Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Στο κινητό και με QR Code, πώς θα λειτουργεί

Ξεκινά από την 1η Ιουλίου 2022 η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με το νέο εργασιακό νόμο 4808/2021[1], στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ, που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους, προκειμένου να διασφαλιστεί το ωράριο εργασίας, οι υπερωρίες και οι άδειες των εργαζομένων αφού θα επιτρέπει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο – ο οποίος θα έχει πλέον πρόσβαση μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app και μέσα από το myErgani web portal στο ψηφιακό ημερολόγιο του ωραρίου εργασίας του – ενώ για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων ξεκινά από την 1η Ιουνίου 2022 η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με τις βασικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων για όλες τις επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

– Γενικά στοιχεία που αφορούν στη σχέση εργασίας ως προς το χρόνο εργασίας.

– Tο ωράριο απασχόλησης (σταθερό εβδομαδιαίο ωράριο και μεταβαλλόμενο ανά ημέρα) και έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου.

– Υπερωρίες και άδειες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας η κάρτα αυτή έρχεται για να «διασφαλίσει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες» των εργαζομένων.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η επέκταση του μέτρου θα ξεκινήσει από κλάδους όπως οι εταιρίες security, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι ΔΕΚΟ και η βιομηχανία, ενώ στόχος είναι από την επόμενη τουριστική σεζόν (2023) να εφαρμοστεί και στον τουρισμό.

Διαβάστε επίσης 

Συνάντηση Χατζηδάκη Πιερρακάκη για την ψηφιακή κάρτα εργασίας των εργαζομένων – Πως θα λειτουργεί (βίντεο)

Κ. Χατζηδάκης: Ψηφιακή κάρτα εργασίας, η μεγαλύτερη αλλαγή που φέρνει το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ