Εκτός από το παλλαϊκό ΟΧΙ του Δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου, στο σφυρί βγάζει η κυβέρνηση και τα ακόλουθα 30 (τριάντα) «φιλέτα» και υποδομές της χώρας…
*Πρώην αμερικανική βάση Ηρακλείου (Γούρνες)
*Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
*Χώροι εγκαταστάσεων και υποστήριξης της Αττικής οδού
*Ερμιόνη
*Ιαματικές πηγές
*Νέα Ηρακλείτσα
*Ξενία Σκιάθου
*Ολυμπιακά Ακίνητα
*Ακίνητα Εξωτερικού
*Ακίνητα Πλάκας, Αθήνα
*Ασπροβάλτα
*Αστέρας Βουλιαγμένης
*Βόρας
*Boutique Hotels
*Castello Bibelli
*Golf Κασσάνδρας
*Αγία Τριάδα
Οι υποδομές
*Περιφερειακά αεροδρόμια
*ΤΡΑΙΝΟΣΕ
• Ψηφιακό μέρισμα
• ΔΕΗ (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 17%, ενώ το Δημόσιο το 34%)
• Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30%, ενώ το Δημόσιο το 25%. Επιπλέον το Δημόσιο έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και το δικαίωμα επέκτασης έως το 2046)
• Εγκατάσταση υπόγειας αποθηκεύσεως φυσικού αερίου
• Εγνατία Οδός
• ΕΕΣΣΤΥ (συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ)
• ΕΥΑΘ (το Δημόσιο κατέχει 74%)
• ΕΥΔΑΠ (το Δημόσιο κατέχει το 61%)
• Μαρίνες Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου
• Μαρίνες Χίου και Πύλου
• ΟΛΠ, ΟΛΘ, 10 περιφερειακά λιμάνια
Η Ελλάδα έχει δεσμευτεί στους πιστωτές να προχωρήσει άμεσα και χωρίς άλλες καθυστερήσεις σε όλες τις εκκρεμείς αποκρατικοποιήσεις.
Πρόκειται για τις αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού, των ΟΛΠ/ΟΛΘ, Τραινοσέ/ΕΕΣΤΥ, αλλά και άλλων μικρότερων που έχουν «παγώσει» εδώ και έξι μήνες.
Η μόνη αποκρατικοποίηση που προχώρησε ήταν αυτή του Ιπποδρομιακού Στοιχήματος.
Περιφερειακά αεροδρόμια: Είναι η πιο ώριμη και πιο μεγάλη σε αξία αποκρατικοποίηση. Ο επενδυτής έχει υποσχεθεί έσοδα ύψους 10 δισ. ευρώ σε βάθος 40ετίας, εκ των οποίων το 1,2 δισ. ευρώ θα δοθεί προκαταβολικά. Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση μπορεί να καλύψει το 80% του στόχου των εσόδων που έχει θέσει το ΔΝΤ, ή το 50% του στόχου που έχει θέσει η Κομισιόν για την περίοδο 2015-2018. Εκκρεμεί η έγκριση των Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης (ΕΣΧΑΔΑ) για τα αεροδρόμια και η έγκριση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης από την Ελληνική Βουλή.
Ελληνικό: Κυβέρνηση και επενδυτές πλέον έχουν κάτι περισσότερο από 12 μήνες για να ολοκληρωθεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Ο χρόνος που απομένει έως τον Νοέμβριο του 2016 δεν είναι πολύς, δεδομένου ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να προτείνει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας να εγκρίνει το ΕΣΧΑΔΑ.
Η εν λόγω αποκρατικοποίηση θα απαιτήσει την έγκριση από τη Βουλή. Βάσει της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί, ο προτιμητέος επενδυτής θα καταβάλει 915 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο σε βάθος 10ετίας. Εξ αυτών τα 300 εκατ. ευρώ θα τα προκαταβάλει αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης.
ΟΛΠ/ΟΛΘ: Σε αντίθεση με ό,τι σχεδιαζόταν, η αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα κινηθεί σχεδόν παράλληλα με εκείνη του λιμανιού του Πειραιά (ΟΛΠ). Η ζήτηση παραμένει υψηλή και τουλάχιστον δύο στρατηγικοί επενδυτές ενδιαφέρονται για τον ΟΛΠ και άλλοι οκτώ για τον ΟΛΘ. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ αρχικά είχε σχεδιαστεί για τα μέσα Σεπτέμβρη.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ: Και οι δύο διαγωνισμοί, σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσουν. Για κάθε μία προς αποκρατικοποίηση επιχείρηση, υπάρχουν δύο ενδιαφερόμενοι. Ετσι δεν τίθεται καν θέμα ανταγωνισμού. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μπορεί οι Γάλλοι (SNCF) να έχουν αποχωρήσει, αλλά έχουν ενδιαφερθεί μέσω των Ρουμάνων οι Αμερικανοί επενδυτές.