Σειρά μέτρων για να καταστεί πιο ασφαλής η πλοήγηση στα κανάλια της πόλης ενέκρινε ο δήμος της Βενετίας, μετά το θάνατο ενός Γερμανού καθηγητή τον Αύγουστο στο μεγαλύτερο κανάλι της πόλης εξαιτίας της ανατροπής μιας γόνδολας και της σύγκρουσής της με πλωτό λεωφορείο.
Τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ την 4η Νοεμβρίου προβλέπουν ότι οι γόνδολες θα πρέπει να έχουν η καθεμιά την δική της «πινακίδα» —ευδιάκριτο αριθμό αναγνώρισης—, να χρησιμοποιούν σύστημα δορυφορικής πλοήγησης (GPS) και να φέρουν στα δυο άκρα τους ειδικό πλαστικό υλικό το οποίο φωσφορίζει ώστε να αποφεύγονται συγκρούσεις μετά την δύση του ηλίου.
Παράλληλα θα απαγορεύεται να σχηματίζονται «συστοιχίες από γόνδολες», κάτι που συνηθίζεται για να ερμηνεύουν τραγουδιστές και μουσικοί ρομαντικά κομμάτια του ιταλικού ρεπερτορίου.
Η τήρηση των νέων κανονισμών θα εξασφαλίζεται με την διαρκή παρακολούθηση από τις σαράντα κάμερες κλειστού κυκλώματος που είναι συνδεδεμένες με τον δήμο.
Χάρη στο σύστημα GPS θα ελέγχεται η ταχύτητα και η ακριβής πορεία κάθε γονδολιέρη.
Πρόκειται ακόμη να μειωθούν οι επιτρεπόμενες διαστάσεις για τις ξύλινες εξέδρες επιβίβασης αν κρίνεται ότι δημιουργούν προβλήματα στην ασφάλεια των πλωτών μέσων στην πόλη, η ιδιαιτερότητα της οποίας είναι μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο.
Περιορισμοί επιβάλλονται και στα ταχύπλοα-ταξί: στο εξής, τις ώρες της μεγαλύτερης κίνησης θα μπορούν να κινούνται στα κανάλια της Βενετίας μόνον όσα έχουν λάβει ειδική άδεια, με βάση καθορισμένες βάρδιες. Δεν θα κινούνται ανεξέλεγκτα τα ενοικιαζόμενα ιδιωτικά πλωτά ταξί.