Ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την εταιρεία Diamant (που κάνει τις γνωστές διαφημίσεις για το Pretty Bra, την έξυπνη σίτα, το έξυπνο λάστιχο κ.ο.κ.) επί της οδού Βαλαωρίτου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Οι τρεις εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο της γνωστής εταιρείας τηλεπωλήσεων που ζήτησαν από τη διοίκηση να ενημερωθούν για τα ωράρια εργασίας τους και τα ρεπό τους καθώς η πραγματικότητα δεν συμβαδίζει με τις συμβάσεις εργασίας που υπέγραψαν, ενημερώθηκαν τελικά για την απόλυση τους. Η εξέλιξη αυτή ακολούθησε του ρεπορταζ του alterthess.gr σχετικά με τις άθλιες εργασιακές σχέσεις που κατήγγειλλαν οι εργαζόμενοι της γνωστής εταιρείας τηλεπωλήσεων που τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται όλο και συχνότερα στις οθόνες των τηλεοράσεων και στεγάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικότερα:
Για την απόλυσή τους, ενημερώθηκαν οι τρεις εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο της γνωστής εταιρείας τηλεπωλήσεων, που ζήτησαν από τη διοίκηση να ενημερωθούν για τα ωράρια εργασίας τους και τα ρεπό τους, καθώς η πραγματικότητα δε συμβαδίζει με τις συμβάσεις εργασίας που υπέγραψαν.
Όπως μας λέει μια εκ των απολυμένων, η προσωπάρχις της εταιρείας τις ενημέρωσε πως απολύθηκαν καθώς «η δουλειά έχει πέσει», όμως, όπως οι ίδιες γνωρίζουν, την ημέρα της απόλυσής τους η εταιρεία προχώρησε σε προσλήψεις πέντε ακόμη εργαζομένων.
Η εξέλιξη αυτή ακολούθησε του ρεπορταζ του alterthess.gr σχετικά με τις άθλιες εργασιακές σχέσεις που κατήγγειλλαν οι εργαζόμενοι της γνωστής εταιρείας τηλεπωλήσεων, η οποία τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται όλο και συχνότερα στις οθόνες των τηλεοράσεων και στεγάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Ποια είναι η εργασιακή πραγματικότητα στην «Diamant Α.Ε.»;
Όπως καταγγέλλει μία εκ των τριών απολυμένων, τα στοιχεία της οποίας υπάρχουν στη διάθεση τουalterthess.gr, oι εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο δουλεύουν μέχρι και 12 ώρες την ημέρα και για εφτά ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή ακόμα και Σαββατοκύριακα και αργίες.
«Όταν προσληφθήκαμε μας έγινε σύμβαση για πενθήμερο, οκτάωρο. Μας είπαν ότι όσον αφορά τις υπερωρίες ενδεχομένως να δουλεύαμε και το πολύ δύο Σάββατα ή δύο Κυριακές το μήνα. Αυτή ήταν και η συμφωνία με τους υπεύθυνους», αναφέρει.
«Έπειτα από δεκαπέντε ημέρες βλέπαμε τη πραγματικότητα και δεν το πιστεύαμε. Δέκα με δώδεκα ώρες δουλειάς και 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν μας ειδοποιούσαν πότε θα φύγουμε, πόσο θα καθίσουμε παραπάνω μετά το πέρας του ωραρίου», περιγράφει η γυναίκα που εργαζόταν στο τηλεφωνικό κέντρο.
«Τελείωνε η βάρδια μας και απλά δινόταν εντολή να μη φύγει κανείς γιατί είχε δουλειά», λέει. «Μας έλεγαν έχουμε άλλες 500 παραγγελίες μετά τη διαφήμιση στο ΣΚΑΙ. Κάντε γρήγορα, τρέξτε γιατί σε 1,5 ώρα είναι η διαφήμιση στο τούρκικο», περιγράφει και προσθέτει: «και είναι το χειρότερο να σου πέσει το τούρκικο γιατί έχει πολύ κόσμο».
«Ο άτυπος νόμος στο εσωτερικό της εταιρίας λέει ότι κάθε εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο πρέπει να παίρνει τουλάχιστον 300 παραγγελίες κατά τη διάρκεια της βάρδιας του», τονίζει. Όπως περιγράφει, δεν είναι λίγες οι φορές που είπαν σε κάποιον «πρέπει να είσαι πιο γρήγορος αλλιώς θα έχεις πρόβλημα» και προσθέτει με νόημα «δηλαδή θα απολυθείς ή αν είσαι τυχερός θα μεταταχθείς σε άλλο τμήμα».
Η συμφωνία με την εργοδοσία ήταν πως οι υπερωρίες θα αντισταθμίζονται με ρεπό παρότι ο νόμος λέει ότι για την εργασία τις Κυριακές πρέπει να πληρώνονται επιπλέον με το 75% του ημερομισθίου. Ωστόσο, μέσα σε δεκαπέντε ημέρες οι εργαζόμενες δεν είχαν λάβει ρεπό, ενώ -όπως ενημερώθηκαν- ήταν τακτική της εταιρείας να δίνει τα ρεπό μαζεμένα και όπως εκείνη το επιθυμεί, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και συνεννόηση με τους εργαζόμενους.
«Λίγες μέρες αργότερα ζητήσαμε από τους υπευθύνους να μας ενημερώσουν πότε θα πάρουμε τα ρεπό μας», λέει και προσθέτει «σε όσες αντέδρασαν είπαν πάρτε τα ρεπό σας μαζεμένα και τα λέμε την άλλη εβδομάδα». «Αυτή η εβδομάδα ήρθε και εμείς επικοινωνώντας με την εταιρεία ενημερωθήκαμε πως απολυόμαστε», τονίζει.
alterthess