Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

Ράκελ Γουέλς: «Στοπ- καρέ» για το αιώνιο sex symbol του Χόλιγουντ!

Πανέμορφη, δυναμική, ήταν δίχως καμία αμφιβολία μία από τις μεγαλύτερες σταρ που ανέδειξε το Χόλιγουντ. Έγινε γνωστή κυρίως για την εντυπωσιακή εμφάνισή της, παίζοντας σε δεκάδες ταινίες του αμερικανικού κινηματογράφου τη δεκαετία του ’60. Ο λόγος Αμερικανίδα ηθοποιό Ράκελ Γουέλς που «έφυγε» από την ζωή στα 82 της χρόνια.

Του Σταύρου Ζαγκανά


Η αξεπέραστη ντίβα του αμερικανικού σινεμά και σεξοβόμβα της δεκαετίας του 60, Ράκελ Γουέλς, πέρασε στην αιωνιότητα στα 82 της χρόνια.


Μεσουράνησε

Ήταν το μακρινό 1966, όταν η 26χρονη τότε Ράκελ Γουέλς συστήθηκε στο κινηματογραφικό κοινό μέσα από την επική χολιγουντιανή περιπέτεια «Ένα εκατομμύριο χρόνια π.Χ.» του Ντον Τσάφεϊ. Στο σχετικό τρέιλερ της ταινίας, μάλιστα, η 26χρονη τότε Γουέλς παρουσιάζεται ως «η υπέροχη σταρ ανακάλυψη αυτής ή οποιασδήποτε άλλης χρονιάς». Παρά τις λίγες ατάκες, η εμφάνισή της εκεί με τη… λιτή αμφίεση από δέρμα ελαφιού και τον δυναμισμό του χαρακτήρα της εκτόξευσε τη φήμη της κυρίως ανάμεσα στο ανδρικό κοινό, που όπως ήταν απολύτως φυσικό την καθιέρωσε ως το απόλυτο σύμβολο του σεξ. Έκτοτε, αποτέλεσε την πλέον περιζήτητη σταρ της μεγάλης οθόνης, που μεσουράνησε τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, με την απαράμιλλη ομορφιά της και τη σεξουαλικότητά της, στην οποία αρκετές φορές ήταν αδύνατο να αντισταθείς.

Η κόρη του μηχανικού

Η γεννημένη στο Σικάγο στις 5 Σεπτεμβρίου του 1940 Τζο Ράκελ Τεχάδα (το κανονικό της όνομα) ήταν το πρώτο από τα τρία παιδιά του διαστημικού μηχανικού Αρμάντο Τεχάδα, γεννημένου στη Βολιβία, και της Τζόζεφιν Χολ, με καταγωγή από την Ιρλανδία. Σε ηλικία δύο ετών μετακόμισε με την οικογένειά της στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, όπου και μεγάλωσε. Από την εφηβική της ηλικία άρχισε να συμμετέχει σε τοπικούς διαγωνισμούς ομορφιάς και οι διακρίσεις σ’ αυτούς της άνοιξαν τον δρόμο για τον χώρο του θεάματος. Οι άνδρες έκαναν ουρά για ένα της βλέμμα και έτσι γρήγορα ήρθε και ο πρώτος γάμος της με τον συμμαθητή της Τζέιμς Γουέλς το 1959. Το ζευγάρι απέκτησε δύο παιδιά, προτού χωρίσει το 1964. Κράτησε όμως το επίθετο του τέως συζύγου, με το οποίο έγινε γνωστή. Η Ράκελ Γουέλς παντρεύτηκε ακόμη τρεις φορές με άνδρες του χώρου της, τους ηθοποιούς Πάτρικ Κέρτις και Ρίτσι Πάλμερ και τον σκηνοθέτη Πολ Γουάιφελτ. Πιο πολύ απασχόλησε τον κουτσομπολίστικο Τύπο με τους έρωτές της, στους οποίους περιλαμβάνονται μεγάλα ονόματα της διεθνούς σόουμπιζ, όπως οι Γουόρεν Μπίτι, Ρίτσαρντ Μπάρτον, Σον Κόνερι, Μπομπ Ντίλαν και Άλις Κούπερ.

Η καριέρα της

Η Ράκελ Γουέλς σπούδασε υποκριτική στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο, ενώ παράλληλα δούλευε ως μοντέλο και παρουσίαζε το δελτίο καιρού σ’ ένα τοπικό κανάλι. Όπως ήταν φυσικό, οι παραγωγοί του Χόλιγουντ αμέσως διέκριναν την ομορφιά της και της έδωσαν μικρούς σέξι ρόλους, παρά τις προσπάθειές της να καταξιωθεί ως ποιοτική ηθοποιός. Η επιτυχία και η αναγνώριση ήρθαν σχετικά γρήγορα, το 1966, όταν εμφανίστηκε στην ταινία φαντασίας του Ντον Τσάφι «Ένα εκατομμύριο χρόνια π.Χ.» («One Million Years B.C.»), όπου υποδύθηκε μία πρωτόγονη γυναίκα με ξανθά μαλλιά, καμπύλες κι ένα εντυπωσιακό για την εποχή μπικίνι, φτιαγμένο από δέρμα ζώου. Έγινε διάσημη, κυρίως από το διαφημιστικό πόστερ, και μπήκε στη λίστα με τις ωραιότερες γυναίκες του κινηματογράφου. Την ίδια χρονιά ακολούθησαν άλλα δύο ενδιαφέροντα φιλμ, η ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ρίτσαρντ Φλάισερ «Φανταστικό Ταξίδι» («Fantastic Voyage») και η σπονδυλωτή κωμωδία των Μάριο Μονιτσέλι, Μάουρο Μπολονίνι, Αντόνιο Πιετράντζελι και Λουτσιάνο Σάλτσε «Le fate». Το 1967 έπαιξε με τον Άντονι Φραντσιόζα στην περιπέτεια «Η Κατάσκοπος της Κόστα ντελ Σολ» («Fathom»), ενώ ακολούθησαν δύο γουέστερν. Το πρώτο το 1968, δίπλα στον Τζέιμς Στιούαρτ, με τίτλο «Bandolero!» («Μπαντολέρο») και το δεύτερο τον επόμενο χρόνο, δίπλα στον Μπαρτ Ρέινολντς, με τίτλο «Τα 100 τουφέκια» («100 Rifles»). Επίσης, εκείνη την εποχή έπαιξε με τον Φρανκ Σινάτρα στο θρίλερ «Στα Ίχνη του Εγκλήματος» («Lady in Cement», 1968) και στην κωμωδία «Δύο Απίθανοι Γλεντζέδες» («The Magic Christian»), δίπλα στον Πίτερ Σέλερς και τον Ρίνγκο Σταρ.

«Χρυσή Σφαίρα»

Για πρώτη φορά αναγνωρίστηκε το ταλέντο της όταν υποδύθηκε την Κονστάνς στην ταινία «Ο Ντ’ Αρτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες» του Ρίτσαρντ Λέστερ, δίπλα σε τρεις αστέρες της εποχής, τον Όλιβερ Ριντ, τον Μάικλ Γιορκ και τον Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν. Για την ερμηνεία της κέρδισε «Χρυσή Σφαίρα» το 1975, ενώ υπήρξε ακόμη μία φορά υποψήφια, το 1987, για τον ρόλο της δραματική τηλεταινία του Πολ Γουέντκος «Right to Die», στην οποία υποδυόταν μία γυναίκα που έπασχε από σοβαρή νόσο και η εμφάνισή της δεν θύμιζε σε τίποτα τη γυναίκα που έκαιγε καρδιές. Η ίδια έχει δηλώσει ότι είναι η ταινία για την οποία θέλει να τη θυμόμαστε. Τη δεκαετία του ’80 η καριέρα της άρχισε να παίρνει την κατιούσα και η δραστήρια Ράκελ δεν το έβαλε κάτω. Δημιούργησε μία σειρά από βιντεοκασέτες, όπου παρουσίαζε έναν εναλλακτικό τρόπο εκγύμνασης, βασισμένο στη γιόγκα και την υγιεινή διατροφή, ενώ γρήγορα επεκτάθηκε και στον τομέα των καλλυντικών.

Πιο σέξι από την Μπριζίτ

Η αλήθεια είναι ότι η Ράκελ Γουέλς δεν υπήρξε μόνο μία από τις πιο σέξι σταρ του 20ού αιώνα. Άλλωστε, η τρίτη θέση στην οποία την τοποθέτησε το «Playboy» αναφορικά με τις πιο σέξι γυναίκες (πρώτη ήταν η Τζέιν Μάνσφιλντ, δεύτερη η Μέριλιν Μονρόε και στο Νο4 η Μπριζίτ Μπαρντό) ήταν κάτι που είχε κερδίσει με το σπαθί της! Βραβεύτηκε και με τη Χρυσή Σφαίρα το 1975 για τον ρόλο της Κονστάνς στην ταινία «Ο Ντ’ Αρτανιάν και οι Τρεις σωματοφύλακες» του Ρίτσαρντ Λέστερ, όπου πρωταγωνιστούσαν η Φέι Ντάναγουεϊ και ο Τσάρλτον Ίστον, ενώ είχε άλλη μία υποψηφιότητα για το «Right to Die» του 1987. Το 1975 μάλιστα επέδειξε και τις φωνητικές της ικανότητες σε μια αξέχαστη ζωντανή εκτέλεση του «I’m a Woman», στο πλευρό της Σερ.

Γουέλς

Η επίσκεψη στο Βιετνάμ

Μία από τις ιστορικές στιγμές που χάρισε η Ράκελ Γουέλς στους Αμερικανούς είναι σαφέστατα και η επίσκεψή της στα στρατεύματα των ΗΠΑ στο Βιετνάμ το 1967… Ο πρώην σύζυγός της, Πάτρικ Κέρτις, περιέγραψε γλαφυρά την ημέρα που το sex symbol της δεκαετίας του ’60 έκανε δεκάδες χιλιάδες άντρες να χάσουν τη γη κάτω από τα πόδια τους. «Καθώς πλησιάζαμε με το ελικόπτερο την περιοχή, μία σκηνή που από εκείνο το σημείο έμοιαζε με τελεία η Raquel το θεώρησε άδειο. Δάκρυα πλημμύρισαν τα μάτια της, σήκωσε το ακουστικό μου και μου είπε: ‘‘Ήρθαμε ως εδώ και κανείς δεν εμφανίστηκε!’’».

Συνεχίζοντας ανέφερε πως καθώς το ελικόπτερο που τους μετέφερε πλησίαζε το σημείο της προσγείωσης, η Γουέλς αντίκρυσε 65.000 στρατιώτες να την επευφημούν. Μάλιστα, της είχαν ετοιμάσει ένα πανό με το οποίο την καλωσόριζαν στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του Μπομπ Χόουπ. «Τότε άρχισε πραγματικά να κλαίει», λέει ο Κέρτις. «Από τη στιγμή που προσγειωθήκαμε και εκείνη έπεσε στα μπράτσα των πιο εύσωμων πεζοναυτών, η ζωή της άλλαξε για πάντα. Όλα τα πειράγματα που είχε δεχθεί πιο μικρή, σχετικά με το όνομά της ή τα ξένα χαρακτηριστικά της, εξαφανίστηκαν για πάντα. Εκεί υπήρχαν 65.000 τύποι που την λάτρευαν», συμπληρώνει. Θυμάται πως η χριστουγεννιάτικη γιορτή ξεκίνησε με τον τραγουδιστή Μπομπ Χόουπ. Ξαφνικά όμως το κοινό από κάτω άρχισε να γίνεται ανήσυχο, καθώς είχε ακούσει το όνομα της Γουέλς. Τότε ο Χόουπ διέκοψε το κομμάτι του και είπε: «Εντάξει, αγόρια, ορίστε για τι παλεύατε. Ναι, κυρίες και κύριοι, και σας παρακαλώ να είστε κύριοι, αυτή είναι! Η Ράκελ Γουέλς!». «Ήταν η στιγμή της. Φορώντας ένα κοντό, γαλανόλευκο φόρεμα πήρε το μικρόφωνο και προχώρησε στην άκρη της σκηνής. Όταν κάθισε ήταν σαν έφυγε η γη κάτω από τα πόδια δεκάδων χιλιάδων αντρών οι οποίοι ούρλιαζαν», θυμάται ο Κέρτις. H Γουέλς και ο Χόουπ μοιράστηκαν τη σκηνή και, λίγο αργότερα, η εκθαμβωτική ηθοποιός ανέλαβε μόνη της την ψυχαγωγία του κοινού. Τότε προσκάλεσε τους πεζοναύτες επάνω στη σκηνή για να χορέψουν. Για 20 λεπτά, ίσως και περισσότερο, χόρευε με όσο περισσότερους μπορούσε. Τελικά αποχώρησε από τη σκηνή, στέλνοντας ένα τεράστιο φιλί σε όλους. Ήταν μία συγκλονιστική στιγμή για όλους…

Γουέλς

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τζουντ Λο: Απέκτησε το 7ο παιδί του

Σάσα Μπάστα: “Έκανα τάμα στον Άγιο Εφραίμ για τον αδελφό μου” – Τι είπε για Θέμο Αναστασιάδη και Ηλία Ψινάκη

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ