Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Πρόστιμο 250.000 ευρώ σε e-shop που έπαιρνε χρήματα για smartphone που δεν… παρέδιδε ποτέ

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επέβαλε πρόστιμο 250.000 ευρώ σε ηλεκτρονικό κατάστημα ( e-shop) για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, μετά την υποβολή πλήθους καταγγελιών καταναλωτών σε βάρος του ηλεκτρονικού καταστήματος ( e-shop) «GF ELECTRONICS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για παραβάσεις της νομοθεσίας που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αφού εξέτασε τις σχετικές υποθέσεις, επέβαλε στην επιχείρηση πρόστιμο 250.000 ευρώ για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, ιδίως συσκευών κινητής τηλεφωνίας, καθώς η επιχείρηση δεν παρέδωσε τα προϊόντα ούτε επέστρεψε τα καταβληθέντα ποσά στους καταναλωτές, όπως προβλέπει η οικεία νομοθεσία.

Tι πρέπει να προσέχουμε στις ηλεκτρονικές μας αγορές από e-shop 

Από πού ψωνίζεις. Άλλο το να ψωνίζεις από μια μεγάλη αλυσίδα ή ακόμα κι ένα τοπικό μαγαζί που έχει e-shop και το γνωρίζεις κι άλλο από μια σελίδα που βρήκες τυχαία στο internet και δεν αντιπροσωπεύει κανένα κατάστημα ή μικρό μαγαζί. Θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να μην την πατήσεις, διότι -αν αναρωτιέσαι- φυσικά υπάρχουν και “δήθεν” e-shops.

Σύγκρινε τιμές και προϊόντα. Μην βιαστείς να πατήσεις κλικ στη λέξη αγορά. Μπορεί στην πορεία να βρεις κάτι που σου αρέσει και σε συμφέρει περισσότερο.
Σιγουρέψου για την ποιότητα του προϊόντος. Και πώς θα σιγουρευτείς; Δες αρχικά τα σχόλια και τις παρατηρήσεις άλλων ατόμων που έχουν αγορές σε αυτό το e-shop, αλλά και πιο συγκεκριμένα έχουν αγοράσει το ίδιο που θες να πάρεις κι εσύ. Δες, ακόμα, αν το προϊόν επιστρέφεται -στην περίπτωση που έχει φθαρεί- και αν είναι χρησιμοποιημένο, μην το πληρώσεις και τσάμπα.

Ηλεκτρονικές αγορές σε e-shop

Πρόσεξε τους όρους και τους κανονισμούς. Αυτό θα σου φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο και καλό θα ήταν να τους αποθηκεύσεις, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με την παραγγελία. Έλεγξε ακόμα και τα μικρά γράμματα, ώστε να μην “βγεις” χαμένος.
Πρόσεχε με τα στοιχεία που δίνεις. Μην δίνεις την κάρτα σου και τα προσωπικά σου στοιχεία σε καταστήματα που αμφιβάλεις για το εάν υπάρχουν και εννοείται φυσικά πως τον κωδικό δεν τον δίνεις ΠΟΥΘΕΝΑ. Κανόνας! Ωστόσο, προτίμησε να χρησιμοποιείς virtual credit card, διότι έχεις την ασφάλεια ότι δεν δίνεις τα στοιχεία της χρεωστικής κάρτας που χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου, αλλά παράλληλα αυτή η κάρτα τραβάει χρήματα απ’ το υπόλοιπο του λογαριασμού σου.

Τι μπορείς να κάνεις αν εξαπατηθείς κατά τις online αγορές σε e-shop

Μπορείς να καταγγείλεις φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή. Επίσης, οι καταγγελίες υποβάλλονται και μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].

Αν έχεις δώσει σε e-shop τα στοιχεία της κάρτας σου, που δε θα έπρεπε να έχεις δώσει, ακύρωσε την κάρτα σου και επικοινώνησε άμεσα με την τράπεζά σου, ώστε να σιγουρευτείς ότι δεν έχει γίνει καμία ανεπιθύμητη κίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου κατανομάζει e-shop που εξαπατά καταναλωτές!

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ