Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Προς άνοιγμα της αγοράς στις 8 Μαρτίου με νέα SMS

Προς το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς και την επιστροφή ή όχι στην κανονικότητα από τον Μάρτιο με αυστηρούς κανόνες από τις 8 Μαρτίου.

Οι απαντήσεις, ωστόσο, δεν είναι εύκολο να δοθούν. Αυτή την στιγμή στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων εμπλέκονται οι λοιμωξιολόγοι και τα υπουργεία Υγείας, Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με όλες τις πλευρές να… «κρέμονται» από την πορεία των κρουσμάτων και την πίεση στο σύστημα Υγείας, κυρίως στην Αττική.

Ο καθηγητής Μικροβιολογίας Σχολής Δημόσιας Διοίκησης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας την Τρίτη το πρωί στο MEGA είπε πως στη δεύτερη βδομάδα του αυστηρού lockdown, δεν έχουν αλλάξει πολλά, ωστόσο σημείωσε, το σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχει ανεξέλεγκτη αύξηση κρουσμάτων. Όπως είπε, τα επιδημιολογικά δεδομένα θα αξιολογηθούν αύριο, οπότε και θα ληφθούν αποφάσεις.

Από πλευράς της η πρόεδρος ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη, εξέφρασε την αισιοδοξία πως ίσως διανύουμε την τελευταία εβδομάδα αυστηρού lockdown στην Αττική. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τρίτης, τόνισε πως προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι η μείωση των κρουσμάτων κάτω από 1.000, ενώ προέβλεψε πως δεν θα έπρεπε να αναμένουμε την μείωση των διαδωληνωμένων. Όπως εξήγησε, αν τα κρούσματα μειωθούν, τότε θα μπορέσει η επιτροπή να εισηγηθεί άνοιγμα κάποιων δραστηριοτήτων. «Το άνοιγμα μπορεί να το δούμε και τη Δευτέρα που έρχεται, θα εξαρτηθεί όμως από τους αριθμούς που θα έχουμε αυτή τη βδομάδα. Αν όλα πάνε καλά αυτή τη βδομάδα μπορεί η επιτροπή να ξεκινήσει να συζητάει μείωση περιορισμών και να εισηγηθεί την απόφασή της», είπε.

Λιανεμπόριο με SMS σε νέο αριθμό

Με δεδομένη την εκπεφρασμένη επιθυμία της κυβέρνησης να δώσει το πράσινο φως για την επαναλειτουργία της αγοράς από την ερχόμενη Δευτέρα, στο υπουργείο Ανάπτυξης, ψάχνουν τρόπους προκειμένου να είναι έτοιμο το πλαίσιο για καταστηματάρχες και καταναλωτές σε περίπτωση πάντα που κάνουν την σχετική εισήγηση οι επιστήμονες.

Στο πλαίσιο αυτό έχει «παραγγελθεί» προς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούν οι καταναλωτές να βγαίνουν για τα ψώνια τους, διασφαλίζοντας ότι δεν θα γίνεται κατάχρηση του SMS στο 13033. Αυτό, γιατί όπως έχει επισημανθεί πολλάκις από τους αρμόδιους παράγοντες, το 13033 έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και περιορισμούς και κατ’ επέκταση δεν μπορούν να προστεθούν νέες παράμετροι.

Έτσι μία από τις λύσεις που εξετάζεται, η οποία προς το παρόν θεωρείται και η πιο πιθανή, είναι η δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας για SMS η οποία θα αφορά μόνο στο λιανεμπόριο. Μάλιστα, όπως έγραψε η εφημερίδα Τα Νέα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα έχει και χρονικό περιορισμό στις 3 ώρες. Επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος ο οποίος όπως είπε κάτι τέτοιο είχε προταθεί και τα Χριστούγεννα αλλά δεν είχε πραγματοποιηθεί λόγω τεχνικών προβλημάτων. «Αφού υπάρχει περιορισμός κυκλοφορίας ο καθένας πρέπει να ελέγχεται πόσες ώρες βγήκε από το σπίτι του», είπε σχετικά.

Από πλευράς του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στα Παραπολιτικά FM, επιβεβαίωσε πως θα υπάρχει χρονικός περιορισμός για τις αγορές, ωστόσο σημείωσε πως ακόμη δεν έχει αποφασιστεί κάτι και εξετάζονται περισσότερες των μία λύσεων.

Ο συγκεκριμένος 5ψήφιος αριθμός, πάντως, εάν τεθεί σε εφαρμογή, θα αφορά αποκλειστικά και μόνο τις αγορές στα καταστήματα του λιανεμπορίου και όχι τα σούπερ μάρκετ, στα οποία οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να πηγαίνουν στέλνοντας τον κωδικό 2 στο 13033. Οι έξι γνωστοί κωδικοί για SMS που ισχύουν έως σήμερα θα παραμείνουν και δεν θα αλλάξει κάτι σε αυτούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έρχεται πρόγραμμα στήριξης μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ

 

Αυξήσεις και αναδρομικά με τις συντάξεις Μαρτίου: Τι θα πάρουν παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι (vid)

Πρώτα το λιανεμπόριο

Στο πλαίσιο αυτό και ξεπερνώντας τον σκόπελο για το πώς θα κάνουν οι καταναλωτές τα ψώνια τους, στο υπουργείο Ανάπτυξης επεξεργάζονται και το ποια καταστήματα θα λειτουργήσουν. Την ίδια ώρα, παράγοντας του συγκεκριμένου υπουργείου, μιλώντας στο protothema.gr, σημείωνε πως «εμείς διαμορφώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας γιατί είναι σημαντικό να ξεκινήσει να επαναλειτουργεί η αγορά. Το λιανεμπόριο έχει δείξει πως μπορεί να προσαρμοστεί στις όποιες συνθήκες και εφόσον το επιτρέψουν οι επιστήμονες μπορούμε να ελπίζουμε για άνοιγμα την 1η ή πιθανότατα την 8η Μαρτίου. Σε κάθε περίπτωση είμαστε κοντά στο τέλος».

Μάλιστα όπως αναφέρει το newmoney.gr με δεδομένο ότι κάθε μήνας με lockdown κοστίζει περίπου 3 δισ ευρώ στο δημόσιο Ταμείο η κυβέρνηση αυτή τη φορά φαίνεται ότι μάλλον θα προτάξει την σταδιακή επαναφορά της λιανεμπορικής δραστηριότητας έναντι των σχολείων.

Σε αυτό το κλίμα άλλωστε ήταν και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης είπε χαρακτηριστικά πως το άνοιγμα του λιανεμπορίου «θα προηγηθεί κάθε άλλου ανοίγματος». Ο ίδιος ζήτησε να γίνει σχεδιασμός του ανοίγματος της αγοράς κατά τρόπο που θα «μας φτάσει μέχρι το Πάσχα», ενώ σχολιάζοντας το σενάριο για νέο SMS για το λιανεμπόριο, είπε πως πρόκειται για μία πρόταση που έχει καταθέσει από καιρό ο Εμπορικός Σύλλογος.

Τέλος, την πρόθεση του να εγκρίνει το αίτημα των εμπόρων για παράταση ενός μήνα της περιόδου των εκπτώσεων, εκφράζει στο newmoney.gr ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης. Μία κίνηση με στόχο να επιτρέψει στον εμπορικό κόσμο να ξεστοκάρει από προϊόντα και να αποκτήσει ρευστότητα προκειμένου να αποφευχθεί ένα δυσχερές σενάριο με μαζικά λουκέτα μιας και ζήτημα είναι να γίνει τζίρος 1,5 – 2 δισ. ευρώ στην «κανονική» εκπτωτική περίοδο που λήγει στο τέλος της εβδομάδας, έναντι των 5 δισ. ευρώ πέρυσι!

Υπενθυμίζεται ότι τα καταστήματα στην Αττική λειτούργησαν μόλις δύο εβδομάδες κανονικά, περίοδος κατά την οποία είχαν καταφέρει να επιτύχουν σχεδόν το 60% του τζίρου που είχαν τον Ιανουάριο του 2020. Ένδειξη ότι και οι καταναλωτές, παρά τους περιορισμούς, είχαν διάθεση για αγορές παρά το αβέβαιο οικονομικό κλίμα.

Πηγή: Protothema.gr



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ