση με το απλό μοντέλο. Τα 29.900 ευρώ της αρχικής τιμής δεν είναι λίγα. Υπολογίζοντας, βέβαια, το μικρό κόστος χρήσης και τα οικονομικά οφέλη ενός ηλεκτρικού οχήματος το e 208 αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή για ένα ξεχωριστό και καθαρό αυτοκίνητο πόλης.

208

208 208

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ