Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

Ποιες κάμερες λειτουργούν στους δρόμους της Αττικής

Το 2004 κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας εγκαταστάθηκαν δύο ολοκληρωμένα συστήματα ασφαλείας. Το πρώτο ολοκληρωμένο κλειστό σύστημα καμερών ήταν της εταιρείας Siemens και εγκαταστάθηκε με ενέργειες του ΥΠΕΧΩΔΕ σε 250 σημεία.

κάμερες


Τα 1.000 σημεία που έχουν επιλεγεί για να εγκατασταθούν οι κολόνες που τις υποστηρίζουν είναι στρατηγικά τοποθετημένα καλύπτοντας σχεδόν όλο το λεκανοπέδιο!


Το σύστημα της γερμανικής εταιρείας Siemens είναι αυτό που λειτουργεί μέχρι και σήμερα και το σήμα λαμβάνεται μέσω οπτικής ίνας, από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής αλλά και από την Ελληνική Αστυνομία. Το δεύτερο σύστημα καμερών κλειστού κυκλώματος ονομάζεται C4I και περιλαμβάνει 1.000 κάμερες αμερικανικού τύπου που είναι εγκατεστημένες σε πράσινους ιστούς μαζί με ηχητική εγκατάσταση. Το σύστημα C4I, που εγκαταστάθηκε με μέριμνα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, δεν λειτούργησε ποτέ λόγω τεχνικών ζητημάτων. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που παρατηρούμε ότι οι κάμερες που βρίσκονται στις πράσινες κολόνες γέρνουν προς τα κάτω καθώς είναι εκτός λειτουργίας. Στις ίδιες κολόνες παρατηρούμε και ένα μεγάφωνο, διότι ο σχεδιασμός του συστήματος C4I συμπεριελάμβανε μεταξύ άλλων και τη δυνατότητα ηχητικής προειδοποίησής σε περίπτωση εντοπισμού παράνομης ενέργειας. Δηλαδή εάν στον Θάλαμο Επιχειρήσεων της Ελληνικής Αστυνομίας εντόπιζαν π.χ. μια ληστεία, ο αστυνομικός θα μπορούσε να ειδοποιήσει από το μεγάφωνο ότι η ενέργεια αυτή καταγράφεται, έτσι ώστε να λειτουργήσει σαν μέσο αποτροπής.

Θα μπορούσε το σύστημα C4I να φανεί χρήσιμο σήμερα; Το εν λόγω σύστημα μπορεί να αποτελεί μια επένδυση για την ασφάλεια και τη διαχείριση της κυκλοφορίας, που δεν λειτούργησε όμως ποτέ, αλλά έχει αφήσει πίσω του μια σημαντική κληρονομιά.

Σαφέστατα μπορεί οι κάμερες και ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός να μην μπορούν να αξιοποιηθούν, καθώς η τεχνολογία τους είναι ξεπερασμένη, όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση στήριξης για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου και ολοκληρωμένου συστήματος που θα αλλάξει τα δεδομένα της ασφάλειας σε όλη την Αττική.

Τα 1.000 σημεία που έχουν επιλεγεί για να εγκατασταθούν οι κολόνες που υποστηρίζουν τις κάμερες είναι στρατηγικά τοποθετημένα και καλύπτουν σχεδόν όλο το λεκανοπέδιο.

Με δεδομένο ότι σήμερα η τεχνολογία έχει προχωρήσει και υπάρχουν κάμερες που μεταδίδουν δεδομένα μέσω του δικτύου της κινητής τεχνολογίας 5G, υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθούν οι υφιστάμενες υποδομές του C4I, έτσι ώστε να δημιουργηθεί γρήγορα και σχετικά εύκολα ένα ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας για την Αττική.

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επέκταση του δικτύου των καμερών, μέσω ολοκληρωμένου σχεδίου για την οδική ασφάλεια και την ασφάλεια των πολιτών.
Οι ιστοί του συστήματος C4I πρέπει ή να αξιοποιηθούν ή να απομακρυνθούν με ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου.

Σε λειτουργία

Οι υφιστάμενες λειτουργικές κάμερες που χρησιμοποιούνται από την πολιτεία και την Ελληνική Αστυνομία είναι συνολικά 250 για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και 40 για την ασφάλεια των πολιτών. Παράλληλα λειτουργούν και κάμερες καταγραφής τροχαίων παραβάσεων για την επιτήρηση της λωρίδας αποκλειστικής χρήσης λεωφορείων. Ταυτόχρονα λειτουργούν τεχνικά μέσα για την καταγραφή της παραβίασης του ορίου ταχύτητας. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ έχει τοποθετήσει 12 κάμερες σε Μεσογείων, Κηφισίας, Βασιλίσσης Σοφίας και Αλεξάνδρας, οι οποίες καταγράφουν και ταχύτητα. Κάμερες καταγραφής υπέρβασης του ορίου ταχύτητας έχουν τοποθετηθεί και στην Αττική Οδό, στην Περιφερειακή του Υμηττού, ενώ η Περιφέρεια Αττικής έχει εγκαταστήσει τεχνικά μέσα καταγραφής της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη στη Λ. Ποσειδώνος στο ύψος της Καλαμακίου, όπου καταγράφουν καθημερινά περισσότερες από 160 παραβάσεις. Τεχνικά μέσα καταγραφής υπάρχουν και στον Κηφισό για την αστυνόμευση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, όμως είναι εκτός λειτουργίας τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.

κάμερες

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιατί έμεινε το τρόλεϊ στη Συγγρού

Τι αλλάζει στα καινούργια αυτοκίνητα – Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ