Τελευταίες Εξελίξεις
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ) είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.
Το χρονικό του δυστυχήματος σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ έχει ως εξής «το ελικόπτερο τύπου Αgusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο (2) επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του. Συγκεκριμένα στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.
Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων».
Τα θύματα
Θύματα της μοιραίας πτήσης ήταν ο Έλληνας πιλότος, Νίκος Καρυστινός, και δύο άνδρες από τη Ρωσία, ο Abramov Mikhail και ο Davel Akolinin. Ο έμπειρος πιλότος θα μετέφερε τους δύο άνδρες που παραθέριζαν σε πολυτελές κατάλυμα της περιοχής στο «Ελ. Βενιζέλος».
Τα ονόματα των δύο επιβαινόντων, σύμφωνα με ρωσικά μέσα ενημέρωσης, επιβεβαίωσε και η ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα.
Ο Mikhail Abramov γεννήθηκε στην Μόσχα το 1963, φέρεται να είχε μακρά πορεία στον επιχειρηματικό κόσμο της Ρωσίας και ήταν ιδιαίτερα γνωστός για την ενασχόληση του με το εμπόριο δερμάτινων προϊόντων. Υπήρξε υψηλόβαθμο στέλεχος μιας εκ των μεγαλύτερων ασφαλιστικών και δημιούργησε το πρώτο ιδιωτικό μουσείο εικόνων και Τέχνης, με αμέτρητες χριστιανικές και βυζαντινές εικόνες, για το οποίο είχε βραβευτεί.
Δείτε στην παρακάτω gallery ποιος ήταν ο Mikhail Abramov:
Η έρευνα θα αναδείξει τα αίτια της τραγωδίας – Βίντεο από τη στιγμή της πτώσης – Από την Πολεμική Αεροπορία και με μεγάλη εμπειρία ο πιλότος – Η Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων είχε επισημάνει τον κίνδυνο από τα καλώδια της ΔΕΗ ανάμεσα σε Πόρο και Γαλατά
Τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου στα νερά του Πόρου αναζητούν οι εμπειρογνώμονες, προκειμένου να διευκρινιστεί αν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή σε μηχανική βλάβη.
Από τις περιγραφές που έκαναν οι αυτόπτες μάρτυρες, όλα συντείνουν στο σενάριο το ελικόπτερο που μετέφερε τους Ρώσους να παρουσίασε βλάβη. Κάτοικος της περιοχής υποστήριξε ότι το ελικόπτερο προσπάθησε να απογειωθεί πάνω από μία φορά, ενώ όταν τα κατάφερε και πήρε λίγο ύψος, εξερράγη.
Άλλη μαρτυρία αναφέρει ότι το ελικόπτερο επιχείρησε να επιστρέψει στο ελικοδρόμιο και τότε έπεσε πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ, με συνέπεια να συντριβεί.
Φως στην υπόθεση θα ρίξουν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Το τραγικό δυστύχημα του Agusta A109C συνέβη περίπου στις 15:40 το μεσημέρι της Τρίτης. Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, για άγνωστο λόγο προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά η συντριβή στη θάλασσα, με συνέπεια τον θάνατο του πιλότου και των δύο επιβατών.
Λίγο πριν τις 6 το απόγευμα, οι βατραχάνθρωποι της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών ανέσυραν τις σορούς των δύο Ρώσων επιβατών αλλά και του Έλληνα χειριστή Νίκου Καρυστινού, που προερχόταν από την Πολεμική Αεροπορία. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή, που οι δύτες του Λιμενικού εντόπισαν μια «τσαλακωμένη» καμπίνα και τους έλικες του ελικοπτέρου.
Το ελικόπτερο ανήκει στην εταιρεία ifly, που εδρεύει στην Πάχη Μεγάρων, εκτελούσε πτήση αεροταξί και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε κατατεθεί, ερχόταν από το Κρανίδι προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει τους δύο Ρώσους επιβάτες.
Κατά τον ίδιο αυτόπτη μάρτυρα στη συνέχεια ο κυβερνήτης φαίνεται ότι προσπάθησε να επιστρέψει στο ελικοδρόμιο και ήταν τότε που χτύπησε στα καλώδια της ΔΕΗ με αποτέλεσμα να ακολουθήσει η πτώση του ελικοπτέρου στη θάλασσα.
Άλλες πληροφορίες λένε ότι το ελικόπτερο προσπάθησε περάσει από κάτω από τα καλώδια με αποτέλεσμα να ακολουθήσει έκρηξη με μικρά κομμάτια από το ελικόπτερο να εκσφεδονίζονται προς κάθε κατεύθυνση.
Μετά την πτώση του ελικοπτέρου ακολούθησε μπλακ άουτ στο νησί του Πόρου με τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ να σπεύδουν στο νησί προκειμένου να επιδιορθώσουν τη βλάβη το συντομότερο δυνατόν.