Η επανεφαρμογή του δακτυλίου στην Αθήνα, σήμερα, 14 Οκτωβρίου, συνοδεύτηκε από πρωτοφανή κίνηση, με καθυστερήσεις ρεκόρ στους μεγαλύτερους οδικούς άξονες, όπως ο Κηφισός, η Αττική Οδός, και κεντρικές λεωφόροι της πόλης όπως η Κατεχάκη και η Συγγρού.
του Κίμωνα Λογοθέτη
Οι οδηγοί πέρασαν ώρες ακινητοποιημένοι, χωρίς να παρατηρηθεί σημαντική βελτίωση στο κέντρο της Αθήνας. Η κυκλοφορία με βάση το μέτρο των “μονών-ζυγών” δεν φαίνεται να αποδίδει πλέον και απαιτείται ανανέωση του συστήματος με περιβαλλοντικά κριτήρια και άλλες προτάσεις για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας και της ποιότητας ζωής.
Το μέτρο του δακτυλίου, το οποίο θεσπίστηκε το 1981 για τον έλεγχο της ρύπανσης στο κέντρο της πόλης, πλέον επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία σε οχήματα χαμηλών ρύπων (όπως ηλεκτρικά, υβριδικά και Euro 6). Ωστόσο, η τρέχουσα μορφή του φαίνεται ανεπαρκής για τις σημερινές ανάγκες. Οι ειδικοί συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν την ανάγκη για ένα πιο σύγχρονο σύστημα που θα λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Παράλληλα, προτείνεται άμεση επανεξέταση της κυκλοφοριακής ρύθμισης, ιδιαίτερα στον Κηφισό, όπου οι κακές διαγραμμίσεις και η ακατάλληλη οργάνωση του οδικού δικτύου επιδεινώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι κρίσιμη η άμεση λήψη μέτρων για τη βελτίωση της κατάστασης στους κεντρικούς άξονες, ενώ απαιτείται ολοκληρωμένη πρόταση από τους ειδικούς για ένα νέο σύστημα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και περιβαλλοντικής προστασίας.