Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Σ. Γεωργακόπουλος: Η ευθύνη των ΜΜΕ για κάθε νέο Ξιαρχό

Το ταλέντο στον χορό δεν του δίνει και πιστοποιητικό καθημερινής συμμετοχής στον δημόσιο διάλογο, αλλά απ’ τη στιγμή που του προσφέρεται βήμα, αμέσως χάνεται ο έλεγχος.

Tου ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ


Η αποκαθήλωση του χορογράφου στα κοινωνικά δίκτυα μετά την προκλητική, δημόσια τοποθέτησή του και αυτά που ακολούθησαν..


Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις, έλεγαν οι παλιοί. Με αυτό το σκεπτικό, η είσοδος των social media όχι απλώς βοήθησε πολλούς στον αυτοπροσδιορισμό τους, αλλά τους έδωσε και τη δυνατότητα να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα, και φυσικά κέρδη. Όχι, βέβαια, με ό,τι πραγματικά κάνουν στην καθημερινότητά τους, αλλά με όσα δηλώνουν. Με αυτές τις ιδιότητες, άλλωστε, κάνουν το κομμάτι τους και στα ΜΜΕ, τα οποία φροντίζουν να ενισχύουν το «εγώ» του καθενός που καταφέρνει να συγκεντρώσει μερικές χιλιάδες ακόλουθους. Άλλοτε για να γίνει αρεστές οι εκπομπές και οι παρουσιάστριες στους υποτιθέμενους fans των αμφιλεγόμενων προσώπων και ενίοτε επειδή θέλουν να σπάσουν πλάκα. ∆εν είναι υπερβολή η τελευταία επισήμανση. Ο μακαρίτης Θέμος Αναστασιάδης έδινε βήμα σε όποιον θεωρούσε cult. Τον έβγαζε στο «Όλα» και προκαλούσε ντόρο.

Παρακμή

Μέχρι που κάποια στιγμή, ως φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων, έρχεται η παρακμή. Η περίπτωση του Τάσου Ξιαρχό ή Αναστάσιος Ξαρχογιαννόπουλος, όπως βαπτίστηκε, είναι ενδεικτική. Στα 29 χρόνια του μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός χορογράφος. Οι δουλειές του με γνωστούς τραγουδιστές όπως η Ελένη Φουρέιρα, η Τάμτα, η Demmy, ο Snik, η Μαρίνα Σάττι, οι χορογραφίες του στα MadWalk, τα Mad Music Awards, αλλά και το «J2US», αλλά και η εμφάνισή του στο show της Σήλιας Κριθαριώτη στο Παρίσι επιβεβαιώνουν το ταλέντο του. Είναι, άλλο, πράγμα η επαγγελματική καταξίωση και διαφορετικό η διαρκής προβολή σε ΜΜΕ και κοινωνικά δίκτυα επί παντός επιστητού. Στον χορό, ο Ξιαρχό έχει το ταλέντο και το υπόβαθρο να σταθεί αξιοπρεπώς. Οι δημόσιες τοποθετήσεις του, ωστόσο, εδώ και αρκετό καιρό έδειχναν τον αποπροσανατολισμό του.

Τα αποκαλούμενα και συστημικά ΜΜΕ, ωστόσο, έκαναν το κομμάτι του. Αφού πουλούσε ο Ξιαρχό, τον καλούσαν και συζητούσαν μαζί του οτιδήποτε περνούσε από το μυαλό του ανθρώπου. Όπως είχαν κάνει και με άλλα αμφιλεγόμενα πρόσωπα.

Ο Ξιαρχό είχε φροντίσει να στείλει μηνύματα σε ανύποπτο χρόνο. Μέχρι που προώθησε στα social media ένα πάρτι εν μέσω πανδημίας. Άρα, καλούσε κόσμο σε ένα κορωνοπάρτι. Κίνηση που τον έφερε σε ρήξη με τη Μαίρη Συνατσάκη, η οποία δημοσίευσε και μέρος του μηνύματος που έστειλε στον χορογράφο έπειτα από τα δικά του αρνητικά σχόλια για τις παρατηρήσεις της για το γεγονός ότι επηρέαζε νέους ανθρώπους, στους οποίους έπρεπε να λειτουργεί ως δάσκαλος. ∆ιότι μπορεί να τους δίδασκε χορό, αλλά κάθε είδους εκπαίδευση στηρίζεται πρωτίστως στην παιδεία. Αυτή που στερούμαστε οι περισσότεροι στις μέρες μας. Χωρίς να εξαιρεί ο υπογράφων τον εαυτό του.
Έγραψε κάτι πολύ σωστό ο Πέτρος Κουσουλός στο Facebook. Και βρήκε σύμφωνους πολλούς από τους φίλους του, διότι αποτύπωνε την πραγματικότητα. «∆εν φταίει ο Ξιαρχο ή όπως τον λένε, φταίνε τα μιντια που του έδωσαν χώρο και χρόνο και τον κατέστησαν ως κάτι σοβαρό στη σφαίρα του δημοσίου διαλόγου…», έγραψε και είχε δίκιο. ∆ιότι η δημοφιλία ενός ανθρώπου εξαρτάται και από τις τηλεοπτικές εμφανίσεις. Μόνο που δεν μπορεί να δίνεται βήμα για καθετί σε κάποιον που δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Κάπως έτσι δημιουργούνται ψεύτικα είδωλα.

Αντιδράσεις

Ο Ξιαρχό επιβεβαίωσε την έλλειψη παιδείας με το βίντεο που ανέβασε και έκανε bullying σε μία κοπέλα επειδή φορούσε ριγέ ρούχα, αν και κατά τη γνώμη του χορογράφου είχε κάποια παραπανίσια κιλά. Το πλήθος των αντιδράσεων ποσώς απασχόλησε τον 29χρονο. Κάτι οι χιλιάδες ακόλουθοι, κάτι οι αγκαλιές από τα ΜΜΕ είχαν ενισχύσει τον εγωισμό του. Τον μετέτρεψαν σε αλαζονεία. Κάτι που φάνηκε από την επίθεσή του στη ∆ανάη Μπάρκα. Με αισχρά σχόλια απάντησε ο Ξιαρχό στα ΜΜΕ που του πρόσφεραν όσα ονειρευόταν στη ζωή του. Τότε, όμως, διαπίστωσε ότι τελικά κάθε ενέργειά μας έχει και το κόστος της. Η αποχώρηση χορηγών και ακολούθων οδήγησε τον χορογράφο αρχικά στο «Ιπποκράτειο» με μία αμφιλεγόμενη προσπάθεια αυτοκτονίας κι έπειτα στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας για ψυχιατρική πραγματογνωμοσύνη.

Η αποκαθήλωση είχε αρχίσει. Και δεν θα σταματούσε. Αφενός επειδή ο Ξιαρχό δεν είχε μάθει να χειρίζεται τέτοιες καταστάσεις, αφετέρου διότι τα ΜΜΕ άρχισαν να ψάχνουν κάθε τι που αφορούσε στο παρελθόν του χορογράφου.

Κάπως έτσι αναδείχθηκαν καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις σε μαθητές της σχολής χορού.
Στα 90’ς, οι τηλεοπτικοί δέκτες γέμισαν από trash προγράμματα. Τότε, όμως, υπήρχε δικαιολογία. Η ιδιωτική τηλεόραση έκανε τα πρώτα βήματά της. Ήταν στην παιδική ηλικία. Αλλά στις μέρες μας δεν νοείται να επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη. Συμπληρώθηκαν ήδη 32 χρόνια από την πρεμιέρα του πρώτου ιδιωτικού καναλιού.

Ε, δεν γίνεται να χτίζονται καριέρες και να δημιουργούνται πρότυπα στα παιδιά κάποια άτομα χωρίς το κατάλληλο υπόβαθρο, απλά και μόνο επειδή πουλάει η εικόνα ή διότι διαθέτουν πολλούς ακόλουθους ή ακόμα και για το μπάχαλο που προκαλεί μία φράση τους. Όσο τα ΜΜΕ δίνουν βήμα σε τέτοια άτομα, τόσο θα αυξάνονται τα φαινόμενα τύπου Ξιαρχό!

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σεμίνα Διγενή: Σοκάρουν οι αποκαλύψεις της για τον Φιλιππίδη

Οργισμένη η Ιωάννα Τούνη – “Είστε εμετός”

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ