Αληθινοί φαίνεται πως είναι οι ισχυρισμοί της μητέρας ενός Ρουμάνου ληστή ότι οι επτά πίνακες διάσημων ζωγράφων, που είχαν κλαπεί πέρυσι από πινακοθήκη του Ροντερνταμ, έγιναν στάχτη στον φούρνο του σπιτιού της.
Πέρυσι, ομάδα ληστών χτύπησε με χειρουργική ακρίβεια την Κούνστχαλ του Ρόντερνταμ στην Ολλανδία παίρνοντας πίνακες των Πικάσο, Μονέ, Ματίς, Γκογκέν, ντε Χααν και Λουσιάν Φρόιντ.
Τον περασμένο Ιανουάριο συνελήφθησαν τρεις ύποπτοι από τη Ρουμανία, χωρίς να βρεθούν οι πίνακες
Ο ένας ληστής, που θεωρείται εγκέφαλος της ληστείας φαίνεται πως προσπάθησε να θάψει τους πίνακες στον κήπο του σπιτιού του στο χωριό Καράκλιου στη Ρουμανία.
[quote_text color=”#000000″ text_color=”#ffffff”]Όταν όμως η αστυνομία άρχισε να ψάχνει όλο και εντατικότερα στο χωριό, η μητέρα του αποφάσισε να τους κάψει στον φούρνο της.[/quote_text]
Ο διευθυντής του Μουσείου Εθνικής Ιστορίας της Ρουμανίας ανέφερε πως οι εμπειρογνώμονες του μουσείου εξετάζουν τις στάχτες από τον φούρνο για να καταλήξουν εάν είναι τα λείψανα των επτά πινάκων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στις στάχτες βρέθηκαν υπολείμματα μπογιάς, καμβά και καρφιών, ορισμένα από τα οποία φαίνεται πως είχαν ηλικία πάνω από 100 ετών -που φαίνεται να επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς της γυναίκας. Τα οριστικά αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά την επόμενη εβδομάδα.
Οι πίνακες που είχαν κλαπεί ήταν κυρίως μικρού μεγέθους έργα, τα οποία μπορούσαν να σηκώσουν και να μεταφέρουν γρήγορα οι ληστές της πινακοθήκης. Επρόκειτο για την «Κεφαλή Αρλεκίνου» (1971) του Πικάσο, τη «γέφυρα του Γουότερλου» και τη «γέφυρα του Τσάρινγκ Κρος» (1901) του Μονέ, το «Κορίτσι που διαβάζει» (1919) του Ματίς, του «Κορίτσι σε ανοικτό παράθυρο» 1898) του Γκογκέν, ένα αυτοπορτρέτο του 1890 του ντε Χάαν και τη «Γυναίκα με κλειστά μάτια» (2002) του Λούσιαν Φρόιντ.
Πηγή: tanea.gr